på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Gratis regnskabsprogram

Slip for regneark og bevar det økonomiske overblik
    Klik her og få en gratis konto


    Nye ekspertblog-indlæg
    om  E-handel, Internet & Online marketing

    Læs flere ekspertindlæg
     

    Top karmaliste (30 dage)

    De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "E-mail marketing tips & tricks "

     

    Åbningsrater på nyhedsbrev- hvornår skal man juble ??

    Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
    Amino-karma 675
    Fra Roskilde
    Tilmeldt 26. feb 11
    Indlæg ialt: 156
    Amino Plus

    Fra ROSKILDE DYBDEMASSAGE
    Skrevet 22-02-2013 kl. 23:08

    Jeg har sendt nyhedsbrev ud et par gange, hvor ca. 40-50 % har åbnet nyhedsbrevet. Nogen folk siger til mig at det skal jeg være rigtig rigtig godt tilfreds med. Men betyder jo så også, at  der ca. 50 % der ikke har åbnet det- Så kort og godt- når du sender nyhedsbrev til dine kunder- hvad er så en typisk åbningsrate ?

    Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

     

    Amino-karma 1.817
    Tilmeldt 11. jan 12
    Indlæg ialt: 380

    Jesper I. P
    Skrevet 22-02-2013 kl. 23:44
    Jeg vil mene at 40 til 50% er en flot åbningstale. I øvrigt er det svært at måle åbningsrater præcist. Man kan godt åbne en mail, men downloader man ikke billeder eller klikker på et link, tæller det ikke som en åbning. Din reelle åbningsrater kan derfor godt være højere. Alle dem der åbner men blot skimmer den, tæller altså ikke med.
    Amino-karma 323
    Fra København
    Tilmeldt 30. okt 11
    Indlæg ialt: 78
    Amino Plus
    Jeff B. Blaavand
    Fra Webcph.dk, Meebox ApS
    Skrevet 23-02-2013 kl. 00:39

    Hej Michael,

    Som Jesper rigtigt nok siger, så kan det være meget avanceret at måle åbningsrate i dag. For de fleste browsere og mailklienter har en forhåndsvisning. Og er mailen så åbnet eller ej? Det kan jo være svært at vide. 

    Det vigtigste at måle på (som du også kan måle på med 100% sikkerhed) er klikrate. Sørg derfor for at have en rigtig god tracking på dine nyhedsbreve, så du altid kan se, hvilke links, der er trykket på i dine nyhedsbreve. Det kan hjælpe dig til at optimere dine nyhedsbreve til dine modtagere. 

    Mvh
    Jeff Beekhuis 

    Amino-karma 675
    Fra Roskilde
    Tilmeldt 26. feb 11
    Indlæg ialt: 156
    Amino Plus
    Michael Pedersen
    Fra ROSKILDE DYBDEMASSAGE
    Skrevet 24-02-2013 kl. 21:17

    En vigtig pointe mht. at åbningsraten i sig selv, skal tolkes med lidt forbehold.

    Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

     

    Amino-karma 1.025
    Fra København
    Tilmeldt 15. aug 11
    Indlæg ialt: 240

    Sisse Hansen
    Skrevet 05-03-2013 kl. 16:10

    Hej Michael

    Jeg synes også, at en åbningsrate på 40-50% er rigtig flot. Både Jesper og Jeff kommer også med nogle rigtig god pointer.

    Noget, som du også skal være opmærksom på, er dine modtagere. Hvor stor er din modtagerliste? Når du sender til hele dit segment, sender du jo nok til ret mange. Og det er svært at ramme alle hver gang.

    Jo mere målrettet du kan gøre dit indhold, jo bedre. Jeg ved ikke, om du har mulighed for at sende bestemt information til et bestemt segment i din modtagerliste?

    Vi har i hvert fald væsentligt højere åbningsrater, når vi i e-conomic (hvor jeg arbejder) sender meget målrettede mails ud, hvorimod vores generelle nyhedsmails, som ryger ud til samtlige brugere (der er ret mange), har en lidt lavere åbningsrate.

    Så hvis du har mulighed for at dele dine modtagere op i mindre segmenter og målrette dine mails mere til de enkelte, så tror jeg du vil se en endnu højere åbningsrate.

    Sisse Hansen

    Kommunikationskonsulent hos

    Amino-karma 675
    Fra Roskilde
    Tilmeldt 26. feb 11
    Indlæg ialt: 156
    Amino Plus
    Michael Pedersen
    Fra ROSKILDE DYBDEMASSAGE
    Skrevet 05-03-2013 kl. 21:58

    Hej Sisse.

     

    Lige pt. er antallet af personer der får mit nyhedsbrev til at overskue :o), men en god pointe du har her mht. at segmentere dem man sender til- når nu maillisten vokser !

    Har I så forskellige tekster til de forskellige lister( Altså når folk tilmelder sig nyhedsbrevet) eller har I en samlet tilmeldingsknap med den samme tekst, hvor fra I så segmenterer dem I sender til ?

    Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

     

    Amino-karma 1.025
    Fra København
    Tilmeldt 15. aug 11
    Indlæg ialt: 240

    Sisse Hansen
    Skrevet 06-03-2013 kl. 10:32

    Hej igen Michael

    Helt overordnet set har vi to forskellige kundegrupper. De modtager hver deres nyhedsmail, som er en hel generel mail med meget overordnede historier om programmet, virksomheden og lignende. Vi sender også nyhedsmail ud til udviklere, som har udviklet apps til e-conomic - de er så mere samarbejdspartnere, end de er kunder.

    Der, hvor vi gør mest ud af at segmentere, er, når vi kører særlige kampagner. Det kan være salgskampagner, hvor vi vil kunne sælge et tillægsmodul, som en særlig kundegruppe vil kunne få gavn af. Det kan også være en særlig funktion i vores regnskabsprogram, som vi ved, et bestemt segment vil få glæde af f.eks. i forbindelse med momsafregning eller årsafslutning.

    Så vores overordnede nyhedsmails bliver ikke segmenteret, men ved særlige kampagner gør vi mere ud af at skabe indhold, som en bestemt kundegruppe vil få glæde af.

    Sisse Hansen

    Kommunikationskonsulent hos

    Amino-karma 1.517
    Fra Vejen
    Tilmeldt 22. mar 11
    Indlæg ialt: 349
    Amino Plus
    Kim Østergaard
    Fra MailPlatform
    Skrevet 17-04-2013 kl. 12:35

    Kære alle,

    Overordnet set er enhver form for segmentering fornuftig, men som Sisse skriver skal der være en kritisk masse, før indsatsen giver mening - med mindre du opsætter noget automatiseret segmentering og opfølgning, alias Update profil og Trigger Mails.

    Det handler om at berige modtagerne.

    Jeg har skrevet en artikel I måske vil finde interessant:

    http://mailplatform.dk/artikler-presse/positiv-forskelsbehandling-af-nyhedsbrevsmodtagere/

    Kim

    Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

    RSS-feed
     
    E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

    E-mail marketing tips & tricks