Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os! skal vi har firma for at passe folks dyr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino folk.
Mig og min kæreste, har oprettet Mp-pasning.dk fordi vi godt kunne tænke os at hjælpe andre, og for at få noget mere erfaring i livet.
Mit spørglsmål lyder, vi tilbyder jo bare pasning af folks dyr-børn-haven, og forlanger kun 10-30kr for vores arbejde da vi jo ikke er prof så meget"
Men det er jo ligsom en alm ung teenager som går ned i brugsen og hænger en seddel op for at tilbyde sin hjælp til andre, den eneste forskel er så vi har en hjemmeside, og vil kalde os for et service-firma. Men hvad med  skat og moms, fordi vi får maks 100-150kr tjent hjem om ugen..
Og må vi gøre det vi gør med at kalde os for et firma, jeg er 19år ;) ærlig svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I må omsætte op til 50.000 kr per 12 mdr - uden at skulle registrere firma og I er jo langt fra det, så I kan bare drive jeres MP pasning uden firma og må gerne kalde det MP pasning (går ud fra der ikke er andre der hedder det). Når I ikke har firma, så skal I ikke tænke på moms overhovedet.

I skaffer nogle DAGS DATO kvitteringer med kopi fra boghandeleren. Dem bruger I når I skal have penge fra folk, udfylder med jeres navn, adresse, tlf (så kan du også finde jer igen) samt beløbet  og dato, og skriver BETALT på den når I har fået penge

Så fører i regnskab, og indtægten skal i opgive til skat - brug rubrik 12 i både forskud og årsopgørelse til jeres indtægt og brug rubrik 29 hvis I har udgifter ved at passe dyrene. Hvis I har frikort, så vil beløbet eller i alle fald en del af det, jo komme ind under frikortet, men selv om det så måske ikke koster i skat - så skal I opgive fortjenesten til skat

held og lykke med det - brug bare brugsen også - + steder hvor I ved der kommer mange hundeluftere som kunne ha brug for hjælp

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal være opmærksom der er registreringskrav og miljøkrav(gødning) for nogle former for dyrehold.

Fødevarestyrelsens og miljøstyrelse kan betrage jeres "virksomhed" som erhvervsmæssigt dyrehold, og så der en række regler der skal overholdes.

Jeg tror du kan finde det meste her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Sider/Forside.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men vi passer jo bare folks børn og dyr, vi har jo ingen selv kun en hund ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael :

Jo men vi passer jo bare folks børn og dyr, vi har jo ingen selv kun en hund ;)

Hvis i passer dem på jeres egen adresse, kan der være regler/krav der skal overholdes. Er det på kundens adresse er der ingen problemer.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)