Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Jeg skal ansætte.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Har siddet og tænkt lidt, du kunne måske med fordel for dig selv tegne en forsikring mod din ansattes sygdom, og din egen for den sags skyld, mener dette kan gøres på ret fornuftige vilkår, måske du kan hvie fat i en forsikringsagent/mægler og få nogen gode råd derfra og evt. lade denne forhandle priser på dine vejne, da der ofte er en hel del at spare ved brug af disse fagfolk, der har indågende kednskab til priserne hos diveres selskaber. Der er mulighed for du kan få lavet en pakkeløsning, som også dækker bil, indbrud, tyveri, sygdom, ansvar, og hvad du ellers har brug for.

Skal jeg undersøge, tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm:

accountman:

Lucky Charm:
Jeg står i den situation at jeg snart skal ansætte en sælger 30 t. om ugen i min virksomhed.

Hvordan er du lige nået frem til 30 timer og så samtidig ren provisionsløn?

Stig

Jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Hvis din sælger skal være 100% provisionslønnet, hvorfor så sætte timetal på? 
Jeg undre mig specielt over at du siger 30 timer, som vel er tæt på fuld tid og så alligevel ikke,
Hvad sker der hvis sælgeren arbejder 20 timer, men når det salgsmål, som du har i tankerne?
Hvad sker der hvis sælgeren arbejder 40 timer, men ikke når det salgsmål, som du har i tankerner? 

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

af årsager KUNNE jeg tænke mig, at man vil indikere hvad der tænkt for arbejdsdtid - også selv om lønningen er ren provision (og det må jo være godkendt af sælgeren) Den tid vil endvidere, hvis ellers sælgeren følger den, gøre ATP klart f.eks

Det er jo dog nok korrekt, at det ikke er helt almindeligt med 30 timers sælger og ren provision, men der er ikke noget til hinder for det som sådan mener jeg.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

af årsager KUNNE jeg tænke mig, at man vil indikere hvad der tænkt for arbejdsdtid - også selv om lønningen er ren provision (og det må jo være godkendt af sælgeren) Den tid vil endvidere, hvis ellers sælgeren følger den, gøre ATP klart f.eks

Det er jo dog nok korrekt, at det ikke er helt almindeligt med 30 timers sælger og ren provision, men der er ikke noget til hinder for det som sådan mener jeg.

vh

Min erfaring er dog at sælgere drives af målsætning.
Hvorfor sætte en sælgers arbejdstid til 30 timer, når det i bund og grund handler om omsætning.
En sælger vil kunne nå denne omsætning på 15 timer en anden vil kunne nå det på 40 timer. De vil få samme løn.
Erfaringsmæssigt så vil man her måske få større problemer med sælgeren,som når målet på 15 timer.
Stig 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

tjo - erfaringsmæssigt tror jeg, at jeg vil trække den helt ud til, at en person der skal arbejde noget der ligner fuld tid på ren provision meget nemt giver hurtigt op i det hele taget, hvis ikke produktet er et der sælger så godt, at man rimeligt hurtigt ser en månedsløn af en fornuftig størrelse

Rigtigt meget salgsarbejde tager laaaaang tid at løbe igang - indtil en sælger har faste gode kunder og har fundet rytmen i forhold til produktet, er der ofte en lang startstrækning. Det tror jeg mere kan blive problemet. Jeg forstår ønsket fra trådstarter at markere - at vi forventer 30 timers indsats - det er fornuftigt altid at afstemme, hvor lang tid forventer vi.

Kan sælgeren IKKE rimeligt hurtig skabe en troværdig indtægt på den rene provision, så kommer det hurtigt at gå galt uanset timetal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså, jeg kender den medarbejder som jeg vil ansætte, og vedkommende har ytret ønske om 30 timer, hverken mere eller mindre. Vores provisionsmodel er yderst venlig til sælgers fordel (30%-40% af løsninger der koster ml. 3.000-12.000 kr.). 

Vores samarbejde og aftaler er på plads, hverken sælger eller jeg er utilfreds med nogle af de forhold vi har aftalt. Så kan vi jo så revidere hvordan tingene går reelt set lige inden de første 3 mdr. af ansættelsen er gået.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina, du må meget gerne sende mig noget på qwalk@live.com. Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hos ASE har vi oprettet en ny forening, som varetager selvstændiges interesser. Som en del af dette har vi bygget denne side:

https://www.aseselvstaendige.dk/

Hvis du klikker på fanebladet medarbejdere (øverst), kan du benytte de forskellige menupunkter til venstre som vejledning til forskellige former for medarbejderforhold. Det er ret let at gå til.

Der ligger også et "gør-det-selv" værktøj i det, der hedder værktøjskassen. Her kan man opbygge "juridisk sikre" dokumenter til specifikke behov.

Hvis man bare skal bruge det en enkelt gang, kan man oprette et testlogin - det er gratis (og det er derfor, jeg tillader mig at skrive det her, hvor jeg synes, man skal være lidt varsom med reklame). Ellers skal man være medlem af ASE, men det er altså ikke nødvendigt, hvis man bare skal have dækket et akut behov.

Venlig hilsen
Thomas Telving
Pressechef i ASE
24 79 03 22
thte@ase.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. Tak for dit indlæg og råd.

Jeg har oprettet mig som testbruger, men kan ikke finde en ansættelseskontrakt hvor lønnen udgør udelukkende ren provision.

Hvad kan man gøre i dette tilfælde? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Netop kontrakter, hvor lønnen udelukkende udgøres af provision kan ikke oprettes via online-modulet, fordi de i reglen også kræver noget rådgivning med på vejen (desværre skal man være medlem for at få mundtlig rådgivning - vi er nødt til at holde fast i dette princip, jeg håber på forståelse).

Men lidt info alligevel! Noget af det væsentlige ved den type kontrakt er, at det fremgår helt klart, hvornår og hvordan provisionen afregnes og udbetales. F.eks. hvilke kriterier, der skal være opfyldt, for at man får betalingen. Så der må ikke være tvivl om det for den ansatte. Et eksempel kan være, hvis man skriver, at lønnen udgør 10 procent af omsætningen, at det så skal fremgå, om det er brutto eller netto - blot et eksempel, men noget af det vigtige er altså, at der ikke må være noget, der kan opstå tvivl om.

Jeg håber, dette kan hjælpe dig lidt mere på vej!

Vh
Thomas

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)