Kunne være ganske smart med et spå system, så man kan foretage tidsregistrering/ugesedler løbende incl. Byggeformænd kan foretage godkendelse af disse "ón the fly". Samtidigt have det koblet op på en webbaseret løsning til dem som ikke er helt lige så ferme med en smartphone og så bogholderiet kan hente timeraåporter ned. Evt api integration til mest brugte bogføringsprogrammer .
Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud til virksomheder og hør dem ad?
De fleste håndværkere jeg kender (fleste med eget firma) er slet ikke så teknisk anlagt. Så tror slet ikke at de ville være interesseret.
- Men når min far kommer hjem til DK igen kan jeg prøve at høre ham ad. :-) Han er altid frisk på noget nyt.
Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.
Jeg arbejder i EL branchen. Der har vi en computer til at skrive dagsedler. HVIS jeg skulle have en håndværker app, så skulle det være en avanceret kalender. Som indeholder noget kraftigt EL teknik, så hvis jeg blev i triviel om noget så kunne jeg hurtigt slå det op, og som mindede mig om min aftale med Fru Jensen.
Men udover det synes jeg det er et svært spørgsmål :-/
Tak for alle svarene. Det er ikke vigtig hvad du laver, jeg vil bare gerne vide hvad i ønsker uden hensynstagen til om du er mester eller svend, kom frit :)
Den perfekte håndværker app, er nok noget af et definitions spørgsmål.
Hvis man vil lave noget som skal kunne gavne alle i håndværker branchen kunne jeg forstille mig at det skulle være en app som både er installeret på mesters computer og på svendens smartphone, derfra skal der være en direkte connection imellem mesters computer og svendens smartphone, så når svenden indtaster noget på sin smartphone går det direkte til mesters computer og han er derfor fri for at skulle bruge tid bag computeren.
Her kunne svenden indtaste både ugesedler
Materialelister
Kørebog
og andre relevante ting.
Mester kunne lægge sit tilbud/ordre ud så svenden evt kan se helt præcist hvad der skal laves.
1. Timeantal - Disse timer skal så gerne kunne videreføres til den person som skal håndtere det. Ved ikke om det er muligt at lave integration med Danløn og lignende?
2. Materialer - Materialerne skal også skrives ned. Hvis dette kunne integreres i e-conomic og alle de andre, tænker jeg at det vil være rigtig smart
Det skal siges at jeg er stort fan at ting som bliver gjort automatisk.
Venlig hilsen - Lars Holm LH Media - SMS-baseret kommunikation