Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lær iPhone programmering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg har sat mig for at lære iPhone programmering. Jeg har købt mig en mac, da jeg har hørt at det er et MUST at have en mac for at kunne programmere. Så derfor har jeg købt en mac.

Men nu sidder jeg og ved slet ikke hvor jeg skal starte.

Jeg vil virkelige gerne lære det, og har sat mig et mål om at lære det!

Nogen der kan anbefale noget?

Eller nogen som har lært det, som gerne vil dele deres historie om hvordan de fik det lært?

Håber på nogen svar.  

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges at jeg intet forstand i forvejen har indenfor programmering... Så det helt nyt for mig...

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MortadaSarheed

Nu er det ikke et krav at have en Mac for at lave Iphone App's

Du skal starte med at hente Xcode editor, det er Xcode du benytter for at lave IOS App's

For at komme hurtigt igang, så benyt Youtube

God vind....... 

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ralf Willers:

Hej MortadaSarheed

Nu er det ikke et krav at have en Mac for at lave Iphone App's

Du skal starte med at hente Xcode editor, det er Xcode du benytter for at lave IOS App's

For at komme hurtigt igang, så benyt Youtube

God vind....... 

Så vidt jeg ved er det da et krav at man har en Mac hvis man vil udvikle Apps til iOS.
Compileren kan da kun køre på OS X, og det samme med Xcode.

Der findes selvfølgelig platformuafhængige værktøjer som Phonegap og Accelerator, men det er jo ikke native på nogen måde.

Hvordan kan jeg lave native iOS Apps på min windows maskine? 

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg klarer mig fint med MacOS X på en VMWare, så jo det kan man godt.

Det er nu nogle mangler, men det kan lade sig gøre med lidt hiv & sving :)

Som alternativ kan benyttes VirtualBox 

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

For at lære iOS programmering burde du starte med at lære Objective-C som er det programmerinssprog Apple bruger i både Cocoa Touch (iOS apps) og Cocoa (Mac apps).

Jeg kan anbefale bogen "Learning Objective-C on the Mac" fra Apress. Derefter skal du lære selve Cocoa Touch frameworket. Her kan jeg anbefale "Learn Cocoa on the Mac" også fra Apress.

Sørg for ALTID at få de nyeste udgaver af bøgerne såfremt du ønsker at ramme iOS 6 og 5. Bogen Learn Cocoa on the Mac udkommer i en ny version i april, men du kan allerede ny købe en tidlig version direkte fra forlaget som PDF.

Jeg har også selv skrevet to kapitler i en Objective-C tutorial (http://nstutorial.dk/?p=20), er dog ikke kommet så meget videre endnu, men det kan være en blæd start hvis det er.

Sig til hvis noget skal uddybes.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:

Hey

For at lære iOS programmering burde du starte med at lære Objective-C som er det programmerinssprog Apple bruger i både Cocoa Touch (iOS apps) og Cocoa (Mac apps).

Jeg kan anbefale bogen "Learning Objective-C on the Mac" fra Apress. Derefter skal du lære selve Cocoa Touch frameworket. Her kan jeg anbefale "Learn Cocoa on the Mac" også fra Apress.

Sørg for ALTID at få de nyeste udgaver af bøgerne såfremt du ønsker at ramme iOS 6 og 5. Bogen Learn Cocoa on the Mac udkommer i en ny version i april, men du kan allerede ny købe en tidlig version direkte fra forlaget som PDF.

Jeg har også selv skrevet to kapitler i en Objective-C tutorial (http://nstutorial.dk/?p=20), er dog ikke kommet så meget videre endnu, men det kan være en blæd start hvis det er.

Sig til hvis noget skal uddybes.

Mange tak for alle de svar.. Det var dejligt. 

Jeg er ikke så meget for at læse :/ Er der en anden mulighed for at få noget på video eksempelvis? Eller et andet alternativ..  

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så meget for at læse? Uhmm...ok. Det kan godt blive lidt svært, hvis du overhovedet ikke gider at læse. Men der er på iTunesU et kursus fra Stanford der hedder "iPad and iPhone Application Development". Det er ganske godt og består af videoer af forlæsningerne, og øvelser man kan lave osv. Det er fra efterår 2011 så iOS 5 er dækket, men ikke iOS 6, men som helt nybegynder er det også helt fint.

Se mere her: https://itunes.apple.com/us/itunes-u/ipad-iphone-application-development/id473757255

For at udnytte resurserne i kurset helt, burde du dog bruge det via Apples iTunesU appen som du kan downloade fra App Store.

God fornøjelse.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

MortadaSarheed:
Mange tak for alle de svar.. Det var dejligt. 

Jeg er ikke så meget for at læse :/ Er der en anden mulighed for at få noget på video eksempelvis? Eller et andet alternativ..  

Hejsa,

Hvis du har mod på engelske videokurser, så prøv eventuelt Lynda.com. De har online kurser indenfor stort set alt hvad du kan komme i tanke om. De kører lige nu et tilbud på 7 dages gratis prøvetid, så du kan nå at se om det er noget for dig inden du lægger penge i det.

Med venlig hilsen

Tommy 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)