Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er fandme ikke iorden - 3F

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg blev sgu så forarget når man støder på en artikel som den her.

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/1beb0a266ef546d1a9e4185c7c3cd226-20130124-se-listen-firmaer-scorer-kassen-og-betaler-0-kroner-i-skat

 

"journalisten" har kun et formål med denne artikel, og det er at grave en dyb kløft mellem arbejdstagere og arbejdsgivere. Det er misbrug af de åbne skattelister, og vildledning af læsere.

Det må virkeligt fornedrende at tage på arbejde, og så præstere sådan en omgang jammerlighed.

Det var mit sure opstød, hvad synes i?

Hilsen

Simon

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg er nok svær at forarge - men den artikel får end ikke mine øjenbryn til at hæve sig en milimeter - nogle få virksomheder hives frem - og de får hver især lov til at forklare hvorfor fakta er, som de er - og så er den ikke længere.

Måske din mave er lidt sart, Simon? ;)

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det først vil jeg sige, at hvis det drejer sig om at fremføre tidligere års underskud, så kan jeg på ingen måde se et problem i at virksomheder gør det. Jeg har egentlig heller ikke noget imod generel skattetænkning.

En ting jeg dog godt kan forstå, at der er mange folk, der bliver forargede over enkelte virksomheders brug af transfer pricing, hvilket også bliver nævnt i artiklen. Det er i nogle tilfælde ulige konkurrencevilkår og det kan jeg helt klart godt have et problem med. Der er jo også et skattemæssigt aspekt her, hvor jeg da er irriteret over, at små virksomheder bliver (forholdsvist) hårdt beskattet, fordi enkelte store virksomheder udnytter systemet for at slippe for at betale skat.

Jeg vil altid gerne have fokus på transferpricing, da befolkningen meget gerne må få mere viden om dette interessante emne og jeg håber da, at flere af de store medier genopliver debatten.

Jeg mener ikke, at journalisten på nogen måde gør noget galt. En af hans store opgaver er at skabe debat samtidig med, at han også skal informere om samfundsforhold. Forhåbentlig lykkes begge dele med denne artikel.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Det er misbrug af de åbne skattelister, og vildledning af læsere.

Det er hverken misbrug eller vildledning ?. Måske du bare skulle tage noget Samarin mod dit sure opstød.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En artikel som denne ligger bare ikke op til nogen form for debat. Det er da også interessant at læse kommentarerne til artiklen, hvor der uden undtagelse bliver sat lighedstegn mellem en skattebetaling på nul og så skattesnyd.

Det er i mine øjne en fuldstændig ligegyldig artikel, hvis eneste formål er at sætte fokus på noget negativt, som ikke er tilstede i det konkrete tilfælde.

Jeg er derfor heller ikke enig i, de fleste af jeres kommentarer indtil videre

hilsen Simon

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Da du jo åbenlyst har det svært med 3F. Hvorfor er det så lige at du læser deres fagblad ?. Du virker jo ikke som en af dem Artiklen er rettet imod. Og du vil jo misforstå den uanset hvad de skriver ?.

Betaler du ikke selv skat ?. Siden den Artikel kan forarge dig. For de firmaer den er rettet imod er jo åbenbart ligeglade. Men det er du ikke ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Da du jo åbenlyst har det svært med 3F. Hvorfor er det så lige at du læser deres fagblad ?. Du virker jo ikke som en af dem Artiklen er rettet imod. Og du vil jo misforstå den uanset hvad de skriver ?.

Betaler du ikke selv skat ?. Siden den Artikel kan forarge dig. For de firmaer den er rettet imod er jo åbenbart ligeglade. Men det er du ikke ?.

Var det ikke nemmere at diskuterer indholdet fremfor bare at gå efter manden?

Så derfor Michael syntes du det er en god ide at 3f gør som de gør?

/Søren

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Så derfor Michael syntes du det er en god ide at 3f gør som de gør?

Og hvad er det så lige at du mener de gør ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Gru:
Jeg vil altid gerne have fokus på transferpricing, da befolkningen meget gerne må få mere viden om dette interessante emne og jeg håber da, at flere af de store medier genopliver debatten.

Fuldstændig enig! Så hvis journalisten på Fagbladet gør noget galt - så er det i mine øjne, at han vælger en så overfladisk vinkel på historien - for der ligger helt klart nogle problemer, der er værd at sætte fokus på. Så i stedet for at foretage en mindre rundringning til nogle få af de 16 virksomheder - så burde man have lavet lidt mere research - fundet synderne og brugt dem som eksempler på transfer pricing og skrevet en noget mere interessant artikel om, hvad det betyder for samfundsøkonomien.

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Kaffe & Co:
Så derfor Michael syntes du det er en god ide at 3f gør som de gør?

Og hvad er det så lige at du mener de gør ?.

Tja det er jo vist det diskussion handler om :-)

/Søren

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)