Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 14 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg synes et eller andet sted at det er flot at trådstarter erkender at han har tankerne, men ved ikke rigtig hvordan han skal komme videre. Han vælger at spørge til råds herinde og kommer så frem til den konklusion at han ikke ønsker at gøre det....

Mission complete........vi har alle overvejelser her i livet som måske er på kanten, eller også har de fleste af os garanteret begået fejl vi lærer af, i dette tilfælde har trådstartet ikke engang begået fejlen, men forhindret den forinden......

Det var vel hele pointen med hans indlæg, så thumps up herfra.....og tillykke til alle dem som ALDRIG har haft lignende tanker, eller fået inspiration via netværket......bare i en brøkdel af et sekund...

Tænkt at straffe en mand for hans tanker.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ved ikke om det ligefrem er ros værd at overveje at gøre noget forkert, men JEP det er ros værd at beslutte sig for ikke at gøre det, og så er han også ren nok for mig. 

Jeg synes det er ret overraskende så relativt mange der mener at det er forretning og der er ikke noget med moral og bare klø på, og de har jo taget stilling til fordel for det vi er mange som synes er meget forkert - og må så finde sig i, at blive set ned på af nogen

Trådstarter fik startet en debat, og er det korrekt forstået, at han har taget den til sig og dropper at "eksekvere", så fint nok med mig

Til de der tror, at moral ikke findes i forretning, så vil jeg sige, I er helt skævt ude. Der er bestemt nogen der ikke har en indbygget moral bremse, og de kan skam også ind imellem tjene store penge, men det store flertal af dem, ender enten med en straf - eller med konkurs og kommer ikke ind i forretningslivet så let igen, så selv om der er fristelser så er mit positive råd. Hold moralen, det kommer du helt generelt klart længst med - også i business - forretning er generelt set noget noget langtløbende med kontakter der hurtigt ved, om man er god eller ej

Iøvrigt er det ikke til at adskille den ærlighed, privat og forretning - Det er lidt som med graviditet - enten er man gravid eller også er man ikke gravid - halvtidsgravid findes ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Hansen:
Du skal nok ikke regne med at handle med nogle som helst, der har læst den her tråd i fremtiden.

Altid noget at du trækker i land, men det var desværre for sent. Bare det at du overvejer det, efter at manden har givet dig et klart nej, det beviser en fundamental dårlig moral.

Find din egen ide, og er du absolut nød til at stjæle, så gør det fra et stort firma, der allerede tjener mange millioner, ikke en hårdt arbejdende mand, der bare ønsker at have sin egen lille forretning.

Mvh
Mick Hansen
At stjæle er vel at stjæle? Har vidst allerede vovet mig ud i at skulle forsvare min dybt umoralske og svinske indstilling, men jeg er frisk.

Du mener det ville være mere moralsk i orden at stjæle en idé fra et stort firma end en hårdt arbejdende mand.

Men hvis det er umoralsk at stjæle i første omgang, hvad nytter det så?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver vi også snart nød til at definere hvad "stjæle" er og hvornår noget er en "unik" ide, for jeg mener faktisk at trådstarter sagde en tilsvarende "ide" allerede fandtes, DVS der er allerede konkurrence på området og derfor skal kritikken måske begrænses lidt. Der ville jo stort set ikke blive skabt nye virksomheder i Danmark hvis man ikke måtte blive inspireret af omverdenen. Lars Larsen var ansat indtil han syntes han kunne gøre det bedre selv og satsede alt hvad han ejede og havde og slog sin tidligere arbejdsgiver ud....han er altså ikke en tyv i min verden...

Rigtig mange virksomheder er iøvrigt opstået som ovenstående og gudskelov for det...ellers så det da trist ud for Danmark...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peter Maler:
Nu bliver vi også snart nød til at definere hvad "stjæle" er og hvornår noget er en "unik" ide, for jeg mener faktisk at trådstarter sagde en tilsvarende "ide" allerede fandtes, DVS der er allerede konkurrence på området og derfor skal kritikken måske begrænses lidt. Der ville jo stort set ikke blive skabt nye virksomheder i Danmark hvis man ikke måtte blive inspireret af omverdenen.

Uenig  - udgangspunktet var klart - fået en ide som freelancer ved at skulle arbejde med - og give tilbud - 

Det har ikke noget at gøre med at lære af andre men med den moral der skal ligge i, at hvis man vil leve af at kunne give tilbud IT mæssigt på at hjælpe folk med specielle ideer - så holder man fingrene fra  de konkrete ideer man får den vej. Sværere er det ikke

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie :

Du skriver de konkrete "ideer" og mit udgangspunkt er jo netop hvornår er det en konkret ide ????

Hvis et emne henvender sig for at få lavet en shop hvor han sælger "en almindelig vare" f.eks Tøj. Afstår du så forevigt i at lave en shop selv som sælger tøj, forstår du min pointe ??

