Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 1 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hej med jer

Jeg har egentlig også postet spørgsmålet i Thorborg svarer, men vil gerne have jeres meninger med ind over også :)

Jeg arbejder som freelancer, og som sådan var jeg til møde med en potentiel kunde i oktober. Her diskuterede vi hans idé til en webløsning. Han vendte aldrig tilbage, og jeg tog derfor kontakt til ham for en god uges tid siden fordi jeg faktisk ser et glimrende potentiale i idéen og hvis han ikke ønskede at eksekvere, så vil jeg.

Jeg fik så svar i dag hvor han fortæller at han stadig påtænker at eksekvere men bare har haft travlt med sit arbejde og at han ikke er interesseret i at jeg snupper idéen og eksekverer. "Min bror og søn er begge dataloger" osv er hans argumenter og "betragter det som noget med forretningsmoral og etik" at jeg ikke "snupper" hans idé. Han vil gerne have at jeg venter et år, eller til han opgiver.

Så kort fortalt er mit spørgsmål: Hvor lang tid ville I vente på at eksekvere på en idé I er blevet bekendt med, men som I ikke er set udført endnu, før du selv kunne finde på at gribe stafetten og eksekvere?

Ekstra info: Han nævnte i sin tid, at det for ham ikke drejede sig om at tjene penge, men at det var et fritidsprojekt.

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe at han ikke er en af dine gode venner og at du ikke har noget mod, at han ser lidt dårligt på dig efter det, så synes jeg bare du skal komme igang. Han har luftet idéen for dig og hvis han ikke har patent eller andre garantier for at det er hans idé, så kan han ikke gøre noget ved det.

Mvh

Jannick Joel