Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal man spørge som ophavsret?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står med et spørgsmål om ophavsret som jeg skal have svar på.

Er der nogle der ved hvem man kan spørge som ved en del om det?

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Stil spørgsmålet her på Amino - så kan du være heldig, at der er en jurist eller endda en advokat, med speciale i ophavsret, der vil hjælpe dig lidt gratis på vej - og alle vi andre måske kan blive lidt klogere.

Ellers må du til lommerne og henvende dig til en advokat - og det bør du gøre hvis det er vigtigt for dig.

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved en del om ophavsret - bare fyr løs

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også styr på det grundlæggende - og mere til.

Kom med dit spørgsmål - vær ikke genert - vi elsker at hjælpe.

Hans

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fyr løs - jeg har hands on erfaring med det. :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, ja ved ikke om jeg skal have gang i en Jurist eller lignende, men nu må jeg lige høre jeres mening :)

Jeg er igang med at opbygge en hjemmeside som sammenligner priser og generelle specifikationer på campingpladser i DK.

Som det er nu har jeg kontaktet campingpladser og spurgt om de vil være med på siden, og det er også meget fint. Jeg kunne dog godt tænke mig have ALLE campingpladser i DK med på siden, hvor dem som ikke selv har meldt sig ind bare vil have deres pris på.

Må jeg godt scrape en brancheorganisations hjemmeside for nogle af priserne og vise dem på min side, eller skal jeg helt ud til hver enkelt hjemmeside som tilhører campingpladsen selv?

Jeg tænker at pricerunner gør noget af det samme?

Håber i kan hjælpe!

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næsten alt indhold i de trykte, elektroniske og digitale me­dier er ophavsretligt beskyttet og derfor er stort set alt, som bliver skabt og publiceret på nettet, beskyttet af op­havsretslovens regler. For at være beskyttet, skal det du har lavet bære præg af din individuelle indsats. Viden og nyheder er ikke i sig selv beskyt­tet. Andre må gerne bruge dine oplysninger, men ikke den form, som du har givet dem.

Det betyder at du, på din egen hjemmeside, gerne må videregive priser fra såvel de enkelte campingpladser som fra campingunionens hjemmeside, når du bringer dem i en redigeret form f.eks. omskrevet i din egen tabel, der ikke ligner kildernes. Tekster, video og billeder må du ikke viderebringe uden tillandelse fra den ophavsretlige ejer.

Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i ovenstående.
Desuden er det vigtigt lige at pointere, at du ikke må deeplinke til oplysninger fra andre sites uden deres samtykke.
Du må altså ikke blot lave en anden grafisk fremstilling af priserne og så hente dem automatisk fra DCU.

Af hensyn til din sides læsere ville jeg også forslå, at du skriver, hvordan du har skaffet priserne, så de kan vide, at priserne kan se anderledes ud, når de møder op på campingpladsen. Du kan jo komme til at taste forkert og derved stille en campingplads i et dårligt lys.

God vind

Hans

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres indlæg

Jeg er dog stadig lidt i tvivl.

Jeg må gerne tage priserne og sætte dem ind på min hjemmeside, da det er anderledes på min side og har et personligt præg. Men skal jeg så have deres samtykke til dette?

Hans du skriver at jeg ikke må deeplinke og ikke blot lave en anden grafisk fremstilling af priserne, men går det ikke lidt imod hvad Michael skriver?

Lad os sige at ingen brancheorganisationer vil samarbejde.

Må jeg så stadig bare scrape priserne med en robot 2 gange om året, og stadig skrive hvor jeg har priserne fra? (Jeg kunne jo også skrive noget om at priserne skal anvendes vejledende da der kan være fejl i.... )

Jeg synes i hvert fald umiddelbart at jeg sætter priserne op på en ny måde, plus at jeg ikke tager alle priser med (så må det være en ny tabel).

Mvh

Jes

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne samle oplysninger på den måde du vil - der må bare ikke være et dybt link til leverandørens side direkte fra den side hvor man kan se oplysningen.

Den side du vil lave er afhænnig af troværdighed - personligt ville jeg checke at jeg havde de rigtige priser hver uge. Husk at have et forbehold for prisernes rigtighed, så du ikke kommer i klemme, hvis du viderebringer forkerte oplysninger ved en fejl.

Michael

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)