Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernbetjening der snakker sammen med smartphone App.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har brug for at finde ud af om man kan lave en lille simpel fjernbetjening der skal have 4 funktioner - 3 knapper. som skal kunne snakke sammen med en smartphone app...

og hvor går man hend for at få udviklet denne app samt betjening...?

håber i kan hjælpe komme med ideer...?

Venlig hilsen

thor andersen

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor,

Der er sikkert flere teknologier man kan bruge for at sætte et link op til en mobil telefon, men en som jeg ved virker er den nye Bluetooth 4.0 også kaldet Bluetooth Low Energy (BLE), og hvis det du ønsker blot er at sende en eller flere typer af kontrolsignaler til en app, (og altså ikke en audio/video stream) er BLE som skabt til formålet.

Jeg er ved at lægge sidste hånd på et projekt jeg har arbejdet på i den sidste måneds tid, som gør noget ligende, her er kommunikation dog to-vejs i det fjernbetjeningen også udfører kommandoer givet af appen.

Jeg er nok nødt til at vide lidt mere om hvad du vil opnå for at kunne give dig et bud på om din ide kan lade sig gøre, men jeg kan sige så meget at med et udviklings kit til en BlueGiga BLE112 og en IPhone når man meget langt på forholdsvis kort tid ;-)

Med venlig hilsen

Thomas Åkerlund

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej thomas 

tak for godt svar. har fået flere hendvendelser og er gået videre med en mulig løsning.

men tak fordi du skrev :-)

mvh thor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)