Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring omkring min lille ide

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoér

Jeg kunne godt tænke mig at bruge amino til at få lidt feedback på min ide, til udvikling af mit eksisterende produkt, evakueringsplaner.

Jeg tegner og for printet i dag, evakueringsplaner til virksomheder rundt om i Danmark. Hos kunderne oplever jeg en forespørgsel på lidt mere interessante planer, end blot 2D. Derfor har jeg enkelte gange tegnet i 3D (på papir), som kunderne har være meget tilfreds med.

Min ide er egentlig at tage hele konceptet og gøre det 3D via en 3D printer. Altså en plan plantegning over hele bygningen, med dybde (3-4 cm).
Brandmateriel m.m., males rød og flugtveje grønne.
Jeg forestiller mig det hele printes i hård plast, så det kan hænge på væggen uden at skulle være pakket ind i plast.

Prismæssigt kommer en plan til at ligge omkring 5000 kr. + moms (afhængig af størrelse), mens en almindelig plan som er printet og i ramme, koster omkring 2000 kr.

Hvad syntes I om ideen?

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart synes jeg det lyder spændende, og mere engagerende end en evakueringsplan i 2D.

Fra København
Tilmeldt 15. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Cratester Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en ekstrem sjov idé. Jeg elsker når jeg ser sådan noget, at der er lavet "det ekstra".

Spørgsmålet er hvor mange firmaer som er interesseret i det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar.

Jeg tror jeg vil starte ud i det små, og få lavet et par eksempler. Det må også kunne gøres billigere end de 5000 kr., men det skal komme an på en prøve :)

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen,

Som tidligere indkøber i forskellige danske virksomheder ville et af mine spørgsmål til dit produkt være omkring fysiske ændringer på kontoret (Der opstilles måske reoler, gipsvægge eller andet op på eksisterende nødudgange) . En 3D/2D autocad tegning kan hurtigt ændres og printes igen, men hvis det er en 3D printet model i hårdt plast er der vel nogle nye fremstillings omkostninger som enten virksomheden eller du skal afholde??

Blot et indspark:)  

Held og lykke med projektet.

//Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og kan den erstatte en evakueringsplan i 2D sådan ren myndighedsmæssigt - De kære brandinspektører har det jo med at tænke lidt 2D-agtigt - læs gammeldags....

Det kræver faktisk også en omstilling i hjernen fra 2D til 3D, og når man skal ud med ild i røven, skal man helst ikke bruge for mange hjerneceller til at studere en plan..... groft sagt.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres input, priceless :)

Begge "problematikker" er bestemt værd at tage med i overvejelserne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)