Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning i forbindelse med opstart af konsulentvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Fra  .... Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man går og pusler med en idé om at starte op som selvstændig indenfor konsulentvirksomhed, er der så nogle faldgrupper man skal være opmærksom på..

Rådgivningen vil være indenfor alarm- og sikring, og der vil ikke være noget vareforbrug.

1) Budget

Jeg forventer at arbejde ud hjemmefra, samt hos kunderne.

Budgettet er:

Benzin ... 110.000 (den har jeg tjek på)

Mobiltelefon/Internet ... 16.000 (Er det nok? - og kan jeg køre det hele indoverfirmaet - og hvad skal jeg så beskattes med privat).

Revision/administration ... 25.000 

Kontorudstyr ... 15.000 

IT Udstyr ... 15.000 

Advokat ... 10.000

Visitkort/brevpapir .. 1.000

Diverse ... 5.000

Løn ... 420.000

Repræsentation ... 12.000

Og så alle spørgsmålene..

1) Er ovenstående tal realistiske? - er der noget der er helt skævt?

2) Jeg vil oprette som et ApS og har allerede kunder 1 stk. nuværende arbejdsgiver og 1 stk. ny kunde.

   Er der noget i den forbindelse mht. skattelovgivning - hvor mange kunder skal man have og må den ene kunde maksimalt fylde xx for at det ikke anses som et skjult ansættelsesforhold?

3) Ville det gøre en forskel i forhold til skattelovgivningen hvis jeg blev medejer af en eller flere af mine kunder?

Som i kan se har jeg sat 420.000 til mig selv i løn.

Jeg bor i Odense Kommune og bor til leje, - hvor meget vil jeg få ud - og er der nogle skattemæssigefordele?

Beklager på hjælp og råd i forhold til det realistiske i ovenstående og eventuelle faldgrupper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var meget- Jeg tror ikke vi har chance for at bedømme budget- men kaster mig ud i lidt

1) Du vil skulle skatte af 2500 kr p.a. som følge af fri telefon

2) 2 Kunder kan være nok, det afhænger meget af samarbejdet og hvem der bestemmer og tager risikoen, men det lyder OK - og du skal vel også ha flere

3) Først og fremmest vil du kunne få transferpricing problematik for du vil jo kunne jonglere med priserne, og dermed flytte overskuddet til det selskab det bedst kunne betale sig. Det vil dog næppe blive et større issue, hvis ikke du har bestemme indflydelse og ejerdel i begge

Hvad du vil få ud? Du mener efter skat? Det vil vel afhænge af flere forhold, men gå ind på skat. dk og i forskud, og ret det til de tal du nu regner med, og tryk VIS KONSEKVENS -så regner den ud hvad du får ud, og du kan bare trykke fortryd og logge ud, hvis du ikke vil ændre forskud.

Skattefordele? Eh - næh ikke ud over at du jo i driften af selskabet kan trække de relevante udgifter fra?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Fra  .... Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar.

Mht. budgettet kan jeg uddybe lidt. Jeg starter med 2 kunder, og lander nok på 4-5 stk - ihvertfald ikke flere så længe jeg kun er mig.

Kunderne vil jeg binde op på 3-6 måneders aftaler med månedlig fakturering.

Dvs. jeg mener at den revisionsmæssige opgave er til at overkomme. Måske i kan vurdere mine poster ud fra det?

Er der andre problematikker / faldgrupper / ting man bør se på?

Jeg har aldrig startet virksomhed før, og vil gerne have et solidt fundament.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert en del - men f.eks. benzin 110.000 kr må vel være ca 11.000 km og der kan du jo som ansat i dit ApS få skattefri kørsenbidrag med 3,82 kr per km fra selskabet, idet jeg udgør fra at din benzin er tænkt i forhold til ervhervskørslen i privatbil. Det sparer du jo skat ved . men er det i firmabil er der jo så en anden beregning - og det koster jo også noget ud over benzin at køre, men jeg vil ikke vove mig ind i, på lang afstand at vurdere et budget, bare lige pege på den sag

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)