Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende spørgsmål ang. salg af varer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

God Aften.

Min makker og jeg er midt opstartsfasen af en virksomhed. Efterhånden har vi fået styr på mange detaljer og blevet MEGET klogere på hvordan den nådesløse iværksætter verden hænger sammen. Vi støder konstant på et problem, som vi ikke kan få styr på. 

Vores problem er videresalg af vores produkt/varer. 

Lad os tage et tilfældig eksempel:

Vi har en virksomhed der producerer økologiske grøntsager, frugter, kød eller lign. og der er godkendelser fra fødevarestyrelsen etc.

Hvordan får man sit produkt ud til butikkerne? Sker det via. direkte kontakt til fødevarebutikkerne/kæder? Eller skal vi tage kontakt til en virksomhed som kan videresælge vores produkt? Hvilke muligheder har vi?

Vi glæder os til at høre fra jer Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Umiddelbart er der 2 løsninger som du selv nævner, ente direkte eller via en grossist. Start med de små butikker direkte, opbyg nogle succeser inden i går til kæderne og grossisterne.

Sørg for at lave en kalkule på jeres varer der giver plads til en grossist, og undersøg hvad en grossist "normalt" tjener i jeres branche. 

Held og lykke med salget.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jacob H:

Hej 


Umiddelbart er der 2 løsninger som du selv nævner, ente direkte eller via en grossist. Start med de små butikker direkte, opbyg nogle succeser inden i går til kæderne og grossisterne.


Sørg for at lave en kalkule på jeres varer der giver plads til en grossist, og undersøg hvad en grossist "normalt" tjener i jeres branche. 


Held og lykke med salget.




Jeg er enig med Jacob
Sørg for jeres produkter giver plads til en grossist.
Det skal være attraktivt at tage jeres produkter ind.
Dertil vil det også være en god ide at tænke på markedsføring. Det at kunne skille sig ud fra mængden og have en markedsføringsplan kan også påvirke processen.

Undersøg markedet. Kendt jeres konkurrenter på de produkter i sælger, undersøg priser og hvilke grossister der bruges. Herefter kan i skille jer ud ved at tilbyde noget attraktivt. En ide er en pakkeløsning. PR og marketingplan samtidig med attraktiv aftale med grossist.
Jeg vil helt klart anbefale jer at få fat i små aktører og få skabt et brand og langsomt få efterspørgsel hos kunderne.
Derefter kan man gå til de lidt større kæder.

De bedste hilsner
Ronni
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)