Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af malerfirma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ville høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvordan jeg får startet min egen virksomhed op.

Jeg har været i lære som maler i to år men kunne ikke få det til at hænge sammen mere økomomisk så tænkte jeg kunne starte

mit eget en mandsfirma op.

Er der nogle problemer ved det? eller skal man være faglært? Hvordan får jeg kunder bedst?

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sga000,

Du må gerne drive malerfirma selv om du ikke er faglært. Der findes faktisk rigtig mange mindre virksomheder som yder forskellige services, herunder malerarbejde, rengøring og lignende. På den baggrund er der også mange der kalder firmaet Multiservice og lign for at tiltrække en bredere målgruppe.

Der er stor konkurrence mange steder, også i malerfaget. Mange nystartede starter tit og ofte som undertreprenøre og sidenhen udvikler dit eget kundegrundlag sig. Mit bedste råd til dig er at behandle alle kunder rigtig godt og ligeværdigt. Du vil blive overrasket over hvad relationer kan kaste af sig på sigt.

Sidst men ikke mindst får du oprettet en konto hos en lokal malergrosist, her kan det betale sig at tilbringe lidt tid med din kaffe, personalet på disse grosistafdelinger kender ALLE malerne og hvis de kan lide dig, så bliver du anbefalet og de bliver ALTID spurgt af de faste kunder om de ikke kender en god underentreprenør.

Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter... jeg har en malervirksomhed i københavn jeg har cvr nr og en lille farvehandler på nørrebro som jeg driver sammen med en kammerat.. formen er ikke helt fastlagt.. men jeg tænkte om det måske var en mulighed at male sammen.. eller bare bruge hinanden som sparingspartner..det er også rart at have lidt ekstra hænder at trække på i starten.. hvor bor du henne i landet?

Mvh Mille

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville vente til regeringen indfører den nye selskabsform IVS for iværksættere. Med denne selskabsform undgår du at hæfte med alt du ejer, overfor dine kreditore, dog kan det betyde, at du ikke har så lang snor hos dine leverandører.

Selskabsformen skulle ifølge JP koste 1 krone.

P.s.v angår kunderne, kan jeg anbefale at lave 1. kl. malerarbejde så andre kan anbefale dig, samt omdeling af flyers.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mille,

Jeg går ud fra at dit spørgsmål var til trådstarter ? :-)

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svar.

 

Lyder godt at jeg godt kan starte op, det er bare at komme i gang så.. hvad med annoncering er det noget man skal gøre i ? eller evt reklamere i den lokale avis eller lin?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville starte med at finde nogle samarbejdspartnere (f.eks. andre håndværkere eller måske andre malere - f.eks. Mille eller Peter Maler som har skrevet her i tråden).

Få lavet nogle billige visitkort (f.eks. hos Vistaprint) som du kan dele ud til dit netværk og til folk du møder.

Fortæl dine venner og bekendte på Facebook at du gerne vil have en masse opgaver - måske med en opstartsrabat (f.eks. startede jeg med at lave gratis hjemmesider til folk i tidernes morgen!).

Så får du bygget en mindre kundekreds op, og kan så begynde at lave en fin hjemmeside med referencer (billeder du har taget af de opgaver du har lavet) - og så kan du også begynde at gøre mere ud af markedsføringen.

Tag et kig i denne e-bog hvor du finder mange flere tips til hvordan en maler kan markedsføre sig Smile

God fornøjelse

Martin Bengaard

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Super kommentar til indlæget, har helt sikkert fået blod på tanden med at starte noget op selv for det er ikke så svært

når det kun er mig som skal have lidt penge ind.

 

Ser lige i e-bog'en se hvad jeg kan gøre mere.

Hvad med skat.. er det noget med man må tjene 50000kr uden at indberette det? Og kan man få start hjælp evt til maler udstyr osv?

 

mvh Simon

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

sga000:

Hvad med skat.. er det noget med man må tjene 50000kr uden at indberette det? Og kan man få start hjælp evt til maler udstyr osv?

 

Gid  det var  så vel - men nej. Du må tjene  50.000 om året uden at være momsregistreret. Du skal stadig opgive dine indtægter og udgifter og betale skat  af overskuddet. Der er ingen  starthjælp som sådan  ud  over hvad du kan låne i  banken - og somme tider kan man søge om starttilskud ved forskellige vækstfonde osv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)