Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic lagerstyring/kreditorgruppe hjælp søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står midt i en omfattende integration imellem e-conomic og vores webshophttp://tambourhinoceros.net/shop. Der er etableret forbindel, så bestillinger ender i e-conomic som ordrer, og teknikken er til stede for integration af lagerstyring også. Jeg har dog et par regnskabstekniske spørgsmål i den anledning:

Vores shop forhandler både varer produceret af os selv og af andre virksomheder. Vores primære virke er som pladeselskab. Som e-conomic forklarer her, så skal jeg oprette kreditorgrupper for leverandører - hvilket selvfølgelig giver fin mening. Men når nu en af leverandørerne er samme virksomhed (os selv) så bliver jeg forvirret. Kan jeg oprette leverancer fra vores virke som pladeselskab i samme kreditorgruppe, som andre leverandører befinder sig i? Eller vil i tackle det anderledes, i så fald hvordan?

Dernæst kommer e-conomic med en advarsel, når jeg oprette en kreditorgruppe på en driftskonto med en ordlyd alá at kreditorgrupper normalt oprettes på balancekonti. Men eftersom dette handler om regelmæssige indkøb af varer til ehandel, vil jeg mene det hører under driftkontierne. Er i enige?

Spørg ind, hvis noget skal uddybes.

Bedste hilsner, 

Kristoffer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke economics - men en kreditor gruppe ligger jo normalt i status omkring 6800 i economics - Jeg ved hvordan i summa - men kender ikke economic kontoplan

Jeg ville tro - varen købes til en varekøbskonto - som jeg ser fra gammel economic omkring 1300 i debet og den er med moms, så beløbet deles automatisk i vare og moms - modposten er kreditorer udestående i kredit (måske omkring 6800 i status)

Når du betaler, så bliver det debet kreditorer udestående og kredit bank i status. Jeg ville tro det er det som programmet protesterer over når du vil oprette en kreditor i driften. Den enkelte kreditor - eller kreditor gruppe - knyttes vel så til den omkostningskonto i drift som købet sker via?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

har du brug for hjælp med e-conomic kan du fange mig hos Itucation.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)