Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lukning og opretning i samme CVR nummer!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere,

Min kammerat og jeg stiftede i maj 2012 en virksomhed. Problemet var dengang at jeg var den eneste der var over 18, og min kammerat derfor skulle have værgeunderskrift for at kunne stå som medstifter. Det fandt vi ud af ville tage for lang tid, så vi besluttede os i stedet for at oprette en enkeltmandsvirksomhed i mit navn. Vi fik dengang af vide at man blot kunne omregistrere det til et I/S og at der ikke ville være yderligere problemer med det.

Nu står vi og skal til at omregistrere virksomheden fra en enkeltmandsvirksomhed til et I/S og har nogle problemer med det. Vi har kontaktet diverse vejledere hos væksthuse, og det eneste vi får ud af det er, at de mener vi bør oprette et ApS, hvilket ikke er det vi vil! 

Vi er så kommet frem til at vi nok bør lukke virksomheden, for at oprette et I/S. Men kan man godt gøre dette uden at miste sit CVR nummer? (Dette ville være en fordel, da vi allerede er i kontakt med nogle udenlandske og danske virksomheder) Og i så fald, hvordan gør man?

Håber i vil hjælpe os,

Mvh Jonas & Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Da et CVR nummer i en personlig virksomhed er - personligt - et du vil få igen og igen hvis du åbner og lukker personlige virksomheder, så vil I skulle ha et nyt CVR nr i et nyoprettet I/S- Dit nuværende CVR er knyttet til dig helt som et CPR

Du kan formelt overdrage rettigheder og andet til det nye CVR men taler vi kreditorer og 23. parts aftaler, skal de godkende, at det er overdraget til det nye CVR. Ting der ikke er aftaler, men bare under udvikling, kan I bare meddele dem er overdraget fra CVR xxxxxx til CVR yyyyyy

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke sådan en enkeltmandsvirksomhed (eller i virkeligheden en hvilken som helst virksomhedsform) vil kunne indgå som en part eller interessent i sådan et I/S? Eller er det kun ApS?

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mange tak for svaret. Vi har ikke nogle kreditorer eller 23. parts aftaler vi skal tage hensyn til. Vi har blot kontakt til en producent, der skal producere vores vare og et mellemled.

Men skal vi så bare lukke virksomheden igennem virk.dk og så oprette et nyt I/S? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jo - men der er jo ikke nogen større forskel på dig som person og dig som enkeltmandsvirksomhed, i er samme enhed skatte og hæftelsesmæssigt. Det vil være unormalt at et ApS deltager i et I/S det vil normalt være personer og I får nyt I/S CVR nummer i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)