Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smålån afkast 9,25 % til dig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du fri midler i form af kontanter kan du tjene 9,25 % ved at udlåne til mig. Det er trods alt mere end banken give på en indlånskonto.

 

Du får et gældsbrev med de aftalte vilkår: Lånebeløb, løbetid, afdrag, rente, indfrielsesvilkår.

 

Der er ingen omkostninger for dig.

 

Jeg er i første omgang kun interesseret i at låne i portioner på 25.000 kr.eller 50.000 kr.

 

Jeg skal bruge lånebeløbet til at finansiere udvidelse af min igangværende virksomhed. Virksomheden har været i gang siden 1. januar 2004.

 

Og til sidst. Ja der er en risiko ved at finansiere opstart og udvidelse af virksomhed. Du må gøre op med dig selv, om det er værd at løbe den risiko, renten er sat derefter.

 

Hilsen Okas

 

                                                                       

 

 

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 88
Fra  Tox it Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder da interessant og kunne da godt tænke mig at vide mere ...
Hvad laver din virksomhed?
Har den en hjemmeside?
Har den overskud?
Hvorlang tid regner du med at lånetiden skal være?
Er de 9,25% en gang for all, pr. måned, pr. kvartal eller pr. år?
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Et andet relevant spørgsmål er om det er det dig eller dit firma (selskab), som låner pengene?

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar til Michael

 

Min virksomhed har hidtil opkøbt og videresolgt fast ejendom. Firmaet har været personligt drevet i virksomhedsskatteordningen. Selskabet vil nu blive lagt i en holdingkonstruktion med en række driftsselskaber, herunder vil der blive oprettet et selskab med henblik på oprettelse af nye boformer.

 

Der er ingen hjemmeside.

 

Der er overskud.

 

Lånets løbetid efter aftale dog primært 1-5 år.

 

Renten er angivet pro anno.

 

Rente- og afdragsprofil aftales individuelt, så begge parter blive tilfredse.

 

Hilsen Okas

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Med personlig kaution?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
;o) Nå, du bed også mærke i at den elegant blev undveget

 

Mange små lån, ingen personlig hæftelse.......hmmmm........skynd Jer at smide en masse penge

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Læs lige slutningen af min anmodning om smålån.

 

Jeg har gjort opmærksom på, at der kan være en risiko, så er det klarlagt. Der vil altid være en risiko for långiver, det er kun sandsynligheden for at risikoen indtræder der er forskellig.

 

Jeg er stadig kreditværdig i bank og kreditforening, men se lige på mit regneeksempel

 

Regneeksempel:

Lån  gennem Animofolk     

 

50.000 kr. x rente 9,25 %  =                                                                   4.625 kr. pr. anno.

 

Lån via bank mod pant i fast ejendom

50.000 kr. x 6,50 % =                                                        3.250 kr.

Tinglysningsafgift 800 kr (1,5 % x 50.000 kr.) + 1.400 kr.= 2.200 kr.

Gebyr til bank                                                                      2.000 kr.

 

                                                                                                                7.450 kr.

Forskel                                                                                                     2.825 kr.

Hvis lånet genplaceres i ny ejendom skal der betales tinglysningsafgift igen samt nyt gebyr til banken.

 

Det er da  kun rimeligt at forsøge at minimere sine omkostninger, hvis man skal overleve som iværksætter.

 

Hilsen Okas

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er helt fair at du vil omkostningsminimere, men du har vel ikke tænkt dig at optage en masse smålån i banken, dermed er gebyr og den faste del af tinglysningsafgiften jo næppe relevant.

 

Ved et nystartet selskab vil du jo formentlig i banken også blive mødt med krav om personlig kaution.

 

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

 

Min virksomhed køber og sælger fast ejendom. Det er normalt at finansiere købe af fast ejendom mod pant i den købte ejendom. Hvis der købes en ejendom, der skal heholdes i mange år så er tinglysningsafgifter og bankgebyr en lille, men nødvendig udgift.

 

Hvis der købes mange ejendomme, skal der betales tinglysningsafgift selv om ejendommen kun ejer i ganske få måneder - og så er det da oplagt at forsøge alternativ finansiering, hvis dette er muligt.

 

Jeg vil da gerne låne større portioner  pr. gang, men hvis min ide skal have gang på jorden er portioner på 25.000 kr.og 50.000 kr. måske mere realistisk.

 

OG man er jo frit stillet til at afstå fra at låne mig pengene og man behøver ikke at afskrække andre fra ideen,

Hilsen Okas

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kunne jeg selv være interesseret hvis terms var lidt mere afbalancerede, men det virker ærlig talt som om der er noget galt, derfor er det vel fair nok at spørge ind til detaljerne.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)