Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på salg til Grønland?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg synes jeg har hørt et eller andet sted at når jeg i min shop i danmark sælger noget til grønland så er der ikke moms på salget.... forstået på den måde at køber ikke skal betale dansk moms....

er det helt forkert eller?

det drejer sig om salg til private på grønland....

på forhånd tak.
Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolai R. Jensen:
jeg synes jeg har hørt et eller andet sted at når jeg i min shop i danmark sælger noget til grønland så er der ikke moms på salget.... forstået på den måde at køber ikke skal betale dansk moms....

Det er korrekt.

I denne sammenhæng kommer Grønland i kategorien 3. land. Det vil sige ikke dansk eller EU moms.

Stig

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

FUCKING PIS OG LORT:)

har lige fyret en annoncen af på grønland til 3500 kr. som gav en del besøgende og en del der registrerede sig men som ikke gennemførte deres køb.......... SATANS! hvis bare jeg havde vist det her der:)

men når jeg sælger til grønland er det så bare samme faktura bare uden momsen eller skal der være noget specielt på den?

tak for hjælpen indtil videre:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolai R. Jensen:
FUCKING PIS OG LORT:)

har lige fyret en annoncen af på grønland til 3500 kr. som gav en del besøgende og en del der registrerede sig men som ikke gennemførte deres køb.......... SATANS
På trods af dit sofistikerede sprog taler du desværre sort - Faktura er uden moms til grønland, og bogføres og momsangives efter regler for salg uden for EU  - men du spørger virkeligt ret sort??

Tror du ikke du skal sætte dig ind i exportsalgt - EU eller uden for EU, regler , momsangivelse. Jeg spørger ikke for at lyde sur, men fordi du da let løber ind i en bod 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolai R. Jensen:
FUCKING PIS OG LORT:)

har lige fyret en annoncen af på grønland til 3500 kr. som gav en del besøgende og en del der registrerede sig men som ikke gennemførte deres køb.......... SATANS
På trods af dit sofistikerede sprog taler du desværre sort - Faktura er uden moms til grønland, og bogføres og momsangives efter regler for salg uden for EU  - men du spørger virkeligt ret sort??

Tror du ikke du skal sætte dig ind i exportsalgt - EU eller uden for EU, regler , momsangivelse. Jeg spørger ikke for at lyde sur, men fordi du da let løber ind i en bod 

vh

Jeg tror at jeg igennem de latrinærer gloser forstår det, som du har givet tilbudet til grønlænderne inkl. dansk moms.
Se det på den anden siden. Du har brugt 3.500 kr. uden omkostninger til regnskabsfolk eller revisorer, som jo bare er penge ud af vinduet.
Stig
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit sofistikerede sprog var nu egentligt bare lidt sjov.........

men skal vist lige snakke med min pengemand om hvordan man gør det her.....:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolai R. Jensen:
Mit sofistikerede sprog var nu egentligt bare lidt sjov.........

men skal vist lige snakke med min pengemand om hvordan man gør det her.....:)

Det er vel i grunden ikke så svært.

Du giver bare grønlænderne et tilbud, som de ikke kan afslå og denne gang uden moms. Markedsføringsmæssigt virker det jo som om du du har styr på det, så nu kan du jo bruge det kendte slogan 'SPAR MOMSEN' med god grund.

Held og lykke.

Stig 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom denne debat jo er af ældre dato så håber jeg at det er OK at give et svar / spørgsmål i tillæg til Grønland. 

Jeg driver en lille hjemmeside hvor brugerne kan blive medlem. Siden er jo hostet i Danmark og er udelukkende for danskere. Nu er der dog sket det at en fra Grønland har valgt at blive medlem, de er jo langt hen af vejen danskere men lige når det kommer til moms kan jeg forstå at der ikke skal afregnes dansk moms af vare- og ydelsessalg til Grønland. 

Men har du et bud på netop denne konstellation hvor køber er i Grønland men "ydelsen" jo basalt set er i Danmark? 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)