Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken rente kan jeg forvente ved et 10 års lån på 5.000.000 kr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at lave sidste del af udregninger på et projekt, men er i tvivl om hvilken rentesats jeg kan forvente.

Kort fortalt om projektet.

Kapital behov: 5.000.000 kr til indkøb af Produktionanlæg og grund

Lån: 10 år

Statsgaranti for indkomst, hvert år

Sikkerhed: Kun selve anlægget samt grund.

Indkomst per år med statsgaranti:  780.000 kr

Er det utopi at forvente en maks rente på 5% ?

Jeg udregner umiddelbart årlig udgift ved 5% til ca 603.000 kr inkl renter.

Morten

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh den er sværd, hvorfor ikke høre et par banker. Det vil jo nok være en blanding af erhvervslån og prioritetslån med grunden- 

Jeg er lidt undrende over for statsgarantien for indkomst - de er jo mildest talt usædvanligt - og tror banken vil høre lidt mere til hvor 100% sikker den indkomst er hvert år i 10 år - men det er en anden sag.

Jeg tror du kan være lidt optimist med 5% fast rente faktisk, men lad sige den gik med statsgarantien (faktisk kan der opnås gode erhvervslån til 4% pt - men til en ny?), så ville en meget simpel gennemsnitsberegning sige

5.000.000 over 10 år = afdrag i gennemsnit 500.0000 p.a.

Rente - år 1 af 5 mio og år 10 ultimo af 0 kr - snit 2.500.000 kr p.a. * 5% = 125.000

Snit dermed 625.000 p.a. men kan godt svinge over årene, og jo med størst rentefradrag år 1 og mindst til intet slut år 10 

Tal med et par banker ud fra en konkret og klar forretningsplan, er statsgarantien 100% så kan den jo næsten knyttes direkte til lånets tilbagebetaling og så vil de 780.000 p.a. jo formentlig kunne dække - men i virkeligheden jo ikke så meget mere, og hvad skal du så leve af de 10 år?

Jeg tror helt enkelt ikke banken eller kreditforeningen er med uden en direkte tilknytning af statsgarantien der stiller dem nr 1 til tilbagebetaling af den indtægt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror næppe du vil kunne få noget lån, når overskuddet efter afdrag er på bare 177.000 kr, det er under en førtidspension og derfor vil enhver bank se det som tvivltsom om dette beløb er nok til du kan leve af det. Måske du har indtægt fra anden side, så skal dette forhold bestemt tages med ind i den samlet vurering, som du har sat regnestykket op.

Jeg er mere overbevist om du skal beregne en noget højre rente, så det totale afdrag kommer op i nærheden af 650.000,- kroner årligt hvilket, så stiller dig endnu dårliger da rest beløbet er helt nede på bare 120.000,- kr, som liggeer et godt stykke under en kontanthjælp, som i udgangspunkt er en overlevelsesydelse.

Det vil så sige emd et helt alm. fradrag og en skat på 42 % så har du mellem 6.500 og 7.500 kr at leve for til ALLE udgifter, bolig, mad, forsikringer, transport, vand, varme. strøm, tøj, shampoo, tandpasta, deodorant, kaffe, vedligehold af din bolig indvendig hvis du bor til leje.

Med så elendige tal vil du aldrig få det lån .... sorry

Venligst

René Buch

Tilmeldt 13. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vores lån tilbud er på et lavt forrentet, fleksibel personlige lån og investeringslån, der gør det let at opnå, hvad der virkelig betyder noget for dig. Få hurtigt svar på den ønskede lån respons gælder i dag med os. E-mail: dmthriftagency@gmail.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)