Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man, hvis et firma er konkurs og de skylder mig penge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum - men here goes. Det er egentligt et privat spørgsmål, og ikke relateret til mit firma - men jeg tænker der garanteret sidder nogle kloge hoveder alligevel herinde ;-)

Sagen er den, at min kæreste og jeg sidste år har lejet hendes lejlighed ud. I den forbindelse, benyttede vi Scandia Housing som administrator på ordningen. Det indbefattede bl.a at de modtog husleje fra lejer og videresendte beløbet til os således at vi havde mindst muligt med selve udlejningen og lejer at gøre. Og det var vi ganske tilfredse med. Lejer fraflyttede så december 2012 men, ifølge Scandia Housing, betalte han ikke sidste måneds husleje.

Efter lidt skriven frem og tilbage, blev vi enige om at de ville tilbageholde sidste måneds leje fra hans depositum så vi kunne få vores penge. De har så i forløbet været mistænkeligt sløve til at svare noget konkret, og en søgning på nettet viser da også med alt tydelighed at de det seneste stykke tid vist ikke har været så gode til at betale deres regninger ;-)

Nu skrev vi så til dem igen igår, og fik dette auto-svar:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Virksomheden Scandia Housing er under rekonstruktion. Alle kunder, leverandører og samarbejdspartnere vil blive underrettet om resultatet hurtigst muligt.

 

Med venlig hilsen / Kind regards

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som jeg læser det, er der vist en konkurs på vej ? Eller skal det tolkes som om de allerede ér gået konkurs?

Med deres trackrecord, har jeg ikke helt tænkt mig at sidde afventende, så mit spørgsmål her, er om der er noget jeg proaktivt kan gøre for at få mine penge ? Eller er jeg tvunget til at sidde med hænderne i skødet og håbe på en eller anden kurator på et tidspunkt falder over mig i deres regnskab og måske eller måske ikke kan give mig nogle af de skyldte penge?

Mvh

Rune

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Dén artikel havde jeg slet ikke set! Jeg kigger på det - tak for input!

/Rune

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Parlev Law Advokatanpartsselskab Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune,

En rekonstruktion er ikke det samme som en konkurs. En rekonstruktion har til hensigt enten at sælge virksomheden eller at opnå en akkordordning. Hvis ingen af de to ting lykkedes, vil konkurs højst sandsynligt være eneste udvej - men p.t. arbejdes der på en anden løsning.

Iføleg min overbevisning burde du have hørt et eller andet fra rekonstruktøren allerede, så hvis jeg var dig ville jeg lige ringe ind til advokaten og høre om du er på listen over kreditorer - og hvis ikke, sørge for, at du kommer det.

Ud over så at anmelde dit krav - kan du ikke gøre andet end at vente.

Med venlig hilsen

Mette Parlev

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Tak for svar også - ser det først nu.

Der er vist en masse miskmask omkring hvorvidt de er igang med en rekonstruktion sådan legalt set. Det er een stor fup biks.

Nu har de så sendt mig yderligere en faktura + en rykker (for noget vi aldrig har modtaget og et ekstra u-specificeret beløb). (På trods af de stadig skylder OS penge)

Jeg er sgu' ikke sikker på hvad jeg skal stille op med al det her - jeg skrev til advokatfirmaet der har reageret på vegne af de andre lejere, men de svarer ikke tilbage.

Jeg er bange for jeg bliver nød til at alliere mig med en advokat selv - men det bliver vel også frygteligt dyrt? Og jeg kan vel ikke regne med at få nogen af udgifterne til en advokat dækket - korrekt?

Jeg er slet ikke nok inde i den slags, til jeg tør at give mig i kast med det uden bistand - så det er vist en loose-loose situation.... L***** firma.

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Espensen:
Der er vist en masse miskmask omkring hvorvidt de er igang med en rekonstruktion sådan legalt set. Det er een stor fup biks.

EN rekonstruktion og konkurs o.l. bevilges jo af skifteretten mig bekendt og vil jo ligge hos en advokat. Det er ikke selskabet som der kan jonglere så vældigt meget overordnet set.

Som foreslået af andre, har du så taget kontakt til den jurids/enhed der står for rekonstruktion, og som ikke er selskabet - nu også om den nye faktura? Der må være en advokat inde over som du kan kontakte - og det er vel skridt 1 inden du selv panikker og sætter egen advokat på.

Det kan du altid gøre skridt 2 men har du talt med den der forvalter det hele?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Som sagt, så svarer det firma der kører et søgsmål ikke på min henvendelse.

Omkring rekonstruktion, så står der i artiklen ovenfor, at det var en "fortalelse" på deres hjemmeside, og at "de ikke mente rekonstruktion" i legal forstand, og kommer med en søforklaring.

Faktum er, jeg ved ikke om der ér indgivet officiel konkurs begæring, eller om der er en igangværende rekonstruktion - eller om de bare trækker tiden.

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Espensen:
eg ved ikke om der ér indgivet officiel konkurs begæring, eller om der er en igangværende rekonstruktion - eller om de bare trækker tiden

Det burde du kunne få oplyst af den skifteret de hører under - ligesom det burde kunne undersøges i statstidende - så det er første ting at få helt klart (og jeg aner det ikke) Jeg forstår sagtens din sure situation, bare du ikke smider gode penge ud til egen advokat - efter dårlige penge -

Giver du op med finde ud af det, kan du nok få din advokat til, for ikke for store penge, at undersøge om det er officielt eller maskespil, det bør han klare på under 1 advokattime - men ja det kan godt være 2-5000 kr - Bed på forhånd om en god pris, så bliver det i sig selv ikke så dyrt, hvis du selv løber panden mod muren.

held og lykke med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, så det godt...

Han er netop blevet erklæret konkurs her til formiddag....

Sjovt nok ca. samme tidspunkt som jeg fik en indscannet kopi af et par fakturaer uden noget yderligere info - virker som et desperat forsøg for at prøve at hive nogle penge hjem i sidste time.

/R

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)