Hej iværksættere
Jeg er lærer på en skole, hvor vi i uge 5 skal have en hel uge med innovation i udskolingen. Der vil være fire workshops, nemlig en med at opfinde et nyt produkt, en med at forbedre et eksisterende produkt, en med at starte en ny virksomhed, og så den sidste, som jeg godt kunne bruge hjælp til, nemlig den som hedder udfordringen.
Den går ganske enkelt ud på, at en dansk virksomhed, står med et "problem" eller en "udfordring" og så skal eleverne på en uge forsøge at løse denne, og derved komme til at arbejde med innovation. I kan se opgaven som den bliver stillet til eleverne her.
Udfordringen
Hovedopgave: En dansk virksomhed står med en problemstilling. Hjælp virksomheden med at løse dette problem.
Indledende: Brainstorm på jeres ideer, og lav en arbejdsproces over, hvordan I vil løse det.
Processen: Udarbejd: 1. En struktur over jeres idè, og hvordan I får den ført ud i livet. 2. Et produkt afhængigt af opgaven, som passer til den løsning, som er påkrævet. 3. En økonomisk beregning af omkostningerne ved denne løsning. 4. En markeringsstrategi for, hvordan I vil overbevise virksomheden om at vælge jeres løsning enten i form af en artikel eller video.
Evalueringen: Vurder hele processen fra start til slut, samt en vurdering af hvor stor en chance I har for succes med jeres produkt.
|
Vi har allerede skrevet ud til forældrene, men har kun fået meget få henvendelser tilbage, så vi ville blive rigtig glade, hvis nogen kunne komme med nogle udfordringer til vores elever. Vi vil selvfølgelig sørge for, at jeres kontaktinfo står som en del af denne opgave, sådan at I om fredagen kan få elevernes løsning på det problem som I har stillet.
Håber nogen har lyst til at hjælpe.
Mvh
Rasmus Christensen
Vangeboskolen
Udfordringen
Hovedopgave: En dansk virksomhed står med en problemstilling. Hjælp virksomheden med at løse dette problem.
Indledende: Brainstorm på jeres ideer, og lav en arbejdsproces over, hvordan I vil løse det.
Processen: Udarbejd: 1. En struktur over jeres idè, og hvordan I får den ført ud i livet. 2. Et produkt afhængigt af opgaven, som passer til den løsning, som er påkrævet. 3. En økonomisk beregning af omkostningerne ved denne løsning. 4. En markeringsstrategi for, hvordan I vil overbevise virksomheden om at vælge jeres løsning enten i form af en artikel eller video.
Evalueringen: Vurder hele processen fra start til slut, samt en vurdering af hvor stor en chance I har for succes med jeres produkt.
|