Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god idé?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Som alle andre iværksættere har jeg altid ideer og drømme til nye koncepter og forretninger. Jeg har dog en bestemt jeg lige vil få vendt herinde, for overhoved at få fastslået om det overhoved har potentiale.

Den korte version:

Jeg ejer sitet NemProgrammering.dk, hvor der dagligt kommer ca. 270 unikke besøgende... Disse besøgende er næsten alle sammen interesserede i at få en hjemmeside eller webshop - nogle magter dog ikke at lave det hele selv, og skal derfor have hjælp!

Jeg tænker... der er potentiale her...

Ideen er sådan set ikke så revolutionerende, og går egentlig ud på at jeg så vil alliere mig med en partner (webudvikler) og starte et webbureau, som så skal tilbyde tjenester i forhold til det som brugerne på NemProgrammering.dk efterspørger...

Det kunne f.eks. være at opsætte en Wordpress hjemmeside for en kunde med tema osv. osv., som han så selv kan arbejde videre på... Måske endda sælge ham ekstra tilretninger løbende…

Men tror i man kan skabe en rentabel forretning på dette?

Hører gerne fra andre der selv har startet et webbureau eller arbejder som freelanceres...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en super idé synes jeg.

Dog skal du være opmærksom på at møde meget konkurrence.

Din side har helt sikkert potentiale.

Hvis jeg selv vidste noget mere om at lave hjemmesider kunne sådan noget helt sikkert fange min interesse.

Vh. Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for din positive feedback! Og ja, det er nemlig ligepræcis det potential i siden jeg ser... Det er bare lige hvordan man får det udnyttet på den bedst mulige måde..

Sidens besøgsrtal stiger hver måned og har gjort det siden jeg startede i 2011...såååå  det er lige med hvordan man konverterede de brugere bedst.

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes også at den ide lyder som noget holdbart.

Du bør måske konkretisere din ide lidt bedre, så er det også nemmere at se hvad/hvem du har brug for.

Men alt i alt en god ide, som nok skal bære frugt, hvis du finder én som brænder lige så meget for sagen som dig selv ;-)

 

 

Alt held og lykke her fra :D  

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Ringsted
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 109
Fra  HoneyWeb Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er helt klart potentiale, dog tror jeg personligt at der er en lille vej til et salg, da de som besøger siden, ja, er interesseret i at få sig en hjemmeside, men at de fleste er opstemte på selv at lave den, efter som de er på Nemprogrammering.dk :) - Kort sagt, go for it! Der er intet at tabe! Så længe du ikke bruger 1/3 af siden på at reklamere for det. Og jeg er enemand, så du er velkommen til at skrive dine tanker til mig, jeg er selv i gang med en masse spændende cases, men et samarbejde kan være interessant.

Mvh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at høre at i alle mener der er potentiale!

Lasse Nielsen:
men at de fleste er opstemte på selv at lave den, efter som de er på Nemprogrammering.dk :)

Lige præcis...men der er altid folk som ikke selv kan finde ud af det eller give op, og der kunne man jo nemt tilbyde at sætte, f.eks en wordpress side op med et lækkert tema osv osv for en konkurrencedygtig pris.

Men ja, jeg skal nok lige tænke lidt mere over det inden jeg begynder seriøst at lede efter en partner... Faktisk så havde jeg for lidt tid siden en ligende idé i vandet med Jonas fra VSI ( som ses på banneret nedenfor ;-) ), men det gik desværre lidt i sig selv...

Jeg er netop nyuddannet civiliinginiør, så står lidt med det store valgt om enten at gå 100% efter at blive selvstændig med en ide som denne eller vente og kører NemPro lidt ved siden af en fuldtidsjob!...Big Smile

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Har ikke set din side endnu - det gør jeg bagefter :-) Vi arbejder som "motorrum" på projekter, hvor andre går ud og sælger løsninger baseret på kundens behov - og så leverer vi i samarbejde med grafikere, tekstforfattere m.v.

Om forretningen er rentabel er jo et spørgsmål om indtægter, udgifter og volumen :-) Vi kunne ikke drømme om at arbejde med WordPress, for vi henvender os 

ikke til det "laveste" segment i markedet - det er ikke fordi, der principielt er noget galt med dette segment, men fordi det næsten altid KUN er pris det handler

om - og så er rentabilitet ihvertfald noget, som er sværere at få til at hænge sammen - indtil man har en fabrik, som kan lave meget.

Når du vælger hvad/hvem du vil arbejde sammen med, skal du nok spekulere over hvem det er du primært gerne vil levere til - for blander du bolcherne for

meget - tror jeg at kunderne vil have svært ved at se det unikke - hvis du kommer ind i en Irma forretning forventer du ikke discount og kommer du i Aldi forventer

du ikke "luksus" - sådan lidt karikeret.

Når vi arbejder sammen med "sælgere" af vores koncept, baserer vi det på at en værdikæde består af mange led - nogen er gode til tekster, nogen er gode til design,

nogen er gode til strategi og salg osv. Vi koncentrerer os udelukkende om teknik - baseret på .NET, Kentico CMS og implementering i Indien (hvor vi ikke køber 

billigt, men super prof) - gør at vi henvender os til et segment i markedet, som gerne vil have løsninger der også koster penge!

Hvis man vælger gratis CMS systemer og ikke vil betale mere end 500,- kr. for det - så er ambitionsniveauet for den forretning man vil drive nok ikke så frygtelig stor.

Hvis du er interesseret i at høre mere om hvad vi laver - så er du velkommen til at skrive på mre@lgo.dk eller ringe 60 14 30 36 - vores hjemmeside www.lgo.dk - viser også

lidt, men vi laver mange spændendesninger - bl.a. har vi lige leveret bladena.com - sitet består af en "almindelig" hjemmeside og derudover er der udviklet en

meget avanceret database og integration til vindmølleindustrien - vi har også leveret ird.dk - og arbejder løbende på meget spændende projekter - projekter som 

henvender sig til kunder, som VIL noget med deres forretning - også på nettet!

Uden at nedvurdere alle som godt gider lave WordPress løsninger og tjene 50,- kr. i timen :-)

Well... Hyg dig og alt det bedste,

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg også set dit site - det ser da super cool ud og dine video tutorials er det stjerneklasse... fedt!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tak for dit indlæg! Kan du sende du du skrev først ( den lange stykke ) igen ? - det er som om Amino har skåret en del af teksten er af...så det er svært at læse med sammenhæng ;)

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :


Det er da et super site, med masser af information og undervisning i topklasse.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)