Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit Udløbet på kassekredit (privat)

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vi jo inde på det som Henrik nok mener,

Det som Henrik mente var blot, at i det omfang en kassekredit ikke bliver forlænget kan banken ikke uden videre modregne i fremtidig indbetalinger af SU. Ved bankers modregning gælder, at der altid skal levnes så meget tilbage, at du har det nødvendige til dit eget og din families underhold. Det vil sige knap 5.800 kr plus udgifter til bolig mv.

Så løsningen må være  som nævnt at tale med banken. Hvis kassekreditten kan forlænges er der ingen ko på isen og hvis den ophører må løsningen være at få banken til at oprette en konto, hvor du kan modtage din SU på (eller konvertere din kassekredit til et lån).

/Henrik

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du umiddelbart ser mulighed for at betale ned på kassekreditten indenfor en fornuftig periode, ville jeg i dit sted se om ikke den kunne konverteres til et lån.

Det gjorde jeg selv engang, da jeg ikke nedbragte kassekreditten betydeligt, og betalte en masse i renter. Lånet var noget lavere forrentet end kassekreditten.

Ulempen ved et lån er naturligvis at du skal betale af på den, hvor en kassekredit kan stå uden indbetalinger, så længe loftet ikke overskrides.

Mvh Carsten


Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Madsen:

og alle har jo ret til SU (så længe uddannelsen er SU berettiget)  eller kontakthjælp, men min kassekredit er et problem for mig da renterne hver 3 mdr tager 1, 4del af mit rådighed beløb.  

Først og fremmest lukker de ikke mastercard, men hvis du ingen penge har på kontoen og ikke kan lave overtræk etc, så er det logisk at du ikke kan bruge flere penge.

Og self tager de renter, for din kassekredit, fordi du egentligt har brugt penge som du ikke har, og hvis man bruger ting man ikke har, så skal andre have noget ud af det.

Hvis det er et stort problem at du mister 1/4 af dit rådighedsbeløb, så er det måske tiden at finde et fritidsjob. Så du kan få nogle penge på konto'en igen :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Det som Henrik mente var blot, at i det omfang en kassekredit ikke bliver forlænget kan banken ikke uden videre modregne i fremtidig indbetalinger af SU. Ved bankers modregning gælder, at der altid skal levnes så meget tilbage, at du har det nødvendige til dit eget og din families underhold. Det vil sige knap 5.800 kr plus udgifter til bolig mv.

Så løsningen må være  som nævnt at tale med banken

Det er svært at være uenig men det afhænger jo af scenariet. Vi har en situation, hvis ikke jeg har læst galt, hvor der skal tages nyt lå hver 3 md for at klare renterne, og det tror jeg ikke banken giver forlængelse på. (mit gæt)

Så står vi let hvor banken siger stop OG kræver penge tilbage. De kan ikke modregne i SU per krav, men kan jo godt lave aftale om det, mod ikke at sende manden i konkurs. Det vil de måske ikke, men det vil afhænge meget af hvad der ellers kan være af værdier - en bil osv - og i alle fald, er det svært at tro de bare forlænger hvis ikke renterne kan betales som det er.

Alternativet med konkurs og ribers er jo ikke en god løsning, selvom banken ikke her og nu kan plukke en skaldet, for det vil stoppe for alle andre lån og vor trådstarter kan jo ikke rigtigt klare sig for SU som det er + vil jo stadigt skylde banken når har kommer i fast arbejde og så vil de kræve dem der.

Det er kun som nævnt at få talt med banken, og se i øjnene, at man skal har forhåndsregnet på en løsning, som betyder at man kan klare renterne fremover = færre penge til rådighed fremover en før. Sådan et forslag fra en selv, vil åbne op for kommunikationen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)