Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit Udløbet på kassekredit (privat)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer

først og fremmest undskyld vis dette er placeret det forkerte sted i forumet.

Men sagen er den: jeg har en kassekredit hvor kredit er udløbet, hvilket resultere i at jeg ikke kan bruge mine betalingskort og derved ingen adgang har til mine indestående penge.

Jeg har intet fået af vide af min bank om dette bla via advarelser eller ligende, ud over en mail fra min rådgiver der skal bruge min underskift til et eller andet. (hvad ved jeg dog ikke)

da jeg ikke er stærk rent finalcelt så håber jeg lidt på i kan hjælpe mig lidt.

hvad vil det sige at den er udløbet ? hvad skal der ske nu ? vis jeg ikke forlænger perioden, hvad sker der så? 

jeg har stadig minus på min kassekredit, men har betalt renter (self) i den periode jeg har haft lånet

vis jeg nu opretter en anden bankkonto og sætter første mdr løn ind, hvad sker der så ? 
findes der en måde jeg kan få nedskåret eller på anden vis formindste mit lån, hvornår er det forældet og hvordan fungere det ?


sorry for de mange spørgsmål men er lidt nervøs omkring det her. 

Mvh S,madsen
 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Madsen:
jeg har en kassekredit hvor kredit er udløbet, hvilket resultere i at jeg ikke kan bruge mine betalingskort og derved ingen adgang har til mine indestående penge.

Hvis du har en kredit i brug, så har du vel næppe indestående penge på samme konto.

S.Madsen:

Jeg har intet fået af vide af min bank om dette bla via advarelser eller ligende, ud over en mail fra min rådgiver der skal bruge min underskift til et eller andet. (hvad ved jeg dog ikke)

da jeg ikke er stærk rent finalcelt så håber jeg lidt på i kan hjælpe mig lidt.

hvad vil det sige at den er udløbet ? hvad skal der ske nu ? vis jeg ikke forlænger perioden, hvad sker der så? 

jeg har stadig minus på min kassekredit, men har betalt renter (self) i den periode jeg har haft lånet. 

Prøv at snak med din bankrådgiver i morgen, det er meget svært for fremmede at sætte sig ind i sagen.

S.Madsen:
vis jeg nu opretter en anden bankkonto og sætter første mdr løn ind, hvad sker der så ? 

Hvis du tænker på en anden bank, så glem det, det skaber kun yderligt mistillid til dig set fra din banks synspunkt.

S.Madsen:
findes der en måde jeg kan få nedskåret eller på anden vis formindste mit lån, hvornår er det forældet og hvordan fungere det ?

Et lån bliver aldrig forældet. Hvis du har rigtig meget gæld, kan du være heldig at dine kreditorer vil eftergive en del af det (Oftest imod at du straksbetaler resten), ellers kan du prøve at søge på gældsernæring (Men husk der er krav til det, man får ikke bare afskrevet sin gæld)

I alle tilfælde RING til din bankrådgiver imorgen, og snak med ham/hende omkring din situation. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Madsen:
jeg har en kassekredit hvor kredit er udløbet, hvilket resultere i at jeg ikke kan bruge mine betalingskort og derved ingen adgang har til mine indestående penge.
 

Det er lidt svært at forstå, for kassekrediter løber normat ikke ud og slet ikke uden I har aftalt det på forhånd hvad datoen angår. Der er heller ikke specielt sammenhæng mellem kassekredit der stoppes og slut for at hæve penge du har på kontoen - hvis det er samme konto

med andre ord: 

S.Madsen:
jeg kan ikke bruge mine betalingskort og derved ingen adgang har til mine indestående penge.
stemmer slet ikke, for du har jo formentlig, om jeg har forstået dig, ikke nogen indestående penge samlet set, men skylder banken penge samlet

Det bliver der du må starte - har du penge i banken - eller har du lån samlet set.

Du kan sagtens ha betalt renter og på den måde ha alt iorden, men ikke kunne forventes at betale din gæld. det er ret almindeligt, at der er en tidsforskel mellem man går helt konkurs, og mellem kan bare mangler penge. Har du samlet gæld, så lukker de dine betalingskort og du kan ikke få nye før alt er afklaret

S.Madsen:
vis jeg nu opretter en anden bankkonto og sætter første mdr løn ind, hvad sker der så ? 
findes der en måde jeg kan få nedskåret eller på anden vis formindste mit lån, hvornår er det forældet og hvordan fungere det ?

Jeg forstår din nervøsitet, men du er nødt til at se virkeligheden i øjnene. Du kan slet ikke får lov til at oprette en anden bankkonto, men mindre der er en systemfejl og al løn fra nu vil blive krævet ind af din "gamle" bank, indtil de har fået deres dækket

Jeg fornemmer-  men aner ikke, at gælden er for lille til at tænke i gældssanering - men du må fortælle meget mere og meget mere ærligt og konkrent for at man skal sige noget om det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer. 

jeg er som sagt ikke særlig stærk rent finansmæssig men jeg præver at udtrykke mig lidt bedre.

jeg har et loft på min kassekredit, men jeg har enu ikke nået dette loft.

