Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftaleloven - føler mig snydt af adressekartotek

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg håber I kan hjælpe mig i den situation jeg står i.
Jeg havde i 2010 annonceret i et navngiven adressekartotek. Efterfølgende havde jeg læst om at virksomheden var gået konkurs i 2011. Her december sidste år var der en konsulent fra virksomheden, der ringede til mig og havde et rigtigt godt tilbud, da han kunne se, at jeg tidligere har annonceret hos dem. Det kostede så xxxx antal kroner. Der var så mange ting der var med i pakken. Jeg kunne ikke rigtigt gennemskue tilbudet og var heller ikke intereseret fortalte jeg, men for at slippe af med sælgeren, sagde jeg at han gerne måtte sende mig tilbudet på mail.
Den Mail havde jeg ikke brugt særlig meget tid på, da jeg synes at det var mange penge jeg skulle bruge på annoncering og i forvejen ikke var særlig interesseret.
I dag kom der så pludselig en regning fra virksomheden. Jeg klagede over fakturaen. Men de skrev så tilbage at jeg havde godkendt tilbudet og havde modtaget en ordrebekræftelse. Så tænkte jeg, at jeg aldrig havde gjort det. Men så læser jeg tilbage på det tilbud som sælgeren havde sendt mig. Der stod, at hvis jeg ikke var enig med kontrakten eller vil opsige, så skulle jeg reagere inden for 8 dage. Så nu står jeg i den situation, hvor jeg tænker på aftaleloven. Jeg har ikke accepteret deres tilbud, men jeg har ikke reageret på den sætning mht. tilbagemelding inden for 8 dage. Er det en passiv accept af et tilbud??? Håber I kan hjælpe mig.... På forhånd tak. Mvh lille takeaway sted.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Passiv accept af tilbud :-)

Nu har jeg hørt den med - lyder som ideen til en millionforretning...

Jeg ville i dit sted opfordre dem til at indgive stævning såfremt de er seriøse i deres krav, og så lade rette afgøre spørgsmålet.

Du ved sikkert allerede at der er langt mellem successhistorierne når folk fortæller om erfaringer med det nævnte firma hehe.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

google siger

[ Stiltiende accept (tilbudsmodtagers passivitet) ]

     § 8. Har tilbudsgiveren erklæret, at han vil anse den anden parts tavshed for antagelse af tilbudet, eller fremgår det i øvrigt af forholdet, at han ikke venter udtrykkeligt svar, er den anden part alligevel pligtig til, såfremt han vil antage tilbudet, på forespørgsel at afgive erklæring derom. Undlader han dette er tilbudet bortfaldet.

http://www.juraplexus.dk/lovsamling/aftaleloven.html

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld, men hvad betyder paragraf 8 helt præcist?
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjerbolden:
Undskyld, men hvad betyder paragraf 8 helt præcist?

som lægmand læser jeg det som at virksomheden kan hoppe i havet.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fjerbolden:
Undskyld, men hvad betyder paragraf 8 helt præcist?

Det betyder:  § 8 omfatter kun det tilfælde, at man for sit eget vedkommende giver afkald på accept. Man kan derimod ikke ved frafald af accept forpligte adressaten, f.eks. ved uopfordret at fremsende varer eller andre ydelser til ham.

Hvilket fremgår af Karnov's note

Så du skriver simpelthen til virksomheden

"Jeg skal herved fastholde min afvisning af Deres krav, i det jeg ikke har indgået aftale med Dem jf. aftalelovens § 8.  Såfremt de vil forfølge sagen yderligere må jeg henvise Dem til at udtage stævning" 

 

 

 

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle jeres svar. Det skriver jeg til dem. Det har altid været min opfattelse, at når man modtager et tilbud, så skal man give accept, før dette er gældende, ikke at man selv skal sige fra et tilbud. Og det er netop lige derfor jeg har havnet i denne situation. Men så er det godt I kunne forklare mig paragraf 8, så jeg kan smide den tilbage i hovedet på dem. Synes at det er ærgerligt, at sådan et stort firma, som jeg i øvrigt også mange gange har brugt før er blevet sådan. Når man Googler, så er der mange der føler sig snydt på en eller anden måde.
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjerbolden:
ak for alle jeres svar. Det skriver jeg til dem.

og CC til dr/tv2 forbruger program :)

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
:)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor forsvandt firmaets navn hen?

Jeg syntes, at det var nævnt tidligere.

Stig

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)