Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

porto og vareindkøb

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa igen minoer..
Spørgsmålene tordner sig op, så i må bærer over med mig :O)


1. spørgsmål.
Min kone har bestilt nogle varer til mit firma, da jeg ikke var hjemme og kunne ringe til dem. Da vi får varen er det hendes navn der står på fakturaen... Varen er købt dagen før jeg fik mit cvr nummer, så dette er heller ikke med på fakturaen. Der er dog min adresse på.. Hvordan forholder jeg mig til dette, skal hun sælge/overdrage varen til mig eller `??

2. spørgsmål.
Jeg sælger en vare til 120 kr ink. porto. (porto 20kr)

Da jeg bruger summa, laver jeg en kasseklade på varesalget 100kr.... Men hvordan får jeg bogført portoen som der jo ikke er moms på.. Jeg har jo kun det samme bilag på salget.. (summa skifter selv bilagsnummer, ved hver kasseklade)

Er det smartere at sælge en vare + porto end ink. porto ?

Jeg ved godt at porto-spørgsmålet jævnligt er oppe at vende, men det er altså ret u-overskueligt.

 

Mange Hilsner

Bo

(måske kan jeg ikke se skoven for bare træer)

 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bo.

1) Hvis jeg var dig ville jeg få din leverandør til at sende en ny faktura, der er adresseret korrekt. Dit cvr.nr. skal ikke stå på leverandørfakturaen, kun på dine egne fakturaer ! Om du har modtaget dit cvr.nr. betyder ikke noget - det gør derimod registreringsdatoen hos E&S.

2)Du skal beregne moms af hele salgsbeløbet, så du kan bare bogføre det hele ind som varesalg medmindre du gerne vil holde det adskilt. Bruger du ikke Summa til at lave fakturaer med ? Så burde det ikke give problemer.

Du kan bare ændre på bilagsnummeret i kassekladden når du er igang med at bogføre.

Jeg bruger ofte selv Summa når jeg bogfører for mine kunder - så hvis du har brug for at få "sat  Summa op" til dine behov vil jeg gerne hjælp dig.

 

Mvh.

Mads Riber

Bookkeeping

tlf. 60 84 05 12

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)