Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre jeg mig at andre ikke stjæler min ide?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Heej der ude!


Jeg er sidder med skide GOD ide, jeg gerne vil føre ud i livet, men det kræver at jeg skal have en samarbejds partner til at producere mit produkt, men hvordan skikre jeg mig, at samarbéjds partneren ikke bare stjæler min ideen?


Mvh.:-)

Kasper E.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel aldrig sikre dig 100%, men hvis jeg var dig, ville jeg få udarbejdet en kontrakt med kommende samarbejdspartner med hele moletjavsen: underskrifter, regler og tilhørende trusler om bål og brand og bod, hvis kontrakten bliver brudt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan få partneren til at indgå fortrolighedserklæring NDA, men du kan aldrig sikre dig noget større i virkeligheden, for partneren kan jo gi den videre til en der siger han skam selv er kommet på det

Du tænker måske også en investor og mange investorer vil ikke underskrive en NDA uden at kende ideen ret godt, for det kunne skabe konflikter i forhold til andre ideer denne arbejder, og kan komme til at arbejde med fremover

Du må løfte en del for sløret, se om du kan få en NDA underskrevet og så handler det desværre meget om tillid eller ikke tillid som kan fornemmes, 100% sikker bliver du ikke.

Der er fyldt med folk de får en ide og skal bruge en partner til at producere den, rent praktisk, eller økonomisk

Iøvrigt ikke så tit folk skriver om der lyst til at smutte ud på toilettet:

Kasper E.:
Jeg er sidder med skide ide
(undskyld men husk korrekturlæsning når du skal ud og fange partneren - sagt med et smil af en der også skriver forkert, men med et gran af alvor, når du skal skrive din ide og forretningsplan ned - i forhold til en partner)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh F*** den var pinlig!!

"sidder med en skide go ide"

Men mange tak for dit svar, det er helt sikkert noget jeg vil gå videre med!

Fra Århus
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. forretningsplan er den lagt ( ca. 50 sider ) det eneste jeg mangler er den der kan producere mit produkt, jeg vil bare gerne sikre mig at, de ikke tager røven på mig..

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
@cookie har et spørgsmål i forlængelse af tråd.

Hvordan og kan det lade sig gøre at tage patent på en ide eller nærmere en service ?

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper 

Hvis du kun mangler en der kan producere dit produkt, så kunne NDA være en del, af den aftale du laver med en producent. Men som de andre skriver kommer det nok an på situationen.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der patentbureauer som tager sig af. Det er DYRT vi taler mange 100.000 kr ofte - helt klart hvis vi taler verdenspatent - og det kræver forundersøgelser som i sig selv er dyre. Dem kan du læse om her: http://www.rettigheder.dk/laes_om_patenter?gclid=CL__i8OexbUCFeOXcAodO1cAKQ 

En service kan du ha det meget vanskelige med for den skal kunne beskyttes industrielt i et eller andet omfang, men stadigt, det er så dyrt, at jeg ikke tror det er noget at rode med.

Jeg ved slet ikke om det er en partner du behøver. Hvis det er en service, skal der jo ikke produceres prototyper går jeg ud fra, men hvad skal den partner konkret byde ind med i forhold til dig. Er det noget IT arbejde som kun betales af overskud, er det penge til noget andet osv ¨det er ret afgærende også i forhold til at svare på hvordan du beskytter det.

Det er meget nemmere at beskytte tegninger til et nyt toiletbræt mod kopiering, end det er at beskytte en tanke om at alle kan knyttes sammen i et netværk uden yderligere tekniske behov - sådan groft forklaret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte det godt.

Skulle bare høre når nu noget lign, blev taget op.

Har udvikler så som sådan er det bare at sætte igang, men skulle lige hører omkring dette.

Men vidste godt at det sikkert forholdt sig sådan.

Men alligevel syntes jeg mange gangedet er "orginalen" der har den største succes.
Sådan ser det lidt ud hvis man ser på de mindre niche webshops der startes op fordi de læser en anden har succes.
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper E.:

Mht. forretningsplan er den lagt ( ca. 50 sider ) det eneste jeg mangler er den der kan producere mit produkt, jeg vil bare gerne sikre mig at, de ikke tager røven på mig..

du kan også overveje at bare sælge din ide til et andet firma, alternativt skal du jo starte et helt firma op med en masse udgifter for at sætte det i produktion, eller du skal have en masse penge ud til produktion i udlandet!

ps se endelig Tommy Ahlers video om at være fleksibel i forhold til forretningsplanen, se jyskebank tv

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)