Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leder efter underleverandør m. syrebad / afsyringsanlæg

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Med lidt god gang i biksen (stadig på hobbyplan / sub 50.000 pr anno) er jeg stødt på en lille "knold". 

Jeg glasblæser aluminiumsemner for private, og har tjent nok til at betale udstyret nu, og jeg har fået en masse uvurderlig erfaring. 

Men nu står jeg med en kunde der ønsker nogle fælge til en Porsche slebet ned og højglanspoleret. Det er et pukkel at slibe maling af sådan nogen manuelt og så ryger dækningsgraden altså fuldstændigt da vi kommer op i en pris der er helt ude i skoven.

Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde nogen virksomheder der har syrebad i det Nordjyske.

Så tænkte om der var nogen herinde der kunne pege mig i den rigtige retning ?

Mvh

Ruben

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for type syrebad du søger?   Syre og aluminium er jo normalt en meget dårlig kombination!

 

 

Ravn

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne man ikke glasblæse dem og så bagefter forkrome dem? hvis du afsyrer dem og så bagefter skal højglans polere aluminium skal de alligevel have klarlak for at beskytte dem eller korroderer de da igen temmelig nemt med alt det salt der flyver rundt i Danmark og især i Jylland!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Fra  GRAU Engineering Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrome og alu dont mix.. Forhåbentligt kører en Porsche ikke for meget rundt når der saltes. Når det så er sagt, så er voksen man højglanspolerer med til at beskytte fælgen - men højglanspolerede fælge kræver klart vedligehold, det er en del af det :) jeg har endnu ikke set et vellykket forsøg med klarlak ovenpå

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mater overfladen og smør et tykt lag Nitro Mors på. Så kan spule den opkogte maling af bagefter.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianG:
Chrome og alu dont mix.. Forhåbentligt kører en Porsche ikke for meget rundt når der saltes

jeg hentydede nu mere til at der er et forhøjet saltindhold i vores luft pga vi er omgivet af hav, i modsætning til f.eks en tysk by langt inde i landet væk fra havet :)

krom på alu er noget skidt, men mener man forbehandler med et lag cadmiering, hvorefter man så kan forkrome på aluminum - men det ved overfladebehandlere mere om :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. 

Det med at skidtet irrer når det er poleret er ikke mit problem. Jeg er blevet bestilt til af kunden at ordne hans fælge så de fremstår højglanspoleret. Det har jeg taget en betaling for (30% forud 70% ved levering) i min bog må han smide dem på lodsepladsen når han har betalt, jeg giver ikke garanti på noget som helst og det er mine kunder fuldt ud indforstået med. Når jeg glasblæser et emne, eksempelvis et sæt karburatorer skal de have olie indenfor 24 timer ellers begynder de at blive grimme igen. Det er op til kunden om han vil det eller ej, i bund og grund kan sådan et sæt karburatorer være klar til glasblæsning helt forfra efter en uge hvis de ligger ubehandlet hen. Så ingen garanti, jeg gør det bare og så må kunden selv finde ud af hvad der ellers skal ske :)

For at komme lidt tættere på en løsning, jeg har glasblæseanlæg men kan ikke trænge igennem malingen. De er blevet sprøjtespartlet, malet og lakeret. Så der er et ordentlig lag på.

Jeg kan selvfølgelig hælde stålgrit i blæseren men så er jeg bange for at fælgene tager skade, det er gammel alu = højt magnesium indhold.

Chrom er ikke en mulighed, aluminium tager ikke imod chrom. Så skal fælgene først have et lag kobber og så kan man give dem chrom bagefter. Efterfølgende går der max 1-1½ år så skaller chromen af igen.

Sådan som jeg ser det har jeg 3 muligheder:

1. slibe dem ned med sandpapir for herefter at glasblæse dem = så ryger min dækningsgrad = tab

2. betale mig fra at få dem i syrebad der fjerner al maling = en udgift til gengæld behøver jeg måske ikke blæse dem?

3. betale mig fra at få drejet en meget lille spån af fælgene. Det efterlader mig med meget lidt slibearbejde men er absolut en fordel i forhold til at de skal poleres? 

Sidstnævnte hører jeg meget gerne mere om hvis der er nogen der kender en med en drejebænk der kan tage et emne på 15" 

Igen tak for alle jeres forslag.

Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Fra  GRAU Engineering Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at fjerne lakken er jeg på Jan's forslag. Har tidligere brugt Nitromors på bla. bremsecalibre med gode resultater, malingen bliver lige til at tage af med fingrene. 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg prøvet det kan ingenting det nitromors. Fandt ud af at der indenfor de sidste 6 måneder er kommet skærpede miljøkrav til lakfjerner hvorfor nitromors nu er uden det der egentlig opløser malingen nemlig metylenklorid. Et komplet spild af 75 kroner var det. Nitromors er i min bog lige så godt til at fjerne maling som at bede til gud om at det bare falder af af sig selv.. :)

Det er derfor jeg efterlyser nogen med syrebad, myresyre, metylenklorid, kaustisk soda  osv alle de gode sager .. 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Strip i Silkeborg har en pyrolyse ovn eller noget i den stil. Vi har fået strippet mange stplemner hos dem. Det tager al maling og lak af.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)