Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 16 ud af 16 (157 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Esbern Vendelbo Andersen:

Skal man holde sig tilbage, når man egentlig er blevet udnyttet?

Det har ikke en skid at gøre med om kan forvente diskretion eller ej.

Mage til bavl fra en revisor som nu er på min blacklist - Hvis man giver tilbud på noget som i sagens natur er fortroligt og som trådstarter jo selv opfatter som fortroligt - så kan man jo fra starten melde ud, at man vil bruge ideen hvis man ikke får opgaven, og så kommer man slet ikke i spil.

Der er jo slet ikke tale om noget der er offentligt. Himmel, hvis jeg beder en revisor om tilbud, og han får fortrolige oplysninger i forbindelse med at give tilbudet-  og så bruger jeg ham ikke - så skulle han kunne misbruge mine oplysningerne til noget som helst fordi han følte sig "misbrugt". Magen til mangel på situationsfornemmelse - jeg skal nok holde fingrene bort og adder til  - keep away from 

Aber docb

Jeg synes trådstarter har håndteret det fornuftigt og som jeg forstår det, undladt at "eksekvere"  Der er maser af fag, hvor man får tilbang til fortrolige ting - også som investor, og jeg kunne aldrig drømme om at køre en sag videre, hvis den der søgte penge valgte en anden end mig som investor - helt uanset jeg havde brugt tid på overvejelserne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Må sige at jeg er 100% enig med Esben Vendelbo Andersen.

Man stjæler ikke kunder eller potentielle kunders ideer. Man underminerer den tillid der kræves i et kunde/leverandørforhold total.

Bliver dette normal procedure, får vi et erhvervsklima som bliver helt uudholdeligt. Med Non-disclosure agreements der skal underskrives ved bare de mindste indledende møder. Det vil blive et helvede for alle parter. Så mit råd er opfør jer ordentligt og redeligt.

Foreslå evt. et joint-venture, så I kan få løsningen i luften.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Puha sikke en tråd... 

Jeg sidder selv som udvikler og kommer til mange møder med potentielle kunder. En del af dem bliver heller ikke til noget fordi at de ikke har råd eller lige tiden til det.

Jeg får kendskab til mange ideer og baggrunden for dem og det vil være en smal sag for mig at køre dem videre hvor kunderne ikke har penge/mulighed til det. Men når jeg kommer ud til et møde med en potentiel kunde så fra det øjeblik de begynder at snakke om ideen så har jeg valgt at alt hvad der kommer frem på mødet bliver mellem kunden og mig. Jeg kan også selv komme med flere ideer til kunden selv om jeg ikke er sikker på at få opgaven og dem kan kunden bare bruge af hvis de har lyst. Men kunden kan være sikker på at jeg vil aldrig bruge deres idé - kun hvis de giver mig lov til det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torben Kjeldgaard Trans:
Må sige at jeg er 100% enig med Esben Vendelbo Andersen.
OK men du skriver det helt modsatte.

Esben mente, at vor trådstarter blev misbrugt ved at skulle sparre med en kunde der ikke gik videre, og at det intet havde med diskretion at gøre og at han ikke skulle holde sig tilbage. 

Du skriver jo, som jeg og de fleste, at man er nødt til at respektere fortrolighed også for opgaver man ikke får. Det er ikke misbrug, men JA man kan få mange opgaver som man ikke kommer videre med, og faktisk også visse, som kan trække laaaangt ud, men hvor man pludseligt igen hører nyt

Man napper ikke andres ideer i de situationer, uanset fristelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - jeg havde set forkewrt! Jegmener selvfølgelig at jeg er enig med "Cookie"

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - jeg havde set forkert! Jegmener selvfølgelig at jeg er enig med "Cookie"

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - jeg havde set forkert! Jeg mener selvfølgelig at jeg er enig med "Cookie"

Side 16 ud af 16 (157 indlæg)