Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed med pensioneret samlever?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Mig og min kæreste har planer om at starte en virksomhed sammen, men så siger jeg så til hende her for noget tid siden, om det er ok at vores firma navn kommer til at hedde noget med Mh, fordi så er det mig som ejer den og mig som står for regnskabet, det er hun ikke så god til.

Men mit spørglsmål er så. Hvis man er pensionist hvad er reglerne så for at have egen virksomheed? for det er hun.
Hun vil gerne være med i firmaet, men skal jeg så ansætte hende? eller fordi vi er jo kærester, alså hvordan gør vi ?

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må som udgangspunlt godt være selvstændig altså have cvr.nr. og moms nr. man må dog ikke tjene så meget før pensionen bliver nedsat, har ikke beløbet lige ved hånden.

hvis i vil drive virksomheden sammen skal det oprettes som et i/s , ApS eller a/s Læs om virksomhedsformer her https://sites.google.com/site/opstartsomselvstaendig/virksomhedsform

Hvis du opretter firmaet som et enkeltmands virksomhed, kan du godt ansætte hende og give hende løn. Men hun vil i den forstand ikke have nogle juriste forpligtigelser i firmaet. det vil sige at det er dit firma, dig som har ansvaret, og dig der løber risikoen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)