Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NRGi og ekstraregning på 105000 for el - hjælp og råd søges.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

I følge det skema har der på et år - en måned - ca. 330 dage været et forbrug på 67543 KWh

Men, man har da kun 1 vejsikringer a 25 A - Det ganget med 230 V Giver et max forbrug på 5,75 Kw pr. time.

Ganget med 24 giver det et maksimalt muligt forbrug på 138 Kw i døgnet.

Eller 45540 Kw på 330 dage. - Hvis den ene vejsikring er rigtig, har hun brugt ca. 22000 Kw mere end det er fysisk muligt.

Er det fordi der er to sikringer i vejen. - Nu kommer jeg selvfølgelig i tvivl.... - Det lyder stadig HELT VILDT...

Det er i hvert fald et forhold der skal undersøges. Tak !

EDIT: Men elledningerne er gravet ned i jorden, så ved ikke om det forhold gælder?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan & Martin

Tak for link til DR. Den sag minder meget om min Mors. 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Klarup
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en tanke, kan der evt være nogle som har koblet sig på din mors el-net? Hvis f.eks. naboen dyrker nogle "planter" som kræver meget lys/varme. Ligesom det var "moderne" at hacke sig ind på telefonlinierne for år tilbage.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Når du skriver huset går vi ud fra at det evt. er tale om en ejer-bolig? 

For hvis ikke, fx. ved leje bolig kan sådan en sag fx. ordnes via LLO, og derved kan i modtage hjælp og rådgivning til at gennemgå dette.

Jeg ville tage fat på en elektriker som kan kigge på forbrugsdelen, og foretag egne målinger.

Det lyder som et ret voldsom forbrug, især når vi taler om JULI ( sommer måned ) hvor det er varmest at forbruget er højest!

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

EnergiMidt sendte engang mig en regning på cirka 100.000 kWh (mener jeg det var) for lidt under 6 mdr forbrug, ingen elradiatorer 

3x 16A kraft

2x 10A alm sikringer

Kunne ikke nogensinde trække så meget strøm ud, så jeg tog til den lokale elektriker der regnede lidt på det, og han dokumenterede at der kun kunne være trukket meget mindre ud af sikringerne uden de sprang over den periode. Det fik jeg så et stykke papir på med hans underskrift og stempel og tog det med i fogderetten (det var i ca. 2004)

Jeg har ikke hørt fra Energi Midt siden, jo indimellem forsøger de at sende en påmindelse - på en regning som de har fået afvist af fogden - men derudover hører jeg ingenting.

Det er meget tænkeligt at der er kommet en anke siden dengang, det mener jeg ikke der var dengang, de sendte både måler og alt ind til test, men med samme resultat som du ser - gad vide om de ikke bare har sådan en standard kontrol attest de sender ud når folk klager?

Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din mor gør indsigelser imod regningen, kan et inkassofirma ikke gøre noget før der ligger en dom i sagen - og indtil da må elselskabet ikke lukke for strømmen (hvis hun i øvrigt betaler sine regninger som normalt).

Jeg ville bruge forbrugsmønster og regninger historisk - sammenholdt med forbrugsmønster efterfølgende - som dokumentation i sagen. Det er alt hvad du har - men da hun ikke har ændret vaner eller bygget om, bør det også være ret stabilt og brugbart.

Forstår jeg korrekt: Med den nye måler er hendes forbrug FALDET! Det tyder jo faktisk på, at det er hende er har penge til gode. Hvad med at stille krav om det modsatte: Tilbagebetaling af halvdelen af hendes regninger for den periode hun har boet i huset? Så er der jo noget at forhandle med (og det er nok nøglen: en forhandlingsløsning!).

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)