Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger erfaren sælger -> salg til større kæder ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Vi står i den fantastisk situation, at vi er kommet igennem en længere produktudvikling fase og nu er ved at have vores endelige produkt færdigt.

 

Vores store udfording er, at vi arbejder på at få produktet ind hos 7-eleven, div. tankstationer og supermarkeder. Vi har erkendt, at vi ikke har den fornødne viden og erfaring til at få solgt vores produkt ind til disse, meget erfarne kæder, og søger derfor en samarbejdspartner, som kan assistere os med denne process.

 

Det må meget gerne være på en freelance basis eller som konsulent, da vi ikke har planer om, at gå i kødet på dem uden at være forberedt bedst muligt.

 

Så hvis der er nogen, som ligger inde med kendskab eller viden, som kunne hjælpe os på vej i denne process vil vi meget gerne tage en dialog omkring et muligt samarbejde.

 

Håber der er nogen, som har nogle kontakter eller erfaring med ligende udfordringer.

 

Mvh

 

Rasmus

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
HEJSA!

 

Hvilken form for produkt er der tale om og er det i dansk design, udviklet

og produceret i Danmark ?

 

Er det et produkt som ønskes solgt til kunder i udlandet ?

 

 

Hilsen, Claus Ovesen
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal først og fremmest sikre dig plads hos den grossist jeres påtænkte kunde/kunder benytter. De henter typisk kun varer et sted.

 

For at få adgang til grossisten skal du enten:

 

have dokumentation for en efterspørgsel

have salgstal fra "prøvebutikker"

have en vare som er unik og som vil bringe grossisten i førerposition i forhold til deres konkurrenter

have en aftale med en kæde f.eks. 7-Eleven om at de ønsker at føre varen.

 

Vær opmærksom på at det er ekstremt omkostningskrævende at komme ind hos f.eks. 7-Eleven. De vil typisk forvente 40 % avance, grossisten charger dig ca. 3 % + slutkunde 3 %. Du skal levere markedføringsmateriale, salgsopfølgende arbejde og være villig til at tage ikke solgte varer retur. En sammenslutning som f.eks 7-Eleven vil formentlig også have yderligere 10 - 20 % i markedsføringsbidrag.

 

Det gør financieringen meget vanskelig da du skal påregne likviditetsproblemer i omkring 6 månder.

 

Good luck

 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mahalo,

 

Tak for det gode svar. Det lyder til at du noget praktisk erfaring med netop 7-eleven ?

 

Vores plan er faktisk at gå målrettet efter 7-eleven til at starte med og jeg vil meget gerne i den sammenhæng snakke lidt med dig omkring dette.

 

Her tænker jeg på de nævnte 40 % avance som der tager, 3+3 % til grosist og ikke mindst deres forventninger til salgsmateriale og co-markedsføring i butikkerne, som jeg ved de gør sig meget i.

 

Umiddelbart er det ikke tal som skræmmer mig voldsomt, da avancen på vores produkt er højt.

 

Kunne jeg lokke dig til at uddybe de forskellige % som de tager samt i hvilke sammenhæng vi skal forvente at de gør det. Og ikke mindst dit syn på financierings problematikken.

 

Håber du har lyst og tid til at svarer på dette.

 

Ellers må du meget gerne smide mig en besked.

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

 

for en ordentlig gennemgang skal jeg som minimum kende den kategori du vil ind i!

 

Men jeg kan godt prøve at stille noget generelt op:

 

Du sælger en vare til 7-Eleven. Den koster 20 kr. ex. moms. Så hedder prisen i butikken minimum 40 kr. inkl. moms. Og med den avance kræver det stor omsætningshastighed. Omsætningshastigheden er et vigtigt parameter for prisfastsættelsen.

 

co-branding/markedsføring er enormt svært. Det kræver at du har et produkt som andre mærker vil markedsføres med. Det kræver nogle dybdegående analyser og særdeles gode argumenter at få nogen med på vognen. 7-Eleven tager ikke selv initiativ til den form for markedsføring men vil selvfølgelig lytte hvis en deres leverandører co-brander med et nyt produkt.

 

Når du sælger en vare til 7-Eleven så skal den ind og vende hos deres grossist.

 

Når du fakturere grossisten 100 kr. så får du ´''kun'' 97 mens 7-Eleven betaler 103 kr. (Håber du forstår hvad jeg mener). Derudover kan grossisten charge dig forskellige satser afhængigt af kategori. men det kunne sagtens være yderligere 3% af omsætningen. Grossisten vil sikkert også mene du bør betale Grossisten et markedsførings bidrag på 1%.

 

Når 7-eleven tager et varenummer ind vil de have markedsføringsbidrag. Det er svært at sætte sats uden at kende pris, hastighed og kategori. Regn med 15-20 % uden nogensinde at fortælle dem at du ligger i den størrelsesorden. Du vil sige til dem du ligger mellem 8 % og 14 % og forhandle derfra.

De stiller ikke umiddelbart krav om salgsmateriale. Men hvis du vil have en god placering skal du leverer "ting" der giver dig en god placering.

 

Hvis du vil vide mere kan du sende mig en mail. Men skal informationsniveauet højnes skal jeg som minimum kende kategorien.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)