Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har løst en opgave, kunden godkender oplæg, sender til trykker - men nægter nu at betale sin regning...hva' gør jeg??

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke smide virksomheder til inkasso hvis kunden har gjort "indsigelse" overfor opgaven, hvilket det virker lidt som om....selvom det er uretfærdigt.

Glem idioten og lad være med at bruge mere tid/penge på sådan en tumpe

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

champ2012:
Glem idioten og lad være med at bruge mere tid/penge på sådan en tumpe

Det kommer da sandelig an på, hvor mange penge, vi taler om.

Hvis der er lidt penge på spil, ville jeg godt bruge penge på en halv time med min advokat - og derefter lade hende køre inkassosagen, hvis det er en mulighed.

Vi har brugt egen advokat til inkasso flere gange og fået vores penge hjem. Hun sørger så selv for at få sine penge fra kunden. Og hvis der ER penge på spil i dette her, så ville jeg da hellere have dem hjem (ro i maven) og så betale advokaten lidt ekstra for vejledning. Og ellers ville jeg have det godt med at have fået en advokat til at fortælle mig, hvad der er op og ned. Så ved jeg det jo i hvert fald til næste gang...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Vi bruger danskeinkasso.dk de løser fint opgaverne for os, og de har et super smart rykker program der beregner renter mv.

selv om han har gjort indsigelse ville jeg ikke lade ham slippe, i har udført et stykke arbejde og det skal i have betaling for. Inkasso firmaet kan rådgive dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender selv 2 rykkere med 100 kr. gebyr og 10 dages mellemrum. Herefter overdrager jeg sagen til Transcom.dk, som starter en inkassosag. Hvis kunden gør indsigelse og det er et mindre beløb, har jeg mulighed for at stoppe sagen inden der kommer advokat og store omkostninger på. Jeg skal så betale 100/200 kr. til Transcom. Ved større beløb kører Transcom inkassosagen.

Ved mindre beløb tager jeg selv kunden i retten som en småsag. http://www.domstol.dk/saadangoerdu/smaasager/Pages/default.aspx

En småsag koster lidt i gebyr, men man kan skrive sine omkostninger på og få dækket et mindre beløb.

Før du kan afskrive fakturaen som tab i regnskabet, skal sagen minimum ha' været en tur hos inkassobureau og opgivet, f.eks. hvis det ikke kan betale sig, da omkostningerne til advokat m.m. vil overstige hovedstolen.

Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar...

Kunden har gjort indsigelse EFTER at han konstaterer at jeg ikke vil levere yderligere kort gratis og EFTER han har modtaget de første kort. Så om hans indsigelse batter ved jeg ikke - synes dog det er påfaldende så godt han kender inkassoreglerne...

Det drejer sig om 3.900,- incl moms...småpenge for nogen - men ikke for mig og så er det hele princippet i at blive "bosset" til at levere gratis arbejde der pisser mig af i sådan en grad, at det koster koncentration og nattesøvn Angry 

Nu afventer jeg min A-kasses advokat og håber de kan give nogle fifs til hvordan man får trynet sådan en møgabe!

Endnu engang tak for input - det hjælper lidt at få luft her Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når kunden har gjort indsigelse er der kun en ting du kan gøre og det er at køre en småsag, enten selv eller med advokathjælp.

Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt det der indsigelses-halløj...dvs hvis kunden ikke gider betale en regning, og kender inkasso reglerne, så skal de bare sende en indsigelse og så kan jeg vinke farvel til min løn?...medmindre jeg har tid/råd til at knalde en advokat på sagen? Det er da skræmmende!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Krusedullen:

Forstår ikke helt det der indsigelses-halløj...dvs hvis kunden ikke gider betale en regning, og kender inkasso reglerne, så skal de bare sende en indsigelse og så kan jeg vinke farvel til min løn?...medmindre jeg har tid/råd til at knalde en advokat på sagen? Det er da skræmmende!

Fordelen ved en småsag, er at man kan køre sagen selv ved retten uden advokat.
Du udfylder en småsag stævning og betalinger en retsafgift på 500 kr. og møder i retten.
Husk dokumentation for dit krav. (faktura m.m.)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Krusedullen:
Forstår ikke helt det der indsigelses-halløj...dvs hvis kunden ikke gider betale en regning, og kender inkasso reglerne, så skal de bare sende en indsigelse og så kan jeg vinke farvel til min løn?...medmindre jeg har tid/råd til at knalde en advokat på sagen? Det er da skræmmende!

Hvad skulle alternativet være? At alle bare kunne sende regninger til hinanden og sende til til inkasso og få pengene, uanset de havde lavet ingen ting eller det de havde lavet var det rene klamhuggeri? Der er jo masser af tilfælde, hvor et arbejde ikke er godt i kundens øjne og godt i den der udføres dets øjne.

Et sådan system ville vel aldrig virke, så derfor skal du altid i din forretning regne med en vis mængde omkostninger til at køre småsager og måske også til rigtige store sager. At tro på et system hvor alle kunne sende regninger og få dem inkasseret uden modtageren kunne protesterer er helt naivt i sagens natur.

Dit alternativ er, forskudsbetaling, som så kan koste dig opgaven. 

Er sagen her ligetil, så kommer en småsag ikke til at koste dig noget samlet, ud over tid. Den der taber betaler, så er du stensikker i din sag (og den lyder vel god) så kører du en sådan. Jacob Tøjner sct petri advokater har bla.a en afd der tager sig af den slags, med formularer der kan downloades gratis, og depositum på - tror jeg 800 kr + moms, som kommer retur når/hvis sagen vindes. Jeg kender dog ikke til hvor godt det fungere, nævner det bare som en mulighed

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er sagen her ligetil, så kommer en småsag ikke til at koste dig noget samlet, ud over tid.

Man kan skrive arbejdstimer, transport og andre udgifter ved retsagen under rubrikken andre krav på stævningen. Man bliver så tilkendt et beløb oven i kravet til at dække disse omkostninger, samt retsgebyret. Jeg mener en advokat tidligere har udtalt at det normalt er 1700 kr. man så får oven i kravet.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)