Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 2 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Fashionseller " men jeg er sikkert også bare en overfølsom gammel idiot Smile

 Så er vi flere :)

Netop ikraft af dit job kan du da ikke stjæle ideen, og slet ikke efter at han har sagt nej.

Hvordan kan du overhovedet overveje ??

Fordi han ikke har eksekveret på den endnu, endsige vendt tilbage med feedback efter 3 måneder. Synes det er interessant at I ikke kigger på ham der ikke får eksekveret, han kan vel ikke "sidde på" den idé i lang tid?

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Du har holdt møde med ham som freelancer og jeg mener, at man i den situation støder ind i etiske problemer, hvis kunderne ikke kan stole på en. Jeg har klar over, at han formentlig ikke har et patent på noget, men der blot er tale om en god idé, alligevel synes jeg ikke man kan tillade sig at overtage ideen.

Jeg ville aldrig "hugge" en idé fra en kunde. For mig handler det om, at kunderne i al fortrolighed kan fortælle mig deres ideer - og få udført deres opgaver uden at skulle se sig over skulderen.

Tænk på hvordan du fremstår som leverandør, hvis dine kunder risikere du løber med deres ideer. Jeg tror mange ville gå en stor bue uden om dig.

IGEN: Jeg er IKKE leverandør, han er IKKE min kunde. Det er aldrig endt sådan ud. Jeg kunne ALDRIG drømme om at starte noget lignende samtidig med at jeg arbejder med samme type projekt for en kunde.

Men nu ser man jo også Jesper Buch m.fl. fra Just-Eat lave en konkurrent, så snart deres konkurrenceklausul udløber. Hvordan vil I betragte det?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Hjort:

Jesper Laugesen:

Fashionseller " men jeg er sikkert også bare en overfølsom gammel idiot Smile

 Så er vi flere :)

Netop ikraft af dit job kan du da ikke stjæle ideen, og slet ikke efter at han har sagt nej.

Hvordan kan du overhovedet overveje ??

Fordi han ikke har eksekveret på den endnu, endsige vendt tilbage med feedback efter 3 måneder. Synes det er interessant at I ikke kigger på ham der ikke får eksekveret, han kan vel ikke "sidde på" den idé i lang tid?

Der er et gammelt udtryk, som siger, at man ik skal gøre mod andre, hvad man ikke ønsker andre gør mod en selv...

Så du kunne vel bare vende den rundt. Ville du selv synes det var iorden, hvis en leverandør, samarbejdspartner eller andet stjal din ide, fordi han ik lige have tid her&nu? Så har du vel svaret på dit eget spørgsmål... 
Og hvis du svarer alt andet end NEJ, ja suk... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Der er et gammelt udtryk, som siger, at man ik skal gøre mod andre, hvad man ikke ønsker andre gør mod en selv...

Så du kunne vel bare vende den rundt. Ville du selv synes det var iorden, hvis en leverandør, samarbejdspartner eller andet stjal din ide, fordi han ik lige have tid her&nu? Så har du vel svaret på dit eget spørgsmål... 
Og hvis du svarer alt andet end NEJ, ja suk... 

Jeg ville helt klart blive irriteret og ærgerlig. Men hvis jeg ikke har kunnet tage mig sammen, eller manglet tiden (ikke prioriteret det højt nok), må jeg da også erkende at jeg bare har været for sløv?
Når jeg vælger at fortælle min idé, er der vel altid en hvis risiko, med mindre vi underskriver en NDA (hvilket jeg i øvrigt gør på de projekter hvor jeg bliver bedt om det, og også opfordrer til det i andre projekter) eller hvad?
1) Idéen er IKKE unik
2) Jeg er IKKE hans leverandør, han har valgt mig fra
3) Jf punkt 2, er han ikke min kunde
4) Jeg foretog en indledende forespørgsel, for at høre hans mening

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit job er ikke at handle på ideer som mulige kunder lufter for dig.
Uanset om din mulige kunde venter 2 uger eller 2 år med at gå videre med hans/hendes ide.

Håber da i dine fremtidige kunder ser denne tråd inden de kontakter dig så de ved hvad der venter dem.

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person
Du har moralen helt i top.Hvis du ik havde det, havde du udført ideen !

