Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit Udløbet på kassekredit (privat)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke en underskrift kan forlænge din kassekredit.

Hvis ikke så husk at en bank ikke bare kan modregne din SU i et evt. tilgodehavende. De skal efterlade dig midler nok til at kunne leve....

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarende alle sammen, det gav da lidt mere sindsro. 


 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

nåh ja forresten. 

Henrik: du siger de skal efterlade mig midler nok til at kunne leve.
hvad vil det sige ? altså hvad afgøre det/beregnes  ? for som sagt når der kommer renter så hver 3 mdr så har jeg ikke rigtig midler til at leve...skal altid ud og låne penge for at dække hver 3 mdr.  

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Da min kassekredit på 50.000 udløb for et par år siden, - og jeg havde en saldo på 50.000, så var min bank så venlig at oprette et banklån til mig så jeg kunne indfri min kassekredit.

Det kostede kun 2-3.000 i stiftelsesomkostninger, og en fordobling af rentesatsen...

Det kan være en lumsk måde hvorpå bankdirektører kan forbedre månedens resultat i filialen på bekostning af de svage kunder.

Så man skal passe på når man skriver under på en kassekredit - den kan udløbe ! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Det kostede kun 2-3.000 i stiftelsesomkostninger, og en fordobling af rentesatsen...

Ja - man er i den forkerte branche.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Madsen:
Henrik: du siger de skal efterlade mig midler nok til at kunne leve.
hvad vil det sige ? altså hvad afgøre det/beregnes  ? for som sagt når der kommer renter så hver 3 mdr så har jeg ikke rigtig midler til at leve...skal altid ud og låne penge for at dække hver 3 mdr.  
For en sjældens gang skyld aner jeg ikke hvad Henrik mener.

Banken skal ikke tage nogen hensyn når den forlænger en kassekredit. Den ved selvklart, at hvis den stiller krav, som du ikke kan honorer så holder det ikke i længden, men det skal ikke tage spor hensyn.

Det opstår først hvis du bliver erklæret personlig konkurs og det er jo ikke det som det handler om. Omvendt, når du skriver, at du ikke efter at ha betalt renter, har midler til at leve af, så skal du ikke regne med en fornyelse af kassekreditten - det ville jo være at smide gode penge efter dårlige set med bankens øjne

Henrik har nok en ide med det han skriver - men i forbindelse med forlængelse af en kassekredit har banken ingen som helst skyldigheder og de forlænger ikke hvis du ikke kan betale renter på det du allerede har, med de omkostninger du allerede har¨

et eller andet er misforstået frygter jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie ved du om det er muligt at få nedskrevet renter eller på anden måde forbedre ens muligheder for at tilbage betale lånet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Madsen:
Cookie ved du om det er muligt at få nedskrevet renter eller på anden måde forbedre ens muligheder for at tilbage betale lånet.

>Ja det er det, men det er generelt ikke let. Der er vi jo inde på det som Henrik nok mener, at banken jo ikke har andre valg, end at stoppe din kredit og kræve alt tilbage-  og se i øjnene at du går personlig konkurs - ELLER hjælpe dig videre.  De vil ikke eftergive dig nogen gæld normalt (alt kan ske) men det kan tænkes at de vil sætte betalingen lidt i stå, give dig mere tid til at betale. 

Problemet er vel bare, at du ikke kan undvære en eneste krone, og ikke kan klare den hvis du får mindre til rådighed end det du har idag  og de tror jeg du skal regne med, at her stopper den. De vil ikke acceptere en løsning som du kun kan klare ved hver gang du har nye renter at betale - så tager du et nyt lån - de vil stoppe den HER - og du er nødt til at se på, hvad kan jeg spare på

Alternativet er personlig konkurs. Der vil der blive bestemt et beløb du skal ha til rådighed hver måned - ca 5.800 kr om jeg husker ret +  bolig men hæng mig ikke op på det - og det er jo så ud fra indtægt du har - via dagpenge, løn, selskab, kontanthjælp - efter du har betalt det du kan til gæld

Tal med banken og kom tilbage

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

S.Madsen:

Cookie ved du om det er muligt at få nedskrevet renter eller på anden måde forbedre ens muligheder for at tilbage betale lånet. 

Nu ved vi at du får SU, vi ved ikke hvad du læser til, men det er vel også din private sag.
Du må dog indse at du ikke komme ud af denne pine uden at gå i dialog med din bank.
Hvis du går på en videregående uddannelse og har udsigt til et godt betalt job, så er din bank måske til at tale med.
Som du fremlægger det her, så har du jo ikke kun et behov for at få nedskrevet renterne, du kan ikke betale renterne og har behov for at få stillet lånet i bero.
Det næste er jo at du tilsyneladende har optaget andre lån for at betale renterne på dit banklån, Disse lån er sikkert også dyre og skal betales tilbage.
- Du kommer ikke uden om at komme til møde i banken.
- Det vil være en god ide at have foreberedt et budget til dette møde.
- Undersøg om du du har mulighed for at låne penge i familie
- Hvis du er i gang med en god uddannelse så sælg dig selv dyrt
- Hvis du ikke er i gang med en god uddannelse, så lov bod og bedring
Jeg håber at dette kan hjælpe dig lidt, for umiddelbart er dette mit bedste bud på hvordan du kommer videre.
Stig 
 
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker for svar :)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)