Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportobel håndvask

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey

Vedrørende salg fra bod af fødevarer, er der regler ang at der skal være adgang til vand..

Nogle der kender et lille system, som vil være nok for myndighederne, så der ikke bliver problemer der ?? Jeg ved ikke om der skal være håndvask, eller om det må være en hane man kan vaske hænder under...
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglen er at der skal være varmt rindende vand, samt papir aftørring.

Du kan købe en vandvarmer som varmer vandet op, og føre det ned i et armatur på en håndvask. Under håndvasken kan du sætte en beholder der opsamler det beskidte vand.

Prøv at søg på DBA der er helt sikkert noget du kan bruge, de bruges f.eks. i salgsvogne. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Kim,

En eller anden form for mulighed for håndvask skal du som regel have.
En god løsning er disse dunke med tappehaner. Her kan du fylde dunken op med varmt vand og tappe direkte ned i en opsamlingsbalje. Hermed har du adgang til rendende, varmt vand og samtidig opsamling af det. Det var i hvert fald en godkendt løsning på juleboderne oi Aalborg, da jeg var tilsynsførende. Eller eksisterer der også løsninger i div. campingudstyrs forretninger.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Mvh Kristina Ekman-Nielsen
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristina Ekman-Nielsen :
En god løsning er disse dunke med tappehaner. Her kan du fylde dunken op med varmt vand og tappe direkte ned i en opsamlingsbalje

Hvis vi tager udgangspunkt i at salget skal foregå over længere tid, så tror jeg næppe at sådan en dunk kan holde vandet tilstrækkeligt varmt.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv vil læse lovstykket, så er det her:

Kapitel 1 Punkt 4.1 i Bilag 2

Der skal være et tilstrækkeligt antal håndvaske, der er hensigtsmæssigt placeret og specielt
beregnet til håndvask. Håndvaskene skal være forsynet med rindende varmt og koldt vand og
faciliteter til hygiejnisk vask og tørring af hænderne. Der skal om nødvendigt være separate
faciliteter til vask af fødevarer.
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen..

Vi snakker om en vogn man skal skubbe, derfor skal det ikke være et ordentligt monstrum.

http://jagtkompagniet.dk/popup_image.php?pID=733&TB_iframe=true&width=750&height=600

Så må dette være nok med varmt vand...
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

kim andersen:
Tak for hjælpen..

Vi snakker om en vogn man skal skubbe, derfor skal det ikke være et ordentligt monstrum.

http://jagtkompagniet.dk/popup_image.php?pID=733&TB_iframe=true&width=750&height=600

Så må dette være nok med varmt vand...

Husk at det skal være både koldt og varmt vand, desuden skal du benytte engangsaftørring (Altså ikke håndklæder/viskestykker) 

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal alligevel have servietter til kunderne, så dette må kunne bruge...

En dunk af hver, kold og varm, så må det kunne gøre det..

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det svært uden at kende omfanget på salget, at kunne svare dig. Men jeg tror ikke helt du har fundet løsningen, vandet skal være "varmt" hvis du medbringer en 8 liter dunk med varmt vand udenfor, så går der ikke ret lang tid førend det er afkølet.

Desuden er 8 liter (eller 2x8l) ikke ret meget til at vaske hænder i når det er rindende. Så medmindre det er over kort tid, så ville jeg klart medbringe mere vand end det. Der skal være nok vand til hele salgsperioden. 

Fødevarestyrrelsen skriver i øvrigt at 50 liter alene til håndvask ikke er ualmindeligt.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er et lovkrav at der skal være rindende vand i en bod hvor man "kun opvarmer fødevarer" men ja fødevarerkontrollen vil gerne have det indført men det er omstændigt både med afløb og opbevaring samt opvarmining af vandet, det vil nærmest være "farligere" at transporterer vandet og bruge det end at undlade  at vaske fingere efter et toiletbesøg.

Du skal bruge en handske!

Preben

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)