Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af selvstændig konsulentvirksomhed - men hvordan kommer jeg igang?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ollerup
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  CrossCulture Consult Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I dejlige Aminoere.

Jeg skal til at læse Sydasienstudier på AU, og efter jeg er blevet færdig med det regner jeg med at starte min egen konsulentvirksomhed. Mit spørgsmål er ganske simpelt, hvad skal jeg gøre før jeg starter virksomheden - som det ser ud nu har jeg omkring 5.5 år, så jeg har jo rigeligt med tid til at få mit fundament på plads, både økonomisk og netværksmæssigt.

Problemet kommer i det at jeg gerne vil vide sådan ungefär hvor mange penge jeg er nødt til at spare op.
Jeg vil også gerne have nogle gode råd til hvordan jeg kan begynde at starte dette netværk i det små allerede nu.

Jeg er godt, at det er et meget specifikt område, som jeg komer til at beskæftige mig med. Men så meget desto mere vigtigt er det jo jeg kommer igang nu.

Håber på nogle gode, dejlige og brugbare svar

Nikolai

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolai
Det lyder spændende.
Jeg vil anbefale dig at netværke på linkedin.
Hvis du ikke har profil så opret en der.
Find interessante personer som kan gavne dig og dit netværk og virksomhed når du starter op.
Jeg kan også anbefale dig at deltage i netværksmøder.
Gerne dem som gratis. Der er flere iværksætternetværks rundt om DK hvor iværksættere mødes og udveksler gode råd og hjælper hinanden.
Du kan også klikke ind på www.startopmagasinet og tilmelde dig iværksættermagasinet Start Op.
Her kan du læse om hvordan andre har startet op og hvilke udfordringer de har haft. Man kan sige du lærer af andre iværksættere. Måske er der en masse du kan bruge.
Magasinet er fyldt med gode råd og inspiration.
Det udkommer hver måned og kan læses uanset hvor du befinder dig. Både fra computer, tablets og telefon.
Man kan ligeså godt få den bedste start som mulig.

Håber du kan bruge mit input.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai,

Jeg må tage hatten af for, at du allerede nu begynder at planlægge! Dét burde vi andre have gjort for længst Wink

Nu ved jeg ikke hvad du har tænkt dig omkring "fundament"? Forventer du, at om 5½ år, så køber du et stort fedt kontor, ansætte 10 mennesker og kører i stor bil, så skal du nok have ret meget på bunden.

Men hvis du blot forventer at være "selvstændig" om 5½ år, så skal du jo sådan set "bare" sikre dig at du har din løn og dine omkostninger dækket.

Hvis jeg var dig, ville jeg så småt begynde at lave konsulentopgaver - der er mange her på Amino, som har behov for konsulenter. Du kan også tilmelde dig diverse sider/portaler som konsulent (f.eks. http://www.startvaekst.dk/raadgiverboersen.dk/forside/0/1010)

Begynd så småt at få lidt opgaver - men sørg for at du kan passe dine studier!! Big Smile

Hvis du gør det godt, vil dine kunder helt sikkert hjælpe dig med at sprede budskabet. Det gør det muligt for dig at bygge din virksomhed op løbende uden den store udgift til markedsføring Wink

Rigtig god fornøjelse med både studie og konsulentvirksomhed!

Martin Bengaard

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg blander mig lige ind her - Håber det er OK ;-)

Super du planlægger så lang tid før det er aktuelt - Respekt for det!

Må jeg spørge lidt om at starte sådan virksomhed - jeg er ved at skrive opgave i det i diplom i ledelse, da jeg selv vil starte en lignende konsulentvirksomhed efterfølgende.

Kræver det ikke forskellige værktøjer - altså strategier og metoder afhængig af hvem, der er/bliver kunder hos mig? Eller er det ens måde at tænke og planlægge på - samt at henvende mig på/arbejde på?

Mvh. Helle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ollerup
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  CrossCulture Consult Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som jeg vil kunne slå på, er at jeg vil have et indgående kendskab til indisk (sydasiatisk) kultur og sprog (hindi).
Jeg skal ikke rådgive i ledelse (i første omgang ihvertfald) jeg vil satse på at jeg kan optimere kontakt mellem danske og indiske afdelinger i multinationale selskaber, outsourcing samt forberedelse af danskere på vej til Indien og omvendt, hvordan kulturen er, do's & don't's etc.
Med tiden håber jeg også at kunne supplere med foredrag.

I første omgang vil jeg altså holde mig fra ledelse, men jeg kan ikke afvise at jeg engang med tiden vil udvikle med en Master fra Handelshøjskolen, måske i forandringsledelse - det vil i højeste grad også være relevant, men det er ikke lige det der står øverst på planen :)

Jeg håber det giver mening :)


/Nikolai

Fra Ollerup
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  CrossCulture Consult Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Jeg har siddet og leget med forretningsplanen før, men endnu er planerne for abstrakte til at jeg kan lave en forretningsplanen som det vil give mening at bruge som udgangspunkt til en virksomhed, men engang når det hele bliver mere håndgribeligt, så vil jeg i højeste grad lave en detaljeret forretningsplan.

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder en god plan ,jeg ville anbefale at begynde og spar op til dine virksomhed men husk nu at det er meget svært og "kom ind i varmen" i denne marked sp. i Indien og omvendt -linkedin ergodt sted og start men bedre er og finde praktik i vedkommen virksomheder-tata Consult ,LT,Wipro til og nævn lille udpluk i it Og tele marked som r lidt tæt på dk -rejse for et styk tid til og oplev lande som helhed .ladvære og brug formeget tid på at lære hindi - 85%kan forstå og svar på englæsk og forhandling sprog er typisk også englæsk

Fra Ollerup
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  CrossCulture Consult Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bestemmer jeg ikke selv indholdet af studiet, hvor Hindi ligger som en del.
Det er klart, at jeg i løbet af studiet vil prøve at finde relevant job ved siden af.

Det ligger også som en del af studiet at jeg skal et halvt år til Indien, og jeg håber der at kunne få mig nogle gode forbindelser, som jeg kan bruge når jeg arbejder i min virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten - Tak jeg arbejder videre med den, men mangler mere teoretisk til eksamener - prøver at lede efter det - Tak for super god og hurtig tilbagemelding - Mvh. Helle ;-))

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)