Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri proces eller lignende?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en klient som ikke har betalt deres faktura. Sagen har indtil nu kørt via en inkasso virksomhed, men nu står jeg i den situation at sagen er gået videre til retten og jeg i den forbindelse har brug for en advokat til at køre sagen herfra. 

Jeg er en enkeltmandsvirksomhed som ikke står med 20-30.000 kr. til at køre sagen, hvorfor mit spørgsmål går på om jeg har mulighed for fri proces eller lignende. Er der nogen herinde som ved noget om dette? Og evt. nogen som vil kunne køre sagen?

Mvh Michael

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har debitor erkendt fordringen eller er der gjort indsigelse over fakturaen?

Og hvor stor er fakturaen?

Er der ikke gjort indsigelse er der adskillige advokat-firmaer der vil forsøge at inddrive din fordring på no cure-no pay-basis.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De har betalt 1. rate af en faktura på i alt kr. 160.000 + moms. Dvs. de mangler at betale kr. 80.000 + moms for rate 2. Rate 2 har de gjort indsigelse mod.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse om reglerne i retsplejeloven og langt mere forståeligt hvis du går ind på

Civilstyrelsens hjemmeside.

Fri proces er sekundær i forhold til retshjælpsforsikring, så du skal undersøge om der er

retshjælp i din/e erhvervsforsikring/er.

Fri proces gives normalt ikke i erhvervssager, så hvis ikke du eventuelt er forsikringsdækket 

kan du godt glemme det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)