Vent et år, så kast dig over den !

Jeg tror ikke du tænker anderleds end mange andre her . Problemet er bare du har skrevet om det.... Som du ved så er google din bedst ven eller væreste fjende !
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Hjort:

Men nu ser man jo også Jesper Buch m.fl. fra Just-Eat lave en konkurrent, så snart deres konkurrenceklausul udløber. Hvordan vil I betragte det?

Der er forskel på at lave en konkurrent, og så at benytte insider viden til at tage en anden persons ide... Så jeg ser intet forkert i, at Jesper Buch evt laver en konkurrent til Jest-Eat...
Martin Hjort:

Fashion-Seller:

Der er et gammelt udtryk, som siger, at man ik skal gøre mod andre, hvad man ikke ønsker andre gør mod en selv...

Så du kunne vel bare vende den rundt. Ville du selv synes det var iorden, hvis en leverandør, samarbejdspartner eller andet stjal din ide, fordi han ik lige have tid her&nu? Så har du vel svaret på dit eget spørgsmål... 
Og hvis du svarer alt andet end NEJ, ja suk... 

Jeg ville helt klart blive irriteret og ærgerlig. Men hvis jeg ikke har kunnet tage mig sammen, eller manglet tiden (ikke prioriteret det højt nok), må jeg da også erkende at jeg bare har været for sløv?
Når jeg vælger at fortælle min idé, er der vel altid en hvis risiko, med mindre vi underskriver en NDA (hvilket jeg i øvrigt gør på de projekter hvor jeg bliver bedt om det, og også opfordrer til det i andre projekter) eller hvad?
1) Idéen er IKKE unik
2) Jeg er IKKE hans leverandør, han har valgt mig fra
3) Jf punkt 2, er han ikke min kunde
4) Jeg foretog en indledende forespørgsel, for at høre hans mening
Og i forlængelse af mit svar længere oppe, så benytter du igen insider vide, og du tilsidesætter fortroligheden... Men som jeg også skrev i første svar, så er det vel din egen moral, som træffer dine valg.
Men hvordan vil du ever byde på opgaver i fremtiden, hvis ingen tør fortælle dig om dem, fordi du tidligere er blevet taget i at udnytte disse info?  

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad folk tør overfor mig, er op til dem. Heldigvis er min erfaring at folk stoler på mig og ikke betragter mig som utroværdig (heller ikke fordi man ser en mulighed i noget og oven i købet er så åben at man forsøger at få lidt feedback og info så man kan finde ud af hvad der er op og ned) :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal måske i øvrigt nævne, at jeg forsøger at tage snakken med vedkommende før jeg tager mig en beslutning. Jeg er helt på det rene med at der opstår etiske problemer omkring brug af insider viden eller hvad man nu vil kalde det og de generelle dilemmaer (Hvem sagde Mads & Monopolet?).

 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

100% skal du da gøre det hvis du altså er klar til at..

Cirkus 100.000 iværksætter sjæle herinde kan linke dig rundt i netværks og fraråde at bruge dig grundet denne tråd og dit måske fremtidige "stjålne" projekt..

tråden kan slettes, men mange husker dig og nogle tager sikkert et par SS og gemmer, så de ikke bliver "snydt" i fremtiden.

Jeg har ingen ide om hvad han har fortalt dig på "det indledende møde" - men allerede ved kontakt til en kunde, som freelancer eller firma, så starter (i min verden) din professionelle og din persons "tavshedspligt" eller hvad du vil kalde det.

Det er et fremmed land for mig at du overhovedet kan finde på at tænke tanken at "låne" idéer fra en potentiel kunde.....

En app-udvikler stjæler jo hellere ikke sit eget arbejde fra en kunde han arbejder for.
Eller jo, det sker, men så bliver personen black listet (som du også ville blive i min verden)


go for it hvis du altså er klar på ovenstående.

Og husk at tænk på du skal tjene nok til ikke at arbejde for en del af os herinde og mange andre sikkert.


Dbh til din "kunde" som jeg håber selv ser det her !! (og dermed gør noget ved projektet!)



EDIT: Om et år kan du gøre hvad du vil nu når han har sagt det selv.
 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Side 2 ud af 16 (157 indlæg)