er der nogle der ved om der er en forskel på at man bruger mailchimp og så sender 3000 emails ud samtidig, og så sende 3000 emails ud en efter en i f.eks outlook.
Vi er lidt bekymret for om man ender i spammailen hvis man sender for mange på en gang. Er der hold i dette, eller er det bare noget volapyk. Tænkte nogle af jer maileksperter måske vidste det.
sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer
Niels: Vi har ingen plan om at matche et gratis abonnement som MailChimp, ej heller et produkt til 49 kr. i måneden. Det matcher ikke vores strategi. Vi er absolut ikke dyre, men vil omvendt gerne tage lidt for serviceren så der er til gratis opstartshjælp, løbende dansk support osv. osv.
Dennis: Outlook er til håndskrevne mails. Email marketing systemer er der mails, hvor du sender over 50 ens mails. Der er mange årsager, både af teknisk karakter, mails beskaffenhed (f.eks. header, afmeld, list-unsubscribe osv.). Derudover kommer restriktioner hos alle seriøse udbydere af hosted Outlook mv. - ingen bør tillade mere end 100 samtidige mails.
Det er ikke for at virke bedrevidende, men jeg tvivler rigtig meget på, at du kan dokumentere det der postulat i en valid test.
En valid test værende et nyhedsbrev, hvor du sender f.eks. 50% ud på mailchimp og 50% ud på mailplatform på samme dag, med samme indhold og på samme tid.
Var nok klar over, at jeg rørte ved noget følsomt her ... at drøfte en freemium service :).
Nej det har vi ikke lavet en egentlig samme dag split test. Men et skifte fra dag til dag, på kunder som sender daglige deals mv., fortæller de tal jeg nævnte før.
Var nok klar over, at jeg rørte ved noget følsomt her ... at drøfte en freemium service :).
Nej det har vi ikke lavet en egentlig samme dag split test. Men et skifte fra dag til dag, på kunder som sender daglige deals mv., fortæller de tal jeg nævnte før.
Kim
Men der er jo selvsagt rigtig mange faktorer, der kan afgøre, at de daglige deals konverterer bedre end før. Det kan lige så vel være et spørgsmål om mere attraktive deals fra udbyderen, større tilvænning fra forbrugerne til konceptet eller blot at virksomhed bag har fået mere erfaring med e-mail marketing, hvilket gør dem i stand til at ramme deres kunder langt bedre end tidligere.
Er ikke i tvivl om, at jeres system fungerer rigtig fint, men jeg synes, at det er en lige hård nok udmelding, at I som mailserver alene skulle forbedre kundernes konverteringsrate med 30%, når der ikke er foretaget en egentlig splittest.