Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb af varer fra kina. miniinthebox.com. Importgebyr hos UPS.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 5. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt der to gange, og alt er lige som det skal være. Jeg har intet problem haft med noget som helst, har betalt 13 kr. For safe fragt, og alt det der er bestilt er kommet i den lovende tid - man kan jo følge op på hvornår de sender det. Det ikke sidste gang jeg bestiller derfra! :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Damsgaard:
hvad så hvis man evt vil starte egen webshop hvor man køber, importere og viderersælger disse varer ? Eksempelvis fra aliexpres. Er bare nysgerrig nu :D

så skal du være CVR registreret og importørregistreret og ansvarer så som virksomhed for korrekt fortoldning og får bod hvis du ikke lever op til det

Man må ikke importere fra uden for EU uden importørregistrering - til gengæld er der så ikke en moms at betale, men blot bogføring af importmoms på både salgs og købsmomssiden for statitisk Du kan læse om IMPORTØRREGISTRERING HER og om MOMS VED IMPORT HER 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

UPS har den 1/7 2013 beregnet et gebyr, kaldet omkostninger, der er lovet gratis, på 448 kr. !køb under 2000 kr. ! Det kan ikke være gyldigt. Men hvad den evt. uoplyste told ? DBa

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

DBahenrik:
UPS har den 1/7 2013 beregnet et gebyr, kaldet omkostninger, der er lovet gratis, på 448 kr. !køb under 2000 kr. ! Det kan ikke være gyldigt. Men hvad den evt. uoplyste told ? DBa

Jeg har ikke hængt med hele tråden - men som privat import (og det er det jo når du ikke er virksomhed med importregistrering) så tilkommer der fra uden for EU både moms og told - og ofte et gebyr for behandlingen. Sælger oplyser generelt aldrig toldsatser og kender jo intet til dansk moms, så jeg tror alt er normalt men det er da bare at ringe UPS - mit gær er at gebyr er moms og gebyr og at det ikke har med sælger at gøre men med helt normal dansk moms og told ved import fra uden for EU

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke rigtig hvor meget det koster?

Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har købt ting, som ikke er kommet endnu, men de kommer snart. de er sendt med DHL og BulkAirMail. der står at på DHL er beløbet på 11 kr. og BulkAirMail er beløbet på 5 kr. er det rigtig eller har de snydt mig? eller når jeg får mine varer vil de så kræve flere penge fra mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

louise06:
jeg har købt ting, som ikke er kommet endnu, men de kommer snart. de er sendt med DHL og BulkAirMail. der står at på DHL er beløbet på 11 kr. og BulkAirMail er beløbet på 5 kr. er det rigtig eller har de snydt mig? eller når jeg får mine varer vil de så kræve flere penge fra mig?

ah snydt dig tror jeg ikke normalt de gør, men du spørger ikke klart nok til at der kan svares.

Det man kan sige er, at der er forskel på om du er virksomhed (hvor du for at købe til videresalg SKAL være importregistreret hvis det er fra uden for EU) - eller du har købt som privat

Som privat tilkommer moms på varen hvis det er fra uden for EU som jeg gætter + fragt + fortoldningsgebyr + told - som virksomhed er der ikke moms der tilkommer. Hvad de 11 kr respektiv 5 kr dækker over, vil være rent hasard gætteri - det kan ikke være ret meget som er fragtet ret langt for en pris i det niveau - uanset HVOR det kommer fra - hvis det er ren told - så er alt muligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstå det ikke rigtigt????????? 

jeg købte for 181 kr. og så er der også kommet beløb på, som er 5 kr. på BulkAirMail. og det ande vare købte jeg for 365 og der er kommet et beløb, som er 11 kr. på DHL

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

louise06:

jeg forstå det ikke rigtigt????????? 

jeg købte for 181 kr. og så er der også kommet beløb på, som er 5 kr. på BulkAirMail. og det ande vare købte jeg for 365 og der er kommet et beløb, som er 11 kr. på DHL

Louise  - du spørger jo præcis som om vi alle sidder med hele sagen foran os og ved alt. Er det sendt på to forkskellige måder og med to forskellige distributører - ex post DK og DHL eller er det to forskellige pakker med forskellig værdi og vægt - hvordan skal vi så vide noget og de der 5 kr eller 11 kr for den sags skyld, vi aner jo ikke hvad det er - det kan ikke være porto/fragt - men det må vel stå på det du har. 

Du må enten forklare MEGET bedre eller løse det ved at ringe til de som fakturerer dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg spørger bare.......... :(

du behøver ikke at blive sur.

det er ligesom min første gang at jeg køber det fra miniinthebox.com.

så slap af

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)