Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Jeg skal ansætte.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den situation at jeg snart skal ansætte en sælger 30 t. om ugen i min virksomhed.

Jeg skal bruge en ansættelseskontrakt, dog har jeg svært ved at bruge en standard kontrakt, da min kommende medarbejder kun bliver provisionslønnet, og dermed ingen grundløn har.

Hvordan kan jeg udforme en sådan kontrakt? Kan jeg benytte en standard kontrakt for funktionærer, og under løn skrive at der bliver aflønnet efter provisionsmodel, og derved kan jeg vedlægge en provisionsmodel som bilag og henvise til den under punktet løn?

Og hvilken lovgivning hører min medarbejder under? Funktionærloven eller hvilken slags ansættelse skal min medarbejder have når det er resultatløn?

Jeg regner med at benytte Bluegarden til at køre løn, sygdom osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En sælger på 30 t vil uanset lønform som udgangspunkt altid være funktionær, så det er en funktionærkontrakt du skal ha fat i og så må du få formuleret jeres provisions aftale ind

Du skal regne med at skulle afsætte feriepenge og andet ud fra en forventet gennemsnitlig løn over en periode - men jeg ville tro Bluegarden som vel er et fuldservice bureau kan fortælle dig alt om det OG måske også hjælpe med kontrakt?? De må også kunne fortælle hvordan du forholder dig med ATP som jo normalt er timebaseret og som bør fungere automatisk når du angiver 30 t om ugen.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk nu at få alle de lovpligtige forsikringer på plads i forbindelse emd første medarbejder, for som ene mand i eget firma er der ikke de store forsikringskrav, men det er noget helt andet når du har ansat folk. Jeg ved dog ikke hvor du finder denne info men google vil være et godt udgangs punkt.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Husk nu at få alle de lovpligtige forsikringer på plads i forbindelse emd første medarbejder, for som ene mand i eget firma er der ikke de store forsikringskrav, men det er noget helt andet når du har ansat folk. Jeg ved dog ikke hvor du finder denne info men google vil være et godt udgangs punkt.

Jeg har styr på arbejdsskadeforsikring, som vidst er den eneste lovpligtige forsikring arbejdsgiver skal pålægge medarbejdere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - det er først og fremmest arbejdsskadeforsikring i forhold til den ansatte: Jeg oplevede Gjensidige som billig der, men det er bare at hente tilbud - husk at sig det er ud fra 30 timer om ugen, det kan spille lidt ind, og så typen af jobbet  - men er han ude og kan vælte folks porcelæn ned, så jo også en ansvarsforsikring da firmaet ellers hænger på den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En sælger på 30 t vil uanset lønform som udgangspunkt altid være funktionær, så det er en funktionærkontrakt du skal ha fat i og så må du få formuleret jeres provisions aftale ind

Du skal regne med at skulle afsætte feriepenge og andet ud fra en forventet gennemsnitlig løn over en periode - men jeg ville tro Bluegarden som vel er et fuldservice bureau kan fortælle dig alt om det OG måske også hjælpe med kontrakt?? De må også kunne fortælle hvordan du forholder dig med ATP som jo normalt er timebaseret og som bør fungere automatisk når du angiver 30 t om ugen.

vh

Ok, så får jeg lavet en funktionærkontrakt.

Jeg forstår dog ikke det du mener med ATP. Jeg skal vel blot betale 8% af medarbejderens nettoløn ved hver lønkørsel? 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har siddet og tænkt lidt, du kunne måske med fordel for dig selv tegne en forsikring mod din ansattes sygdom, og din egen for den sags skyld, mener dette kan gøres på ret fornuftige vilkår, måske du kan hvie fat i en forsikringsagent/mægler og få nogen gode råd derfra og evt. lade denne forhandle priser på dine vejne, da der ofte er en hel del at spare ved brug af disse fagfolk, der har indågende kednskab til priserne hos diveres selskaber. Der er mulighed for du kan få lavet en pakkeløsning, som også dækker bil, indbrud, tyveri, sygdom, ansvar, og hvad du ellers har brug for.

Venligst

René Buch

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nylig været det samme igennem - at skulle ansætte en provisionslønnet sælger. Jeg er medlem af ASE og ringede og spurgte dem. De havde nogle dokumenter, som jeg fandt utrolig hjælpende i situationen. Der var blandt andet nogle uddrag af regler man skal huske, og så et udkast til en kontrakt, der er lavet som den skal til funktionærer - men med provisionslønnen.

Mener også jeg har dokumenter liggende vedr. sygepenge til provisionslønnede - dér går det hen og bliver spændende, fordi at det er sådan noget med gennemsnitsløn og fis og papir. 

Hvis det har din interesse, kan jeg sende dig det i morgen når jeg er på kontoret igen. I så fald, skal jeg bare lige have din e-mailadresse. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm:
Jeg står i den situation at jeg snart skal ansætte en sælger 30 t. om ugen i min virksomhed.

Hvordan er du lige nået frem til 30 timer og så samtidig ren provisionsløn?

Stig

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Lucky Charm:
Jeg står i den situation at jeg snart skal ansætte en sælger 30 t. om ugen i min virksomhed.

Hvordan er du lige nået frem til 30 timer og så samtidig ren provisionsløn?

Stig

Jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)