Nu kender vi ikke den konkrete ide men vi ved at den ikke er "unik" Derfor er der tilsvarende butikker på markedet og derfor hvis trådstarter f.eks om 3 år får lyst til at åbne en webshop som sælger tøj er det altså på kanten at sige at det må han aldrig.....medmindre trådstarters emne havde opfundet den dybe tallerken, men det har han jo åbenlyst ikke, eftersom han egentlig ikke gad at bruge resourcer på den og vistnok syntes det var ok at trådstarter selv gjorde noget ved det om et års tid ??

Jeg forstår dig, men syntes det er for sort / hvidt, for som sådan en freelance person stifter du formentligt bekendtskab med alt "i forskelligt omfang" og så ville du jo aldrig kunne beskæftige dig med andre brancher senere....

Så unik er en ide nu heller ikke, det er en meget lille del af hele processen....

Denne ide som "ikke er unik" dør jo kun fordi ophavsmanden starter projektet og så efterfølgende fortryder og egentlig ikke gider. Jeg syntes det er værd at tage med i overvejelserne, han har sat noget igang, trådstarter følger op på det og ophavsmanden bliver ikke udelukket, men gider ikke, det syntes jeg er en væsentligt pointe. 

Hvis du sætter folk igang, går og flasher med en ide og så egentlig ikke gider alligevel, "på trods af du får tilbuddet" du bliver ikke sat udenfor, undskyld mig, så er du ikke seriøst nok og vil det ikke nok....

jeg synes igen det er svært, for hvis vi vidste hvad det konkret gik ud på, så var det nemmere for os at blive enige...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie :

Og kan du ikke lade vær med at kaste 1 Stjerner fordi du er uenig ? Vi spiller altså ikke stratego !

Mit statement i det indlæg er at man ikke kan dømme folk ud fra deres tanker, vi har ALLE ubetinget tanker igennem vores liv som vi ikke nødvendigvis udfører. Til en julefrokost, i firma regi eller alt muligt andet. Vi er mennesker og vi begår fejl og det er dem vi lærer af.

Jeg respekterer dine holdninger og håber det er gensidigt og håber vi kan holde os fra det der stjernekrig.Det giver et forkert billede...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg gjorde det bevidst - sjældent, men fordi jeg mener det er noget sludder, at man kan vinde så lange ting ud af det. Vi er slet ikke uenige om, at trådstarter vel ikke er en en forbryder og er bragt på spor forhåbentlig, men at forsvare det på den måde du gør, som forsvarer det i mine øjne (og jo en del andres) ret umoralske i at en freelancer overvejer at "eksekvere" på en ide han HAR fået eksternt finder jeg helt forkert. Man er nødt til at indse, at arbejder man med at få ideer som man skal give tilbud på - via IT arbejde eller andet-  så ER det fortroligt og man går ALDRIG videre. 

Det går ikke at sammenligne med lars larsen og den slags - og det bringer bare sagen længere ud. Du ser selv flere der griber den og i tråden mener at - det er business og der gælder moral ikke. Den slags skal ikke opmundres - i aller fald ikke af mig. Trøst dig, jeg har skam selv fået en - en stjerner - for at skrive - uha det er en jungle derude, som svar til en der mente moral ikke duer til business - og det er vel det stjernesystemet bruges til, Jeg synes ikke man skal gi det for politisk uenighed, men nok for uenighed om moralgrænser? Faktisk synes jeg at netop lidt ros til hvad jeg (og jo trods alt et flertal i tråden anser for dårlig moral for en freelancer) - er godt bud på hvor 1 stjerne skal gives - men jeg ved ikke helt om du støtter den tvivlsomme moral eller læser tingene alternativt - så jeg har givet en 6 stjerne til dig, vi skal jo ikke ødelægge lørsda

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var jeg også bare blevet lidt glad for alle mine stjerner :-)

Men point taken og du har ret, jeg ville også hellere selv gå på røven end jeg vil snyde folk.

Tråden er blevet meget bred og jeg har egentlig bevæget mig for langt væk fra det oprindelige udgangspunkt, derfor tror jeg måske også det er nemmere at fejlfortolke tingene. MEN jeg synes stadig det er utrolig spændende at debattere og tror faktisk vi er tæt på hinanden.

Jeg må også lige anerkende at jeg slet ikke ved nok om IT arbejde og de normer der er på det område. 

Ja, der er mange gribbe og det ser vi tydeligt herinde, dog tror jeg det giver et godt billede af verden som den ser ud "desværre" således at læsere og brugere ser forretningsverden som den rent faktisk er nogengange.

Jeg har kvitteret med 5 stjerner til dig, så kan du lære det :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Maler:
Jeg har kvitteret med 5 stjerner til dig, så kan du lære det :-
I lige måde - og jo tilmed gange to - god aften

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 14 ud af 16 (157 indlæg)