Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

24, pige, starter op som selvstændig maler, gode råd søges!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 19
Fra  NUANCE Interiør- & Malermester Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt mange sikkert vil tænke det er et dumt tidspunkt, krise, byggeriet står stille osv., men jeg tager chancen og jeg skal trods alt kun kunne forsørge mig selv. Jeg er uddannet i 2008, hvor jeg bestod med medalje. Jeg arbejdede efterfølgende 2 år som svend, i 2010 savnede jeg nye udfordringer og ville gerne have mere kundekontakt, har derfor arbejdet hos Cadesign (3D bureau) som receptionist ind til nu.

Jeg er en dygtig håndværker, men eftersom det er første gang jeg går selvstændig ved jeg ikke så meget om hvordan jeg bedst og nemmest kan gøre opmærksom på mig selv og skaffe kunde.

Hvor vil det være godt at reklamere, og hvilke mennesker vil være en god ide at tage kontakt til?

Er der noget økonomisk hjælp at hente nogen steder når man prøver at starte op? Har snakket med min A-kasse (krifa) og de var ikke særlig medhjælplige hvis jeg ville starte op som selvstændig. Jeg er ikke fyret, men har selv sagt op til 1.marts

Er der eventuelt nogle malermestre der ude som har travlt i perioder, og mangler en hjælpende hånd, vil jeg være et dygtig og stabil maler at kontakte!

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 19
Fra  NUANCE Interiør- & Malermester Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde i Århus og omegn der har brug for lidt ekstra malekraft fra 1. Marts?

Og hvordan tænker I i forhold til reklame? Jeg ved kunne sagtens forestille mig hvor vigtigt det er med 1. klasses arbejde da mund til mund er rigtigt effektivt, men er der noget jeg kan gøre udover det?

Er det vigtigt med hjemmeside i den forbindelse eller måske en facebookside eller helt andre gammeldags lavpraktiske reklamemetoder :)

Glæder mig til at høre flere gode forslag :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Simone
Fedt at høre du vil starte op som selvstændig.
Jeg kender ikke så meget til branchen med hensyn til konkurrence. Men der er sikkert mange om budet.
Jeg kan anbefale dig at finde en masse nyttig viden og læse om andres opstart i iværksættermagasinet Start Op
Du kan tilmelde dig her
Www.startopmagasinet.dk
Jeg tror at hvis du kan lave et koncept som skiller sig ud fra mængden og slår på at du er pige kan skille dig ud.
Tænker her markedsføring. Logo, branding.
Hvis du kan lave noget hvor DU medvirker kan det have en positiv effekt.
Nu er det bare eksempel. Men f,eks firmanavn charlottes malerpendsel, lave en video hvor du fortæller om dine produkter og dygtige håndværk. Slå på kvalitet.
Smid klippet op på din website og få venner og bekendte til at dele video på de sociale medier.
Det gælder om at tænke ud af posen og gøre noget anderledes end de etablerede malere.
Håber det kan hjælpe dig lidt.

De bedste hilsner
Ronni


Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Simone Bille:
Er det vigtigt med hjemmeside i den forbindelse eller måske en facebookside eller helt andre gammeldags lavpraktiske reklamemetoder :)

Ja, ja, og ja :-)

Synes ihvertfald du ret hurtigt skal få en hjemmeside på benene og gerne kombinere med en Facebookside. Med en hjemmeside kan du satse på, at folk finder dig ved Googlesøgning, og du kan speede denne proces op ved at benytte Adwords (annoncering via Google).

Held og lykke med det! :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone,

Tillykke med dit valg om at blive selvstændig.

Et par ideér til reklame for dit nye maler firma:

 - Melde dig til de der "Få 3 tilbud" sider. Der er delte meninger om de sider, men jeg har haft stor succes med dem som kunde, i løbet af de sidste par år har jeg brugt sådan nogle sider en del gange.

 - Reklame i ugeavis / lokalblad

 - Omdele flyers (God idé at have med ud til dine kommende kunder også, gerne et par ekstra stykker så de kan give dem videre)

 - Ringe til malermestre (nok svært at komme ind som "konkurrent"

 - Måske kontakte andre håndværkere, f.eks. tømrer, murer osv. Kan være noget af deres arbejde mangler en malers final touch

 - Den helt skrabede model er at lave et fint opslag, og kører rundt i de nærmeste Netto/Fakta/Rema1000 osv. og hænge det op.

Håber der var lidt du kunne bruge :)

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 19
Fra  NUANCE Interiør- & Malermester Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd!

I har helt sikkert ret i jeg skal skille mig ud fra mængden, ved at bringe mig selv personligt ind i reklamering og finde en niche at brande mig på!

f.eks kommer firmaet til at hedde NUANCE - Interiør og Malermester Simone Bille

Så folk kan se det er en pige, og mine 3 nøgleord bliver STIL - FORM - FARVE så folk ved de kan spørge om gode råd til indretning og inspiration.

Jeg er allerede igang med at få lavet hjemmeside, og Facebookside bliver også lavet. I har nok ret i at det er en god ide at bruge de sociale medier, da mange Håndværksmestre måske ikke gør så meget brug af den del i nu..

Andre gode råd til en ny uerfaren iværksætter

Hvad synes i om navn og "koncept"?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

MAL GRATIS

Beregn dine tilbud med 2-3 ekstra timer + avance på malingen, og tilbyd dine gode kunder lige at give et lille rum eller en entre en overhaling gratis.

Det vil sprede sig som løbeild, og naturligvis forventes generelt, men det vil få folk til at snakke.

Alternativt giv hver 3. måned et gratis malerjob til et sted hvor du kan få pressemæssig eksponering for din indsats.

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. find mentor/rådgiver som løbende kan hjælpe med at svare dig på spørgsmål..Fx prøv at skriv til personer som du tror der kan hjælpe dig meget..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Tillykke med din store beslutning, det lyder rigtigt spændende. 

I forhold til at arbejde for andre malermestre, kunne et alternativ også være entreprenører/bygherrer. Eksempelvis ved at jeg at mine svigerforældre fik bygget hus af en murer, som også var bygherre. Han sørgede derfor for at skaffe og koordinere med malere og elektrikere. Jeg ved at han har haft rigtigt travl på trods af krisen og satser på godt håndværk. Måske han kunne være interesseret i et samarbejde. Hans Hjemmeside er: http://www.orlakragelundaps.dk/ 

Og her blev vigtigheden af en hjemmeside så eksemplificeret:)

Jeg studsede lige kort over dit firmanavn og dine nøgleord. Jeg tænker de er meget forventelige. Særligt nøgleordet FARVE, det behøver du ikke at fortælle dine kunder, det er vel nærmest indbegrebet af det at være maler. "Se min kjole den har mange farver... ... og en maler er min ven:)" Det kan jo være godt nok at fortælle kunderne at de får hvad de forventer, men hvis du gerne vil gøre opmærksom på dig selv kunne du overveje, noget mere overraskende og som skiller sig ud. Måske kunne din personlighed være dit varemærke. Jeg har set en kvindelig køreskolelærer som kører rundt i en lyserød bil - ved godt at det bliver meget steorotypisk, men hun skiller sig ud:)

Held og lykke med virksomheden

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)