Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmeside er blevet til et mareridt

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg blev så glad da jeg fik en mail om at der var et udlandsk velkendt firma som ville købe min hjemmeside

Handlen gik igennem, og alt var fantastisk. Men nu har firmaet kontaktet mig og truer med at gå i retten, eftersom at en af mine venner har taget ting fra min hjemmeside (Uden min viden) og selv startet en side magen til.

Jeg underskrev selvfølgelig en ikke-konkurrence kontrakt ved salget, og har intet haft at gøre med min vens hjemmeside.


Hvad skal jeg gøre? Jeg føler ikke selv at jeg har gjort noget forkert, men i ikke-konkurrence kontrakten står der at hvis den brydes, vil det kunne retsforfølges i USA, hvilket skræmmer mig en del, med alle de skrækhistorier der er derfra.

Er det et brud på den kontrakt når min ven har taget det uden jeg kendte til det? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kan ikke se hvordan det kan være dit problem at din ven har stjålet data fra deres website. Med mindre han har haft adgang til din computer eller du har udleveret passwords eller filer til ham som han så har brugt. Men i sidste ende vil jeg tro at så længe du ikke har givet din ven lov eller på anden måde er direkte involveret i det. Så er det din ven de burde rette deres skyts imod og ikke dig.

Til gengæld på din korte beskrivelse lyder det som om at din ven kan være potentielt ret meget på spanden!

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har naturligvis ikke udleveret noget som helst til min ven, men det jeg er bange for er at jeg ikke kan bevise at jeg ikke har haft noget med hans side at gøre.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Rasmussen:

Jeg har naturligvis ikke udleveret noget som helst til min ven, men det jeg er bange for er at jeg ikke kan bevise at jeg ikke har haft noget med hans side at gøre.

Det er dem der skal bevise at du har noget med din vens virksomhed at gøre.

Fortæl dem at du ikke har noget med din vens forretning at gøre, og at du ikke har givet ham lov til at benytte dit indhold som du har solgt til dem.

Derefter bør du nok overveje om du skal fortsætte kontakten med dem. Jeg ville nok bede dem om at kontakte mig gennem deres advokat, og vente på deres udspil. Bliver du kontaktet af deres advokat, så må du selv smide en advokat på sagen.

Men lad være med at sende lange detaljerede mails hvor du muligvis får formuleret dig uklart som kan få dig i juridiske vanskeligheder. 

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ved de overhovedet at i er venner?

Jeg kan ikke se hvordan de skal kunne gøre noget i mod dig, eftersom du intet har med det at gøre.

De skal vel blot kontakte din ven, og bede ham tage det brugte materiale, som de har købt af dig og dermed har rettighederne til, ned eller vidergive det til dem.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at have en ven der ripper ens solgte hjemmeside, og sætter en i en kattepine.

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Att. Kasper Grubbes kommentar:

Når der står i kontrakten at han kan retsforfølges i USA, er det formentlig deres retsregler der gælder, og uden jeg skal gøre mig klog på loven i USA, kører de jo omvendt retsprincip i forhold til Danmark. Det vil sige, så vidt jeg ved, at Steffen godt kan komme til at have bevisbyrden på hans skuldre, og at HAN dermed skal bevise at han ikke har noget med vennes hjemmeside at gøre, og ikke har udleveret filer eller paswords.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl..

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Føler jeg mangler noget af historien.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes den er ret nem den her? Brug nogen af de penge du har tjent på en advokat der kan ordne det for dig ... sværere er det vel ikke?

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Haarup:

Att. Kasper Grubbes kommentar:

Når der står i kontrakten at han kan retsforfølges i USA, er det formentlig deres retsregler der gælder, og uden jeg skal gøre mig klog på loven i USA, kører de jo omvendt retsprincip i forhold til Danmark. Det vil sige, så vidt jeg ved, at Steffen godt kan komme til at have bevisbyrden på hans skuldre, og at HAN dermed skal bevise at han ikke har noget med vennes hjemmeside at gøre, og ikke har udleveret filer eller paswords.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl..

Så vidt jeg kan se er dette ikke korrekt. http://www.selfincrimination.org/innocentuntilprovenguilty.html 

Efter hvad jeg kan se udfra denne hjemmeside er jeg "Innocent until proven guilty".
Hvis jeg skulle gå hen og tabe denne sag "Jeg har ikke meget tiltro til det amerikanske retssystem", hvad ville det smarteste så være at gøre?

 
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)