Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktionsvirksomhed - Reklamations ret til B2C (Returret)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Krydser fingre for at tråden er placeret korrekt, var lidt i tvivl omkring hvor den præcis skulle ligge.

Er igang med forarbejdet til at starte en mindre produktionsvirksomhed op, der skal sælge direkte til kunder (Muligvis senere til andre firmaer).

Sidder og er igang med at læse bla her:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/garanti

Og som jeg forstår det, så er der til at starte med de 24 måneders reklamations ret uanset hvordan, dog vælger jeg selv om der skal være noget garanti. Og eftersom at det er fjernsalg, så er der også de 14 dages returret, også selvom det er kunder fra udlandet - Er dette ikke korrekt ?

1: Jeg vil have fx ~5 standard produkter som folk kan købe direkte fra siden, dog med mulighed for kunden at lave nogle valg - Fx farve.

2: Jeg vil producere emner som kunder ønsker - Dvs at de levere en tegning, eller jeg tegner for dem.

Jeg er bla i tvivl omkring de 14 dages returret på de produkter jeg laver direkte efter kundens krav, eftersom at det trods alt ikke er noget jeg kan sælge videre, eller har mulighed for at genbruge materialet.

Derudover er jeg nok nysgerrig omkring andre der har et mindre produktions firma der sælger direkte til kunder, hvilke faldgrupper i måske har været i, eller ting i havde ønsket jer var blevet kontrolleret bedre inden start.

På forhånd tak

Mvh Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle slags input er stadig mere end velkomne :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har hvis ikke meget held med respons på mine tråde, så mangler jeg nogle informationer eller lign må i meget gerne sige til hvor "fejlen" ligger henne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Varer der er special fremstillet/konfigureret efter kundens ønsker, skal der IKKE ydes returret på, uanset hvordan du har solgt det :) 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:
så er der også de 14 dages returret, også selvom det er kunder fra udlandet - Er dette ikke korrekt

Der er ingen form for returret, hverken ind eller udland, for varer der er specialfremstillede, hvilket antages er det du laver. Køber du eksempelvis et ur online og få indgraveret dit navn bagpå = ingen returret. Returret er kun for varer som ikke er modificerede/fremstillet specielt efter kundens behov.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar :-) ...

Har været igang med at lede efter noget mere konkret, men umildbart virker det til at man ofte tager den slags sager op enkeltvis.

Tænker på at det godt kunne ske der var nogle tal som hed er hvis over fx 25% af produktet var valgt efter kundens ønske, så kunne man undgå returret.

Ihvertfald mange tak for dit svar Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Henrik Kristensen:
så er der også de 14 dages returret, også selvom det er kunder fra udlandet - Er dette ikke korrekt

Der er ingen form for returret, hverken ind eller udland, for varer der er specialfremstillede, hvilket antages er det du laver. Køber du eksempelvis et ur online og få indgraveret dit navn bagpå = ingen returret. Returret er kun for varer som ikke er modificerede/fremstillet specielt efter kundens behov.

 

Tak for svaret, også rart med et lille eksempel Yes

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Producerer du varer som er specielt tilpasset den enkelte kunde skal du blot oplyse at retur retten bortfalder. Det skal du oplyser sikre dig at kunden har forstået inden salget påbegyndes.

Evt. påføres I henhold til købeloven er der ikke returretspecialproducerede produkter på ordrebekræftelse eller købsaftale.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar også Smile 

Vil prøve at se om jeg kan finde noget omkring hvordan det kan skrives ordenligt ind, så kunden acceptere det inden køb.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er "lidt" kompliceret, man antager ikke at et farvevalg er nok til at det er en "specialfremstillet" vare, lad os antage du kan vælge en kjole i 12 farver, det er IKKE specialfremstillet.

Så du er nød til at være mere specifik hvis vi skal kunne svare.

Men umiddelbart lyder det som om at du godt kan omgå returretten, du skal bare UNDERSTREGE på varen at der IKKE er returret, båede PÅ hver enkelt vare, på ordren osv. så det TYDELIGT fremgår, du kan ikke bare skrive de i dine betingelser.

Husk at overvej og evt. kør nogle test, hvor meget ekstra salg får du ved at tilbyde returret, kontra hvor mange som rent faktisk sender det retur? Måske er det alligevel en bedre forretning at tage tingene retur hvis det sker 1 ud af 100 gange men du sælger dobbelt så meget.

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)