Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb af varer fra kina. miniinthebox.com. Importgebyr hos UPS.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 51
Fra  Habberdesign Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Jeg har i forbindelse med et skoleprojekt fået anbefalet denne kina side (http://www.miniinthebox.com/), til køb af komponenter til Arduino.
Efter at have fyldt kurven godt op med en masse billige dimser, har jeg været inde og kigge på deres trustpilot side.
Udover de mange engelske anmeldelser, som godt kunne virke falske, er der en del danske klager.

De fleste af disse klager handler om ekstra gebyrer, og told.
Jeg faldt derefter over denne side: http://www.toldpriser.dk/toldregler som forklare meget godt hvad det vil koste for mig, hvis jeg bliver taget i tolden

Dog er jeg stadig i tvivl omkring importgebyr, da den nævnte side ikke fortæller noget om UPS (som pakken sendes med), men kun om Post Danmark
Der er tale om en samlet pris på 558,- DKK 

Mine spørgsmål er nu:
Hvor meget tager UPS for at importerer pakken? 
 Er der nogen der har erfaringer med denne side?
 Hvor stor er chancen for at slippe gratis gennem tolden? 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Habber:
Hvor meget tager UPS for at importerer pakken? 

Jeg mener ikke, at UPS tager noget fortoldningsgebyr/importgebyr.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 51
Fra  Habberdesign Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er flere der fortæller at de har modtaget en regning fra UPs, efter deres bestilling er ankommet. 
De fleste er omkring 200kr, men vil gerne kunne regne det helt præcist ud, så jeg kan se om det er ventitiden værd :) 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stiller mig altid uforstående overfor folk, der bevidst undgår at gå direkte til kilden....

 "UPS tilbyder gratis indfortoldning af rutinemæssige toldklareringer." Hertil står det oplyst, hvornår der påløber yderligere gebyrer.

http://www.ups.com/content/dk/da/shipping/cost/additional.html#Indfortoldningsservice 


På trustpilot er der rigtig nok klager fra inkompetente mennesker, der ikke har sat sig ind i forholdene eller har nogen fornemmelse af transportprocedurer :-)   Det er næsten underholdende at læse om folk, der vil brokke sig over en lang leveringstid FRA KINA MED PAKKEPOST! Eller folk som undrer sig over, at tingene går i stykker undervejs og forventer danske købeforhold..   

Du kan også kigge på www.aliexpress.com,  der tilbyder escrowservice og som virker fornuftigt. www.dealextreme.com er også en mulighed - der findes nok 100 forskellige sider, som tilbyder mere eller mindre de samme produkter til nogenlunde samme priser.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan umiddelbart ikke finde noget på om UPS tager et gebyr for at fortolde dine vare, men du skal regne med at bliver den taget, skal du betale moms:

Det vil sige hvis din ordrer incl. forsendelse er på 600 kr. så kommer der 200 kr i moms (25%). Hvis det er et beløb på over 3000 kr. tror jeg, så skal du også regne med at der bliver lagt 12% told i.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare dele bare bestille dem af flere gange? Så lige så snart en er sendt afsted bestiller du en anden også holder priser under 80 kroner, hvis du kan det. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad så hvis man evt vil starte egen webshop hvor man køber, importere og viderersælger disse varer ? Eksempelvis fra aliexpres. Er bare nysgerrig nu :D

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Habber:
Hvor meget tager UPS for at importerer pakken? 
 Er der nogen der har erfaringer med denne side?
 Hvor stor er chancen for at slippe gratis gennem tolden? 

Det er let.

Jeg har købt 2 gange hos dem.

1. gang købte jeg for ca. 500,- og betalte alm. fragt fik det efter 30 dage med PostDanmark

2. gang købte jeg for ca.. 349,- og betalte ekstra 99,- for hurtig levering ( 8 - 14 dage) med UPS. Jeg fik mit produkt efter 45 dage og en regning på 209,- fra UPS.

Alt i ALT en RIGTIG dårlig forretning i 2. omgang.

Jeg er super glad for, at du har læst betingelserne da det let kan snyde, da siden jo er flot danske og mange IKKE tænker videre over det dersen med told fra 3. land.

Altså - Jeg handler SÅ aldrig der mere. Ang. told. Så finder du satserne her på Toldtariffen + UPS administrationsgebyr etc. 

/ L. B.H.B.S.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt at der står på UPS's side at de ikke tager et gebyr for fortoldningen - Men de tager et gebyr for at lægge ud for tolden, hvilket betyder at når du køber noget så får du først regningen efter en måneds tid. Så vidt jeg ved kan du med det samme du bestiller varerne kontakte dem, med informationer om hvilke varer det drejer sig om, og så kan du få af vide hvad du skal betale, og så betale forud og så ledes slippe for at de lægger ud :)

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis aftalen med UPS er lavet i DK er priserne oftest inklusiv indfortoldningsgebyr.
Hvis UPS aftalen er lavet i udlandet, fx Kina, er priserne oftest UDEN indfortoldsningsgebyr. Hos UPS er dette 120 kr ex moms, PostDanmark 155, DHL 180 kr mener jeg.

UPS Thrustpilot karakterer er direkte forkerte. Ja UPS har et indfortoldningsgebyr, men det er altså lavere end deres konkurrenters. Ja der kan gå 3 dage fra en pakke er landet i Tyskland til den bliver leveret i DK, det kommer an på hvilken service man har betalt for...

45 dage fra Kina til Danmark er helt skævt, den langsomste kurer service UPS har fra Kina er Expedited, det er 4-7 dage.

Med venlig hilsen
Jan Pham
PHAM Logistics ApS

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)