Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning - Ang. Nets aftale

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære aminoer.

Vi har en lille knude med Nets. Vi har for et år siden underskrevet en betalingsaftale, hvor vi kan modtage Dankort online.
Denne aftale har vi set os nødsaget til at sige op, da prisen har været for høj i forhold til brug af andre muligheder.

Vi valgte derfor at sige denne aftale op, ca. 14 dage før den gamle aftale udløb.
Det har betydet at Nets alligevel har trukket et års-gebyr på 1000 kr.
Dertil kommer der så spørgsmålet om hvorvidt dette er tilladt?
Kunne godt tænke mig at høre fra en jurist eller lign. der ved om et kontrakt med 12 mdr. binding, kan havde en ekstra md. opsigelse. Hvilket i mine øjne så bliver til 13 mdr. binding.

Når vi har svar på dette, kunne det også være lækkert at høre om de må tage et års-gebyr hvorefter vores nr. lukkes. Så de altså trækker et gebyr for et helt år, men kun giver os 1 md. adgang ?

Håber meget på noget hjælp. :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jess Vinsteen:
Kunne godt tænke mig at høre fra en jurist eller lign. der ved om et kontrakt med 12 mdr. binding, kan havde en ekstra md. opsigelse. Hvilket i mine øjne så bliver til 13 mdr. binding.

Du bør undersøge i kontrakten om hvor stor opsigelsesvarslen er. Hvis du har en kontrakt med 12 mdr. binding, så skal du bare bare opsige aftalen inden 11 mdr., hvis der er aftalt et opsigelsesvarsel på en måned.

Stig 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ha set kontrakten, mon så ikke den siger 12 mdrs binding med 1 mds varsel - hvilket betyder, at den tidligst kan opsiges til ophør 12 mdr efter den begyndte - og altid skal opsiges med 1 md varsel = inden undløbet af den 11 md hvis den skal slutte efter 12 md

Formålet er normalt, at den løber videre også efter 12 mdr uden nogen ny aftal, og der kan opsiges hele tiden med 1 måneds varsel. Det lyder derfor helt korrekt umiddelbart, at hvis I siger den op 14 dage før den gamle aftale - ja så løber den 1 måned derfra. Der står sikkert også noget med til udløbet af en måned eller lignende, og så bliver det helt som beskrevet

Det sidste med gebyr ved jeg ikke, det er igen kontrakten du må nærlæse. Hvis et årsgebyr forfalder en gang om året - og i opsiger den, og så kommer årsgebyret per standard 14 dage efter, ja så kommer gebyret inden aftalen slutter, og så er det ikke umuligt, at selve gebyret skal betales - men ikke den løbende kontrakt ud over den måned fra opsigelsestidspunkt - eller en måned til slutningen af en måned som det sikkert er

En jurist kan hurtigt læse kontrakten - men det er ikke umiddelbart helt usædvanligt som du beskriver det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

er du iøvrigt opmærksom på at Nets har nedsat priser på dankortbetallinger via nettet pr. 31/1 2013?

Ny prismodel fra Nets for brug af Dankort på internettet

Prisinterval
Pris
Betalinger med Dankort: 0,00 – 50,00 kr.
0,70 kr.
Betalinger med Dankort: 50,01 – 100,00 kr.
1,10 kr.
Betalinger med Dankort: 100,01 – 500,00 kr.
1,45 kr.
Betalinger med Dankort: Over 500 kr.
1,45 kr. + 0,1 %

Stig

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Først tak for svarene John og Stig. :-)

I har begge fuldkommen ret, desværre er vi nødt til at betale det "skide" årsgebyr for et produkt vi ikke vil havde.
Det er i og for sig også iorden, men ikke en metode der er specielt service orienteret, men det er nu op til dem.

Jeg valgte at ringe til Advokat vagterne i går og de fortalte det samme som i har gjort, desværre kunne jeg også forstå at der ikke er nogen direkte regler/love som sikre nogen af partnerne i en firma kontrakt mod andet end det der står i kontrakten.

Så til alle, vær særligt opmærksom på sådanne kontrakter, da de efter Advokat vagterne sidestiller alle andre love og regler.

Status: vi har nu betalt og ser dumme ud :) 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:
dankortbetallinger via nettet pr. 31/1 2013?

er jo dejligt omkostningsfrit efter så og sige ingen bruger rene dankort...

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

accountman:
dankortbetallinger via nettet pr. 31/1 2013?

er jo dejligt omkostningsfrit efter så og sige ingen bruger rene dankort...

Kører Visa/Dankort ikke over de samme gebyrer som rene Dankort? Mener da, at et Visa/Dankort altid bliver kørt over Dankort-delen, hvis det er muligt, men er dog ikke sikker, så ret mig meget gerne, hvis jeg tager fejl.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jess Vinsteen:
Så til alle, vær særligt opmærksom på sådanne kontrakter, da de efter Advokat vagterne sidestiller alle andre love og regler.

Det var vel pænt af advokat vagten overhovedet at hjælpe, for det må/skal de slet ikke i forhold til et firma. De er faktisk også kun til for private.

Det er godt at I nu i alle fald er opmærksomme på, at forbrugerbeskyttelse, jeg havde nær sagt heldigvis, ikke gælder i forhold til B2B handel. Det ville gøre masser af handler helt håbløst vanskelige, hvis ikke B2B kunne reguleres af de kontrakter man indgår. Tænk på returret og hvad ved jeg.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Cookie og alle i andre.

Du har helt ret og sådan er det, det var bare lige en træls kamel at skulle sluge, men hva pokker, sådan er det jo. :-)

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)