Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med norge (udenfor eu)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Jeg har en virksomhed der beskæftiger sig med motor renovering, og renovering af topstykker, blandt andet til rallycross biler. Jeg har fået en del forespørgelser på renovering/opgradering af topstykker fra flere normænd der kører rallycross. Dem vil jeg selvfølgelig godt sælge mit håndværk til, deres penge er jo lige så gode som alle mulige andres :-)

 

Mit spørgsmål går på, Når jeg sender et topstykke ud af landet hvori jeg ikke har opkrævet dansk moms, da Norge jo er udenfor EU og det norkse toldvæsen selv pålægger den moms deres befolkning skal betale, er det så nok at jeg gemmer fragtkvitering på det jeg har sendt afsted til den Nordmand jeg har lavet arbejdet for, sammen med kviteringen på det udførte arbejde, i mit regnskab?

 

Hvad nu hvis kunden vælger at hente topstykket selv hos mig i DK, skal jeg så pålægge dansk moms eller er der nogen måde at omgåes det på så jeg bliver fri for det administrative i at skulle til at tilbageføre 25 procent til ham når han kan bevise at han har taget varen gennem det Norske toldsystem?

Håber på lidt belysning på emnet fra nogle der kender lidt til reglerne :-)

 

Mvh Jakob

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal erkende, at jeg ikke har gjort mig særlig meget i handel med Norge igennem årene og mit hoved er godt brugt for i dag, men mine tanker er:

1) Fragtkvitteringen påviser ikke udførsel af gods fra Danmark. Du skal formodentlig kunne fremvise en udpassageattest/udførsel i e-export - det bør dog være noget, som din transportør kan fremskaffe.

Desuden kan der være nogle forhold med produktet, der kan gøre produktet skal håndteres som farligt gods. (motor formodes at evt. kunne indeholde rester af benzin)

2) Hvis din kunde er privatperson og handler i Danmark, så bør du opkræve dansk moms. - at han vælger at flytte godset ud af landet, det er som sådan dig ligemeget.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)