Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Matrialer som kan holde på varmen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

 

Jeg tror jeg har en ide med potentiale, men er faldet i et hul ang. kendskab til evtuelle brugbare matrialer.

 

Jeg leder efter et eller andet stof som kan holde på varmen i 4-5 timer - gerne mere. Jeg kunne forestille mig at man f.eks.hvis man lagde det i kogende vand og det derefter kunne holde på varmen. Eller måske fungerer som en omvendt ispose (dem som først bliver kolde når man slår på dem).

 

Finten er, at det ikke skal være tykkere end en amerikans morgenmadspandekage, og det skal være fleksibelt, ikke at det skal kunne udvide sig som en elestik, men nermere kunne vinkles omkring noget. Ydermere skal det ikke være særligt tungt.

 

Jeg håber der er nogle af jer som lige ligger inde med lidt brugbart viden, eller steder hvor man kan få det, lige ved hånden.

 

Mvh. Rasmus Studstrup

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
prøv i din prototype at bruge brun sæbe... det er kan fryses ned og smelter knap så hurtigt... og er rimelig fleksibelt... jeg bruger det til sportsskader som regel...

øh... hov, du skal bruge det til at holde varmen... ja, tror sgu ikke du skal koge brunt sæbe ;-) !

Altså aluminium leder ikke varme særlig godt, derfor er det godt at bruge til at holde på varmen... men er jo så ikke så fleksibelt... men du kan da få det tyndt og bukke det rundt om en vinkel...

Plast kan jo støbes i alle de former du vil have og nogle typer plast er meget gode til at holde på varmen...

Du skal jo nok bare have fat i et eller andet form for termo materiale...

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er lige præcis det der termo matriale som et den ubekendte for mig.

 

Aluminium er lidt i den forkerte boltgade, da den eventuelle forarbejdning også vil være problematisk til denne type ide.

 

Nogle som ved noget om termo matrialer og/eller lignede??

 

Mvh. Rasmus Studstrup

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal nok over og kigge på en slags lim... jeg tror det er det eneste termo elastiske materiale du får... og så isolere det med noget gummi måske... ved det ikke... ikke helt min boldgade...

Måske noget komposit materiale... ring og hør Risø forskningscenter ad... eller dette firma.. de kunne vist noget med termoplastiske materialer http://www.raimotech.com/dk/

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke sikker på, at min "løsning" kan bruges, men du får den alligevel.
De amerikanske tropper har nogle meget specielle feltrationer. Jeg har selv fået dem i Afghanistan og var ikke så lidt imponeret over, hvordan de opvarmer deres rationer;
"Hovedmenuen" kommer i en foliepose. Der hører så en opvarmningspose med - og i den pose er der noget der minder om en almindelig svamp, blot er den imprægneret med nogle sikkert meget skadelige kemikalier.
Anyways, du hælder lidt dyrebart vand eller sågar pisser i denne pose (ned over svampen og folieposen med mad). I løbet nul komma taleban har du skabt en kemisk reaktion, der får vandet til at koge og dermed varmer maden. Folieposen med mad bliver meget varm og den kan holde et godt stykke tid. Jeg ved ikke om den kan holde sig i 4 -5 timer, men afhænger selvfølgelig også af, hvilken temperatur den skal holde.

I hvert fald er svampen og termoindpakningen meget fleksible og vejer intet.

Jeg har taget et par stykker med hjem som souvenir og hvis det har interesse kan jeg godt sende en til dig.







Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-07-2007 16:46:41 Forfatter: Roscoe

I hvert fald er svampen og termoindpakningen meget fleksible og vejer intet.

Jeg har taget et par stykker med hjem som souvenir og hvis det har interesse kan jeg godt sende en til dig.



 

Hej Roscoe!

 

Det lyder mere som noget jeg vil kunne bruge, men hvor varm bliver sådan en dims, nu siger jo den koger i vandet/urinen, men er den umulig at holde ved sådan med hånden f.eks? og det der med hvor lang tid den holder kan man jo forhåbenligt isolerer sig ud af på en eller anden måde.

 

Hvis du har mulighed for at sende et eksemplar er du da meget velkommen, du kan bare smide mig en mail, så klarer vi lige det praktiske

 

Mvh. Rasmus Studstrup

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan ikke holde ved posen imens. Måske dette kunne løses ved færre/andre kemikalier i svampen.

Kan du ikke sende din postadresse til claus at roscoe.dk.

Der går nok lige et par dage, inden jeg får den sendt, da jeg har den opmagasineret i en garage sammen med alt det andet, som min kæreste ikke synes er værd at gemme på
Jeg kan ikke huske, om der er en vejledning med, men tænk dig lige om, når du hælder vand i - den bliver meget, meget hurtig meget, meget varm.
Hvad er du til, sammenkogte retter eller steaks - der er i øvrigt fortrykte grillmærker på, men de smager ikke meget at rigtige t-bones.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)