Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"ulovligt" Gebyr

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skete det...!  Postdanmark opgræver nu et administrations gebyr på kr. 25,- på både papir og elektroniske fakturaer ....!

Men det kan man heldigvis udgå! Hvis man tilmelder sig automatisk betalings service! Med en føelse af at INTET AT KUNNE STILLE OP! skynte jeg mig ind for at tilmelde mig den hersens betalingsordning og læste naturligvis også deres generrelle betingelser, og her læste jeg at både Postdanmark og pengeinstitutionerne fraskriver sig et hvert ansvar i tilfælde af hacker m.m. - det vil altså sige at jeg som debitor giver kreditor fuld ret til at hæve et hvert beløb på vores konto, men hvis disse informationer der giver dem den ret skulle tilfalde 3. mand og der i den forbindelse sker en uretmæssig hævning, så er ingen af partnerne ansvarlige (udover mig)

Så udover at Postdanmark stadig lidt er en monopol virksomhed (jeg kan ikke rigtigt for vores vedkommen se et alternativ) så skal vi nu også betale penge for at betale penge ....!

Jeg ku godt tænke mig at høre Jer kære Amino læsers mening, og om det i det hele taget kan have sin lovlighed ....?

Udover ovennævnte, så modtog vi en faltura med det pålydende gebyr og i samme brev var der så et skriv om det nye gebyr .... altså intet varsel (selv om de hårdhændet påstår at der tidlligere er udsendt en skrivelse)

 

Med venlig hilsen en lidt frustreret "kunde"

Steen Smidt

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Det er et problem som burde blive politisk. Når man skal betale et gebyr for at betale. Især når det ikke er anført på en hjemmeside men først når man kommer til betaling, står der at der er fakturagebyr på f.eks. kr. 50,- Det gør f.eks. Lasertryk. Spørgsmålet er om det er i strid med markedsføringsloven.

At PostDanmark kræver et gebyr for at man kan betale penge er helt hen i vejret. Det er vel et udtryk for en virksomhed (institution) som er ved at opgive tøjlerne og forsøger desperate tiltag for at klamre sig til en indtægt. Den dummeste strategi - ligesom da postdanmark hævede porto-prisen. For så er man da 100% sikker på at alle kunder forsvinder. At reglerner med elektronisk fakturering og betalingsordningen er sådan at at man som bruger ikke er er beskyttet mod hackere iforhold til noget man er tvunget til - bør være en politisk sag og som medierne burde tage på bordet med det samme.

// J. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)