Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg lede efter i en revisor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Hvilke kriterier skal jeg opsætte når jeg skal vælge en revisor at arbejde sammen med.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer, og også gerne erfaringer fra de mange revisorfolk der måtte være på Amino.

Lidt om os:

Create Copenhagen er et nystartet digitalt bureau. Vi leverer rådgivning om og udvikling af digitale produkter til virksomheder og organisationer. 

Det vil typisk være i form af workshops, udvikling og implementering af hjemmesideløsninger, intranet, animationsvideoer eller decideret videooptagelse.

Se evt. mere på: http://createcopenhagen.com/

Virksomheden er et interessentskab med to partnere, og ingen ansatte (endnu). Men dog en række freelancere vi arbejder med.

Vi er startet i 2011, men har fungeret i den nuværende form siden sommeren 2012.

2012 gav en pæn omsætning for en virksomhed på vores størrelse - de præcise tal vil jeg helst ikke skrive her.

Vi forventer mindst en fordobling i omsætning for 2013, samt ansættelse af de første medarbejdere.

Vi søger (tror jeg):

Vi er begge uddannet på CBS, og har derfor en forståelse for regnskab og administration. Mig selv især har stået for vores bogføring og regnskab, og har lært mig selv mange af de krav og muligheder der er for virksomheder af vores størrelse. Vi skal derfor ikke starte fra scratch, men have en partner der komplementerer mine evner, og kan skabe ydeligere værdi.

Det kunne være igennem rådgivning om fradrag eller regler for bestemte posteringer. I høj grad også at finde nye fradrag.

Det er vigtigt at personen er fleksibel, og kan tale i vores sprog. Desværre har jeg mødt mange, højt uddannede især, revisorer der lever i deres helt egen verden. I den verden er det tilladt at udvise bedrevidenhed i en grad, som jeg ikke kan arbejde med.

Derudover vil i i 2013 skifte til en virksomhedsskatteordning, det vil vi også have rådgivning til.

Spørgsmål?

Hvordan arbejder i sammen med jeres revisorpartner? Mødes i bare når det er tid til årsrapporten, eller har i ham på speeddial?

Hjælper de med alt, eller kun udvalgte ting i ikke kan finde ud af?

Hvad var jeres kriterier da i valgte jeres første - og måske næste revisor partner?

Jeg er overbevist om at jeg har ikke har brug for en statsautoriseret revisor, men kan finde et mindre revisionshus at arbejde sammen med - men er det forkert at tænke sådan? Der er jo også søde mennesker i Deloitte, Beierholm osv.

En lang post med mange spørgsmål, men jeg ser frem til at høre jeres erfaringer.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er meget glade for at have en revisor inde over, som kan hjælpe os med (del)moms, virksomhedsordning og årsregnskab. Vi valgte ham ud fra at han var lokalt forankret og "til at snakke med".

Autoriseret eller ej ville ikke være det alt afgørende, hvis kemien og sproget passer. Boede jeg i hovedstadsområdet, ville jeg nok bruge en halv time på at få en snak med Martin E. Jensen, som er/har været en flittig skribent her inde og som efter min mening altid giver sobre og vel gennemtænkte svar. Men der er andre advokater både her på Amino og ude "i felten".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal en god revisor tjene sit eget honorar hjem selv, gennem den rådgivning og de ydelser han leverer.

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

to klare udgangspunkter herfra

De store huse vil ofte være noget dyrere end de mindre, helt enkelt grundet flere faste omkostninger. Ofte vil de dog lægge visse ting på elever eller andet personale og derved holde opgaverne lidt nede i pris. De vil dog generelt også kunne løse flere, specielt internationale opgaver via stort netvæk i udlandet inkl. søsterselskaber ofte

Jo flere opgaver du skal bruge revisor til - via speed-dial, jo dyrere vil det ofte blive- Prisen skal meget gerne stå i forhold til de opgaver du behøver kunne høre revisor om, og det faste arbejde du sætter revisor til. Laver du selv moms, tager revisor ikke penge for det osv.

Jeg mener derfor det er meget individuelt, men vil godt lige advare mod at se ensidigt på timepris, da der er stor forskel på hvor meget de forskellige når på en time

Selv bruger jeg et mindre revisorhus med glæde - i mit tidligere arbejde for børsnoteret koncern stod den fast på de helt store - på 6 års skift Deloitte og E&Y

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)