Jeg var ude at handle idag og mit kort virkede overhovede ikke, og tænkte det måtte være deres maskine den er galt med.

så kommer jeg hjem, cheker min netbank og der er intet at se, hverken beskeder eller ligende.

så tjekker jeg lidt senere min mail og ser jeg har fået en besked fra min rådgiver: Kontakt mig lige straks, da din kredit er udløbet og jeg i den forbindelse lige skal bruge din underskrift. 

jeg har hverken fået papir på noget med posten eller andet fra banken om dette.

Jeg har været i gæld i en del å (cirka 5)r da jeg har været på SU og dengang lavede et lån for at få købt en bil og lejlighed.

lånet er i sig selv ikke så stort men på S.U vil den tage lang tid at betale af.

og så har jeg hørt at lån kan blive forældet og "formindsket" med tiden, vis man har problemer med at betale af.

og efter som jeg føler jeg ikke kan stole på banken, så tænkte jeg om det var mulig at åbne en ny konto i en anden bank og så ændre "nemkonto" informationen til den nye.

så kunne godt bruge en masse råd og vejledning til hvad jeg kan gøre. (get a job vil nogle nok sige, men man må ikke tjene ret meget på su plus det ikke ligefrem er nemt at finde)

så råd og vejledning søges til at komme af med gælden....betyder Kredit udløbet ikke bare at aftalen ikke gælder mere ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at forstå, for kassekrediter løber normat ikke ud og slet ikke uden I har aftalt det på forhånd hvad datoen angår. Der er heller ikke specielt sammenhæng mellem kassekredit der stoppes og slut for at hæve penge du har på kontoen - hvis det er samme konto

Det er faktisk ikke unormalt at kreditter har en udløbsdato. Tit er der intet problem med at forlænge kreditten, men når kreditten er udløbet så bliver der tilskrevet overtræksrenter.

Det er midler som banker har brugt de senere år - nok for at holder deres mindre sikre udestående i kort snor.

Ergo der er muligvis intet problem, men kreditten skal fornyes og det kan kun ske ved at kontakte banken.

Stig

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Madsen:
så tjekker jeg lidt senere min mail og ser jeg har fået en besked fra min rådgiver: Kontakt mig lige straks, da din kredit er udløbet og jeg i den forbindelse lige skal bruge din underskrift. 

Hvorfor kontakter du så ikke din "rådgiver"? Vi kender ikke dine aftaler, men det kunne lyde som om i har aftalt en tidsbegrænset kassekredit, og at denne nu skal forlænges, til det skal de bruge din underskrift.

S.Madsen:
lånet er i sig selv ikke så stort men på S.U vil den tage lang tid at betale af.

og så har jeg hørt at lån kan blive forældet og "formindsket" med tiden, vis man har problemer med at betale af

Et lån bliver ikke forældet. Uden at kende din situation, så glem at få enten afskrevet, eller gældsernæring. Du skal have rigtig meget gæld, faktisk skal det være umuligt for dig at afdrage hele gælden. Og siden du er på SU, så lyder det ikke til at det er umuligt for dig.

S.Madsen:
og efter som jeg føler jeg ikke kan stole på banken, så tænkte jeg om det var mulig at åbne en ny konto i en anden bank og så ændre "nemkonto" informationen til den nye.

Hvorfor kan du ikke stole på banken?

Hvis du bare pisser din bank op af ryggen, så kan du være sikker på at de ikke vil hjælpe dig. Faktisk kan de finde på at kræve hele lånet indbetalt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvorfor går du ikke ned til din rådgiver hvis det kun er noget med at den er "udløbet" og der skal en underskrift til?

Jeg fatter ikke helt du spørger os herinde så akut hvis det hele handler om at skulle skrive under på en forlængelse -  Der mangler noget i historien

Teoretisk kan de trække din kredit tilbage - men det afhænger helt af aftalen - men du må da tale med den der har kontaktet dig fra banken først, ellers svarer vi jo med fægtning i ljften

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kom svar i mellemtiden :D

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til hvorfor jeg ikke har kontaktet min rådgiver 
1: banken var lukket på det tidspunkt jeg så mailen

2: da banken jo som sagt var lukket, så kunne jeg ligesågodt forhøre om mine evt muligheder og forventinger, og evt om der var nogle ting eller råd jeg kunne tage med mig til møde/santalen da jeg som sagt er total idiot til finans. 

men efter hvad jeg kan høre, så er det nok bare tidsrammen som er udløbet og skal fornys ved en ny aftale, uden at banken har fået min informaet om det.

jeg bliver bare nervøs når mastercards og ligende er blevet lukket uden et ord. 

og alle har jo ret til SU (så længe uddannelsen er SU berettiget)  eller kontakthjælp, men min kassekredit er et problem for mig da renterne hver 3 mdr tager 1, 4del af mit rådighed beløb.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ned og gå det igennem når de er åbne i banken og det har ikke i sig selv noget med SU eller kontanthjælp at gøre, det er ikke udbetalinger banken blander sig i.¨

Derimod kan de godt sige, at de ikke længere vil gi dig det lån du hidtil har haft, hvis de er nervøse for tilbagebetalingen, så vær forberedt på, at de nok ikke kun behøver en underskrift, men vil tale om fornyelsen og fremtiden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)