Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 1 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hej med jer

Jeg har egentlig også postet spørgsmålet i Thorborg svarer, men vil gerne have jeres meninger med ind over også :)

Jeg arbejder som freelancer, og som sådan var jeg til møde med en potentiel kunde i oktober. Her diskuterede vi hans idé til en webløsning. Han vendte aldrig tilbage, og jeg tog derfor kontakt til ham for en god uges tid siden fordi jeg faktisk ser et glimrende potentiale i idéen og hvis han ikke ønskede at eksekvere, så vil jeg.

Jeg fik så svar i dag hvor han fortæller at han stadig påtænker at eksekvere men bare har haft travlt med sit arbejde og at han ikke er interesseret i at jeg snupper idéen og eksekverer. "Min bror og søn er begge dataloger" osv er hans argumenter og "betragter det som noget med forretningsmoral og etik" at jeg ikke "snupper" hans idé. Han vil gerne have at jeg venter et år, eller til han opgiver.

Så kort fortalt er mit spørgsmål: Hvor lang tid ville I vente på at eksekvere på en idé I er blevet bekendt med, men som I ikke er set udført endnu, før du selv kunne finde på at gribe stafetten og eksekvere?

Ekstra info: Han nævnte i sin tid, at det for ham ikke drejede sig om at tjene penge, men at det var et fritidsprojekt.

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe at han ikke er en af dine gode venner og at du ikke har noget mod, at han ser lidt dårligt på dig efter det, så synes jeg bare du skal komme igang. Han har luftet idéen for dig og hvis han ikke har patent eller andre garantier for at det er hans idé, så kan han ikke gøre noget ved det.

Mvh

Jannick Joel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 25 person

Hvis din moral tillader det, så kan du vel starte, når du har lyst...

Men du skal bare vide en ting, og det er, at jeg ville ALDRIG hyre dig efter denne tråd. Hvis du som programmør ik forstår den fortrolighed, som der er mellem kunden og dig, så anser jeg det ik, som en seriøs leverandør...
Så bare det, at du overvejer at stjæle andres ide, når du er på vej til at blive hyret til et job, det får mig til at stå af, men jeg er sikkert også bare en overfølsom gammel idiot Smile 

PS din signatur siger følgende "Webudvikling på den seriøse måde"... No comment til den hehe

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Fashion-Seller:
Men du skal bare vide en ting, og det er, at jeg ville ALDRIG hyre dig efter denne tråd. Hvis du om programmør ik forstår den fortrolighed, som der er mellem kunden og dig, så anser jeg det ik, som en seriøs leverandør...
Så bare det, at du overvejer at stjæle andres ide, når du er på vej til at blive hyret til et job, det får mig til at stå af, men jeg er sikkert også bare en overfølsom gammel idiot Smile 
Det kan ikke udelukkes - Big Smile men ikke på grund af dette i alle fald Big Smile 

En freelancer der napper en ide fordi den der kom med den og betroede sig ikke lige er hurtigt nok igang, ville være totalt blacklisten også i min overfølsomme gamle verden - jeg ville ikke turde nærme en sådan med spidsen af min ildtang (undskyld udtrykket)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Moralsk og forretningsmæssigt er det forkert og samtidig yderst tvivlsomt om andre potentielle kunder tør snakke med dig, hvis de får kendskab til, at du "stjæler" ideer.

Men på den anden side er du også dig selv nærmest. Blot skal du have i baghovedet, at det kan ramme din nuværende forretning på sigt.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spørger jo netop fordi jeg ikke ved hvad der helt er op og ned :)

Jeg er IKKE på vej til at blive hyret. Det var et indledende møde, som han havde med andre også hvorefter han skulle tage en beslutning om en leverandør. Der var bl.a. nogle Filippinere inde over også.

Jeg forstår fint fortrolighed, men jeg må også indrømme, at hvis jeg sad og fortalte min idé til nogen jeg ikke kendte, så ville jeg ikke forvente at jeg kunne sidde med den idé i lang tid og samtidig forvente at vedkommende ikke kunne rykke på det....

 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har holdt møde med ham som freelancer og jeg mener, at man i den situation støder ind i etiske problemer, hvis kunderne ikke kan stole på en. Jeg har klar over, at han formentlig ikke har et patent på noget, men der blot er tale om en god idé, alligevel synes jeg ikke man kan tillade sig at overtage ideen.

Jeg ville aldrig "hugge" en idé fra en kunde. For mig handler det om, at kunderne i al fortrolighed kan fortælle mig deres ideer - og få udført deres opgaver uden at skulle se sig over skulderen.

Tænk på hvordan du fremstår som leverandør, hvis dine kunder risikere du løber med deres ideer. Jeg tror mange ville gå en stor bue uden om dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

At stjæle en ide fra andre, sker hver dag, for nogle der ikke selv har en hjerne til at selv at tænke kreativt

derfor er det bedre at låne deres

 

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Fashionseller " men jeg er sikkert også bare en overfølsom gammel idiot Smile

 Så er vi flere :)

Netop ikraft af dit job kan du da ikke stjæle ideen, og slet ikke efter at han har sagt nej.

Hvordan kan du overhovedet overveje ??

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo samtidig sige, at idéen ikke er unik. Der findes tilsvarende services i udlandet (og en enkelt af dem er oversat til dansk) :)

 

Side 1 ud af 16 (157 indlæg)